Puch 2 gear

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
graunkær
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 3. sep 2013 14:10
Kontakt:

Puch 2 gear

Indlæg af graunkær »

hej

jeg har en puch maxi 2 gear som knækker noten og uanset hvor hårdt jeg spænder svinghjulet løsner det sig, hvad kan der være galt her ?

jeg har også problemer med at stille tændingen, når jeg endelig får gang i den så kører den baglæns ? og når den så går ud er noten knækket og jeg må starte forfra ...

kan nogen hjælpe her ?

mvh
Graunkær
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af dalgaard »

For tidlig tænding ! Er jeg næsten sikker på
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af Mark-PC »

Er det det rigtige svinghjul du har, for den fra en almindelig Maxi passer jo ikke på den, da den kører den modsatte vej ? Pilen skal pege imod urets retning på den rigtige og have nummeret 0 212 126 006
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af 12V »

Der findes to forskellige konusser til Puch, 1:5 og 1:10 stigning, check lige at du ikke har blandet to forskellige stigninger.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af strynboen »

har du skiver bag møtrikken..hvis ikke..kan møtrikken ikke nå ind og trykke svinghjulet fast..den skrues bare mod brystet af gevindet.. i bund ,,og svinghjulet er stadig "løst"

ellers kan en revet konus/slidt svinghjul ..give problemer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af Twinsport »

12V skrev:Der findes to forskellige konusser til Puch, 1:5 og 1:10 stigning, check lige at du ikke har blandet to forskellige stigninger.
Hov! Det vidste jeg ikke. Hvor bliver de forskellige konusser brugt? Jeg har aldrig lagt mærke til andet end en og samme konus på Puch's 50 kubikkere, men så har jeg da også lært noget i dag. Skriv lige noget mere om det.

Herudover er jeg enige med jer. Hvis noten knækker, sidder svinghjulet ikke fast. Der er nok også noget med tændingstidspunktet..

/Steen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af 12V »

Det er kun de gamle Pucher der havde en anden konus, ikke på Maxier. Men derfor kunne det jo godt ske at nogen har fundet et gammelt svinghjul og smidt på den maxi :-)

Den gamle type konus blev udfaset og ikke solgt som reservedele senere, så skulle krumtap og svinghjul skiftes.

Du kan læse mere i motor reservedele kataloget som man kan finde på puchvenner.dk
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af Twinsport »

Hej igen
Tak for informationen! Det anede jeg simpelthen ikke.
/Steen
graunkær
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 3. sep 2013 14:10
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af graunkær »

hej

jeg har ikke en spændskive mellem møtrik og svinghjul, kan det være det ?

mvh
Mads
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Puch 2 gear

Indlæg af Lars J »

Det kan det sagtens være som Strynboen også gør opmærksom på.
På mine italiener knallerter sidder der altid en låseskive.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"