Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af 12V »

Knud skrev:12V hvad var det for et sæt jeg købte af dig
Er ret sikker på det var de omtalte SLF, og jeg synes også at jeg kan huske, at jeg forklarede deres mærkelighed under justering. Men har ryddet op i PB siden, så det er frit fra hukommelsen :-)
kreidlerhansen skrev:Dvs. der kun er NSK tilbage på markedet! Et sæt kan stadig hives hjem for ~250kr, men den pris kan hurtigt kravle opad, hvis de er alene på markedet sammen med skrammelvarer!
Jeg køber dem direkte ved en NSK forhandler, jeg tror ikke der sker nogen prisforandring. Normalt i leje branchen bliver det kun billigere af større forespørgsel. I hvert fald ved mine forhandlere, knallert res.dele forhandlere gør det nok anderledes :wink:

Jeg har lige leveret et større parti NSK BO17 til JMPB, så han har en del på lager. http://www.jmpbparts.com/kreidler/engin ... -p-st.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tog også lige et par ekstra med til eget lager :P
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Hansen sendte jeg ikke et andet sæt B017 lejer med?
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af kreidlerhansen »

Knud skrev:
Årrrrh jaaaahhhh mannn! bare man kunne folde sådan en fætter på en FS1, så (...)
Ehm... Knuuuuj...?

Samme pindboltafstand som FS1, der fås stempler med 12mm krydspind, cylinderhøjden er omtrent 64mm og stemplets kompressionshøjde ligger lidt over FS1, så der skal reelt kun en beskeden spacer til.

Sæt i gang!!!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Arrh!
Den er jo til blæser køling eller 500meter fræs (svært at brokke en blæser kalot på en FS1er :hihi )
Var der et sæt Bo17 i messing udgave med (eller er min Alzheimers-light bare blevet ukontrollabel)
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af 12V »

Knud, dem fra mig var i hvid/blå pakke med plastik bur.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Jeps ! så er det på det rene og det er jo nok dem Hansen leger med i disse dage :whew
jeg husker blot at jeg sammentidigt også købte nogle i messing bur og ikke deres mærke - i Tyskland... men husker ikke om de kom med i papkassen til Hansen senior.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af kreidlerhansen »

Knud skrev:Arrh!
Den er jo til blæser køling eller 500meter fræs (svært at brokke en blæser kalot på en FS1er :hihi )
Var der et sæt Bo17 i messing udgave med (eller er min Alzheimers-light bare blevet ukontrollabel)
Den har ikke brug for blæsekøling, blot topstykket har en tilpas størrelse. Bolt-on! Især Stage6 Racing, som bare skal have et planet, 40mm Kreidler-topstykke for squish'en passer - stempeltoppen er flad!
Og nej, det er ikke gas!!! Det er fuld ydelse med et minimum af ombygning, og det er altså i omegnen af 13-14HK ved ~10.000rpm!

SÆT I GANG!!!


Knud >> De medleverede FAG BO17 kom i en rød/sort æske...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Nu er jeg helt rundt på gulvet :whew
Jeg tjekker lige når jeg kommer hjem engang i aften om der skulle ligge et sæt af messing burs typen og hvad DET så er for en svend (aka mærke)
ja: det var nok noget skod leje jeg fik sendt med og det var ikke 12V´s ... de ligger stadig i min Kreidler kasse
jeg har kun disse og så noget endnu værre skrammel fra mopedspeed.dk New Competition ( competition ??? ja det må da referere til at der kun er kamp og konkurrence med denne slags lort.
Hansen du må så bare bruge dem der passer til denne racer motor og ikke mere skod og bæwl :whew
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af kreidlerhansen »

NSK BO17 monteret: Mellem 2-3/100mm slør
Primæraksel: 0,1mm slør
Sekundæraksel: 0,2mm slør
Ny kugle mellem koblingspindene.

Alle O-ringe og simmerringe på plads, og havde sgu forlagt koblingshjulet i en anden kasse med min gamle Rito-krumtap.

Men sig mig lige, Knud, hvor mange simmerringe har du dog købt ind til projektet? :what2 Jeg tæller seks styks til krumtappen + flere shims, end der normalvis bruges til 10 motorer. :hihi

Pakningen til krumtaphuset er lige 1mm for kort ved cylinderens pakflade, så der måtte en klat flydende pakning på.

