AM6-tænding kan erstatte Bosch!

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

AM6-tænding kan erstatte Bosch!

Indlæg af kreidlerhansen »

Med lidt snilde og lidt materiale pillet af ankerpladen, lader det til, at Puch- og Kreidler-folket kan opgradere til 12V xxWatt med brugte stumper fra nyere maskiner:

http://www.puch-mc50.at/technik/zuendung/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

P.t. har mopedspeed ankerplade/stator/svinghjul (ingen CDI) til 998kr.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: AM6-tænding kan erstatte Bosch!

Indlæg af Twinsport »

kreidlerhansen skrev:... lader det til, at Puch- og Kreidler-folket kan opgradere til 12V xxWatt med brugte stumper fra nyere maskiner...
Men pas på!

hvis i køber brugt, så vær opmærksom på at de findes i mange udgaver, med forskellig effekt og forskellig omløbsretning! Vær også opmærksom på at alle tændmodulerne har forskellig karakteristik. De fås i mange forskellige farver og til forskellige priser, men der skal tændpistol på, for at sikre at de tænder rigtigt.

Jeg eksperimenterede for mange år siden med de tændingsanlæg, da jeg ved et tilfælde opdagede, at Bosch-tændingsmodulet fra min Kreidler, passede på min CZ med netop denne type tændningsanlæg :-)

/Steen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: AM6-tænding kan erstatte Bosch!

Indlæg af kreidlerhansen »

Godt at få med! :)

Omløbsretningen er som regel angivet med en pil, og en gearmaskine med tænding samt kædehjul på venstre side, og en primærside med tandhjul må alt andet lige have samme omløbsretning, uanset fabrikat?

Jeg kommer til at mangle en tænding på et tidspunkt - så må jeg nok se at få testet en AM6-tænding, da jeg har en funktionel, original CDI til sådan en på lager i forvejen. Jeg går ud fra, de to harmonerer på et eller andet plan. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"