Puch Maxi tilspændingsmomenter for motor.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Puch Maxi tilspændingsmomenter for motor.

Indlæg af Kris6861 »

Hej alle sammen. Af ren nysgerrighed tænkte jeg om der var nogen der lagde inde med tilspændingsmomenterne på en Puch Maxi K motor? :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi tilspændingsmomenter for motor.

Indlæg af strynboen »

har du tjekket" puch vennerne" forum...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi tilspændingsmomenter for motor.

Indlæg af Kris6861 »

Ja, synes ikke rigtig jeg kan finde noget :whew
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Puch Maxi tilspændingsmomenter for motor.

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... du har ikke nøde at bruge en momentnøgle til en puch maxi ! hvis du tænker på selve motormonteringsboltene så er de jo 8 mm og lavet af alm jern, jeg vil tro momentet for en 8 mm jernbolt er ca. 1,8 - 2,0 kg... dog falder det ikke fra hindanden selvom de måske kun skulle være spændt 1,5 kg

jeg bruger aldrig en momentnøgle, de er direkte farlige da de sjællent er retvisende - det er bedre at bruge sine sanser & følelse for tingene ! jeg har set flere ting blive ødelagt fordi folk alene tror på deres momentnøgle og kobler alt sund fornuft fra... der kan dog være steder såsom lejeoverfald ved krumtap & plejlstang, kamhjul ved knastaksler, topstykker og sådan noget hvor det er ok med en momentnøgle, men det skal være en kalibreret momentnøgle, og igen må men stadig gerne tænke og føle samtidig - ikke bare trække til det siger klik... desuden kan der være en lille forskel på om det er et tørt gevind eller et smurt gevind, idet der er en friktionsforskel !
der hvor en momentnøgle gør mest gavn er ved store momenter såsom hjulbolte på en lastbil, navmøtrikker på spindelaksler og sådan noget - det skyldes at der er tale om så store kræfter at det bliver svært at vurdere, typisk med et rør på nøglen og nogle gange ligefrem stille sig oven på det...

brug grundlæggende denne regel: brug småt værktøj til små ting - brug større værktøg til lidt kraftigere ting ! så er du godt igang

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"