Jeg benyttede lejligheden til at måle helt ude på akselenderne af krumtappen, lige før gevindet starter. Her registrerer måleuret lige knap 2/100mm slør på hver aksel, så Emmentreiber har godt nok været længe om at sende sagerne, men han har til gengæld leveret varen.

Jeg har nu luret, hvordan støttegaflen skal vende, så jeg ikke begår den fejl, længere (foto følger). Til gengæld fik jeg samlet motoren uden at montere excenterskruen til gearskiftet, så det blev en om'er, alligevel! Men der var emotionelt overskud til at tage dét med, nu der kom styr på hovedlejerne!

Jeg savner en gearpedal til at tjekke om alle gearene er der, men så må jeg bruge min egen. Gider da ikke sende en motor afsted, hvis den ikke duer. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Hansen: mange tak! godt at vide at der snart er en ende på sagerne :bravo
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af kreidlerhansen »

Lad os nu lige høre, hvor meget den rasler, når jeg starter den op i skruestikken! :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Æhjjjj hwor er du ir´ter´nee
:mrgreen:
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Twinsport »

Hej
Knud skrev:...og havde en motor med en endnu værre konstruktion: lejer med løse nåle og koblingen på krumtappen....aaaaaaaaaarrrrrrrrrhhh!!!! mine nerver!!!!---
Begge dele give god mening. Løse nåle giver større bæreevne og kobling på krumtappen er den optimale løsning, da momentet er lavest der. Så kan man lave en kompakt kobling som er let at dosere og ikke glider ved belastning. Se bare på din bil..
kreidlerhansen skrev: få tilpasset en scooterudstødning
Sådan én kan du hente hos mig, Knud :mrgreen:
Knud skrev:Den er jo til blæser køling eller 500meter fræs
Jamen, jeg har da også alle delene liggende til at ombygge til blæserkøling. Dem henter du også bare hos mig..

Sæt i gang, Knud :mrgreen:

/Steen
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Nej ved du hvad Steen - alt det geil....det bliver udfoldet på min LC udgave af FS1 motoren med Kreidler-80ccm plejlstang på en standard FS1 krumtap.
:mrgreen:
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det burde være forbudt med alle de ulovlige knallerter - vi andre skal hælde dynamit i tanken for at forsøge at hænge på... øv bøv

hilsen olieklud
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Enig! :teeth2
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af kreidlerhansen »

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=30836" onclick="window.open(this.href);return false;

Vedr. fartvinds-/blæsekøling, så går det endda, når sår'n en Stage6 Racing kan klare sig med et topstykke til en RMC-motor, der blot er planet en smule.

Derfor siger jeg:

Hvis RD-cylinderen ikke bliver en succes, er det muligt at finde en scootercylinder, som duer - også til din krumtap med forøget slaglængde!


Trods masser af shims i kassen, kan jeg ikke umiddelbart finde en, der kan ligge bag koblingshjulet; Der skal 0,5-0,6mm shims til, for sløret kommer ned mellem 0,2-0,3mm.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Kan noget fra en 3gear eller 2 gear Kreidler bruges jeg tror jeg har noget til at ligge
Self. kommer min RD cylinder til at spille..... :what2 :hihi :whew
En Scooter cylinder på en kreidler med et RS topstykke ser ikke kønt ud (som om en FS1 med ditto gør det ??? :hihi )
Naaarj jeg gider bare ikke mere knald med Kreidleren efter RD cylinderen er test, god-eller-ej, du´r lortet ikke kommer der enten en 5.3HK Kreidler Mahle eller en Parmakit 44mm og i begge tilfælde et mopedspeed.dk/ RS-kalot topstykke på ... og det var så det! (jeg har desuden solgt alle de andre Mahle cylindre og har nu kun disse to i smal pindbolt + så til min RS SBW: 3 forskellige Mahle cylindre.)
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af 12V »

Man får helt lyst til at lave en eller anden bastard knallert med et godt ~10HK sport cylinder fra en Scooter. Har kørt længe på et Stage6 Sport Pro på min gamle hverdagsscooter, det kan bare alt. Bredt trækområde uden at dreje alt for højt. Tror det vil gøre sig godt på en gear maskine.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler-ballade: Krumtap m/44mm slaglængde

Indlæg af Knud »

Ja DEN "flyvende Hollænder" maskine er godt nok orn´li´syyyyy´ 13800 O/min / 20 HK
Men jeg kan klare mig med meget mindre :hihi
:mrgreen:
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"