zündapp ks50

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: zündapp ks50

Indlæg af juhl-drengen »

Må prøve!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: zündapp ks50

Indlæg af trs »

Hej.

Prøv om du kan finde denne http://minuskalk.dk/MinusKalk_Staerk_Afkalker.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er 30% såvidt jeg husker.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: zündapp ks50

Indlæg af juhl-drengen »

de har kun den svare i fakta, og eneste butik jeg ellers mangler at tjekke er Kvickly, men prøøver
ellers må jeg vente til næste gang jeg er i Kolding :what2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: zündapp ks50

Indlæg af juhl-drengen »

Researchede lidt mere.


Fik atter bekræftet stelnummeret passer med ks50 1978

dog passer motorens nr og type nr med en 3 gearet c50 78-79


Syntes nok det var underligt med en 3 gearet motor til en 4/5 gearet knallert :lol:

Nå godt det samme eneste forskel på de to knallerter er sådan set sædet, klistermærket på siden og gear antallet :wink:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: zündapp ks50

Indlæg af juhl-drengen »

Så har han sgu skilt noget mere ad! (i glæder jer nok til jeg faktisk laver/samler noget :lol: )

Begyndte at pudse ydergaffelbenet ned, men opdagede der INGEN dæmpning var, tjekkede det anden ben samme historie, men det var muligt at trække dem længere op hvor de røg ned igen.

så begyndte jeg sgu at skille det ad og i benene lagde der en blanding der bedst kan beskrives som tyndskid med vand
Har renset det og beslutningen er taget at jeg starter med at renovere hjul og forgaffel!!.

Er imponeret over hvor simpelt forgaffelen er opbygget på den her zundapp nu hvor resten er opbygget så utroligt kompliceret/avanceret :shock:


Billede

Billede

Billede
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: zündapp ks50

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvordan hulen skal en forgaffel være mere avanceret end dén der, når vi ser isoleret på en halvstor knallert fra '70erne?
:thunge
Det er din hjerne, der tager gas på dig... Et par fjedre, glide-/styrebøs og et par skiver med tilpas store huller, er alt der skal til. Fjedrene sørger for bevægelsen, og oliens tur gennem hullerne kontrollerer bevægelsens tempo. Det er ikke en tilfældig, men en ganske simpel konstruktion.

Jeg føler projektet spændt: For det første for at følge Zündapp'en, for det andet for at se, om du også er i stand til at samle ting og tage dem i brug! :lol: ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: zündapp ks50

Indlæg af juhl-drengen »

Nej det ikke nødvendigt, men tag et kig på en fs1 forgaffel eller lign de er også samlet meget mere avanceret :thunge


den var sådan en nydelse at have fingrene i jeg har renset den helt i bund! har eller altid bare malet yderbenene og så slut prut færdigt, men når det så nemt kan det ligeså godt få den store tur :lol:
Jeg føler projektet spændt: For det første for at følge Zündapp'en, for det andet for at se, om du også er i stand til at samle ting og tage dem i brug! :lol: ;)
TI HI! :wink:

Min største personlige bekymring udover at det trækker ud, er hvorvidt hvordan motoren kører/og hvor svært jeg får ved at få gang i den :)

Apropos har pillet koblings skjoldet af.. man skal både have svinghjul, kædebeskytter plade ved fortandhjul, alle bolte udover 3 skal ud, og så skal koblings armen trækkes til den popper ud, alt sammen for at fjerne koblings dækslet!
MEGET kontrast ift. forgaffelen :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"