Puch Maxi K + K-STAR cylinder!

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Vman88
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 15:04
Kontakt:

Puch Maxi K + K-STAR cylinder!

Indlæg af Vman88 »

Hej alle!

Jeg har købt en gammel maxi som er godt brugt (motoren sad fuldstændig fast) og er nu i gang med at renovere den. Jeg er ny på forum men har dog allerede læst et par emner hvor mit problem med trækkraften er cylinderkittet fra Thansen.. Den originale cylinder er meget ridset og "skriger" når den er på (kører dog bedre end k-star) MEN hvilken cylinder skal jeg så købe, nu har jeg spildt 700 kr på ingenting :( Den skal køre omkring de 30..
På forhånd tak
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Puch Maxi K + K-STAR cylinder!

Indlæg af dalgaard »

Find en pæn brugt original på den blå eller gul og gratis eller et stumpemarked ! Husk at kigge godt efter ridser da den er hårdt forkromet så der må ikke være andet end en anelse slid fra stemplet !
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Puch Maxi K + K-STAR cylinder!

Indlæg af dalgaard »

Pris niveau så vidt jeg er informeret er ca 1000,-
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch Maxi K + K-STAR cylinder!

Indlæg af kreidlerhansen »

Alternativt... og jeg mener det ganske alvorligt:

Brug pengene på at få lagt nikasil i en original cylinder, som er 100% i orden! Faktum er, at når alle tolerancer er overholdt, og der er frisk belægning i en alu-cylinder, så yder den ubetinget sit bedste... og holder LÆNGE!


Du kan også oplyse portenes placeringer ift. cylinderens øverste pakflade. Ved sammenligning med en original cylinder, kan bastard-cylinderen fra K-Star måske gøres farbar ved hjælp af en fil og en smule arbejde. Det kan desuden være til gavn for andre brugere på længere sigt.

Udmålingen kan klares tilstrækkeligt nøjagtig med skydelære. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch Maxi K + K-STAR cylinder!

Indlæg af 12V »

dalgaard skrev:Pris niveau så vidt jeg er informeret er ca 1000,-
Det kan sagtens klares for mindre, jeg købte et cylinder i rigtig fin stand sidste år til 250kr,- uden stempel. Lavede en købs annonce og fik mange henvendeler - på scootergalleri :o
Vman88
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 15:04
Kontakt:

Re: Puch Maxi K + K-STAR cylinder!

Indlæg af Vman88 »

Mange tak. Jeg har fundet en fin brugt std cylinder til 350, og en orig. Uden plomb til 200..
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"