Puch Maxi K

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Puch Maxi K

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej Alle
Jeg har lige købt en Puch Maxi K som volder mig en del problemer. Knallerten er købt med nyt cylindersæt og nyt tænding monteret, men tidligere ejer kunne ikke få den til at gå som den skulle, så jeg købte den og mente at det jo måtte være en smal sag. Men !!!
Mit problem er at knallerten starter som den skal og tager oså omdrejninger til en vis grænse men stopper så der og holder disse omdrejninger, menden tager slet ikke de omdrejninger den skal. På knallerten sidder en rund BING Kaburator.
Jag adskilte kaburatoren, for det måtte jo være den. Alt er renset og der sad en 64 dyse i den, men har læst at det standard skal være 54. Jeg prøvede med en 54 dyse uden dette hjalp overhovedet. Jeg har kontrolleret at benzintilførsel fra tanken er OK. Det skal siges at det er en lovlig cylinder og kaburator som sidder på den. Har haft cylinder af for at se om stempel evt var vendt forkert, men nej.
Har haft indsugningsstuds af for at kontrollere hullet ikke var stoppet.
Har justeret tændingstidspunkt og platinafstand, og skiftet tændrør. Intet hjælper.
Tændrøret var meget klistret da jeg tog det af, så jeg tømte tanken for benzin, og hældte nyt på. Ingen ændring.
Hvad er det som jeg overser ? Jeg har også prøvet at ændre på tændingstidspunktet, men det er som om uanset hvad jeg gør ændrer det intet, andet jeg kan høre tomgangshastigheden ændrer sig lidt. Kompression er også ok
Er meget åben for gode ideer.
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af janlund77 »

Hej har du tjækket cimeringene på krumtapen
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af EsbenNielsen »

Motoren er lige renoveret med nye lejer m.v. men dette er jo ikke ensbetydende med at det er ok. Der er rigtig god kompression på den, og den starter også hver gang uden problem, men vil bare ikke tage fuld omdrejninger. Har prøvet at skifte tilbage til 64 dyse uden ændring. Hvordan kontrollerer man om simmeringe er ok ?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af Jensmc »

Check pilen på svinghjulet. Den skal selvfølgelig være i omdrejningsretningen.
Platinafstand skal være, som på de fleste andre Puch. Fortændingen skal være 1mm, og IKKE som på MS/VZ.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Esben og velkommen til.

Lovlig cylinder, tja, men hvilken ? Hvis det er en K-Star er den ikke umiddelbar brugbar uden ændring og jeg mener emnet har været oppe fornylig. Hvis det derimod er en original Maxi cylinder, er fejlen sikkert ikke der...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej igen
Ja, der står K-Star på cylinderen, og tidligere ejer satte dette på da han renoverede motoren, men fik den heller ikke til at gå rigtigt. Mener I ikke at denne cylinder kan bruges ? Kan heller ikke rigtig forstå hvad der er galt. Har ellers rodet meget med forskellige motorer, men dette går over moin forstand.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af Morten - Webmaster »

Cylinder er lige til alu brok kassen desværre.. ELLER endnu bedre.. Kyl den i nakken på den ansvarlige indkøber i Taiwansen



:thunge
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af 12V »

Jeg har justeret tænding på en Maxi med K-STAR cylinder en gang. Den kørte ikke super godt, måske 25 km/t og sløv optræk. Men det var ikke somom den slet ikke ville, er den helt umulig at køre på?

Men nej, ikke et godt cylinderkit.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af Poul-Erik A. »

For at uddybe mit første indlæg vil jeg lige nævne, at sønnike her har prøvet det samme med det "go'e" tilbud med K-Star sættet og langt om længe fandt jeg årsagen i form af forskellen på indsugnings-portene, der er hhv runde og tragte-formede i foringen... :(n)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej igen
Tak for de gode input. Dette var også ved at give mig flere grå hår. Jeg kunne bare ikke forestille mig at når der var ny cylinder og tænding på at det kunne være der fejlen lå. Thansen må da også være klar over dette problem, hvis dette er generelt for disse K-Star cylindre.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af Poul-Erik A. »

Lad mig lige tilføje, at vores oplevelser er faktisk for ca. 10 år siden og jeg forsøgte da også at følge op på det ved Thansen, men deres "service" afdeling mente til sidst, at det nok var topstykket der også skulle fornyes for at passe til cylinder/stempel - men nej. Så vi satte det gamle (og ridsede) cylindersæt på igen og så kørte Maxi'en videre, som om intet var hændt.... :lol:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af Morten - Webmaster »

EsbenNielsen skrev:Thansen må da også være klar over dette problem, hvis dette er generelt for disse K-Star cylindre.
Tro mig... Taiwansen er FLINTRENDE ligeglade.. De ligger den på hylden og sælger den igen og igen...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af Jensmc »

Er der nogen, der har sammenlignet portene på en K-star og en original?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej Alle
Man må da være klar over problemet hos Thansen. Det monterede er et komplet sæt med både Cylinder, stempel, topstykke og tændrør. De må da ellers kan fortælle hvad der skal gøres for at få det til at virke.
Endnu engang tak for alle de gode input. Jeg prøver at tage fat i Thansen, måske uden held, men forsøges skal det.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af Morten - Webmaster »

EsbenNielsen skrev:Hej Alle
Man må da være klar over problemet hos Thansen. Det monterede er et komplet sæt med både Cylinder, stempel, topstykke og tændrør. De må da ellers kan fortælle hvad der skal gøres for at få det til at virke.
Endnu engang tak for alle de gode input. Jeg prøver at tage fat i Thansen, måske uden held, men forsøges skal det.
God fornøjelse... Du får INTET ud af det andet end MÅSKE dine penge tilbage.. De sælger det lystigt videre selv om de udemærket ved det er lort.. Ligesom med alt andet de sælger :(n)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
OleVN
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 5. aug 2011 12:13
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af OleVN »

En af mine kammerater havde en K-Star cylinder på en af hans maxier engang.
Den kunne næsten ikke engang trække sig selv.. Men på en eller anden måde fik vi den alligevel til at køre 35 km/t til sidst. Dog med et pis-optræk og døden forklædt som en lille bakke.. :thunge
- Efter vi tog plumben (som ikke er af hårdt metal, men af noget blødt pis som man kan bore ud), fillet udstødning, planet topstykke og hakket stempel..
rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af rasmil003 »

Hvis ikke en original cylinder er til at støve op, så er Athena's udgave af den originale vist okay :thunge
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch Maxi K

Indlæg af kreidlerhansen »

Jensmc skrev:Er der nogen, der har sammenlignet portene på en K-star og en original?
Det blev efterlyst i sidste emne, men jeg tror ikke, der blev gjort noget ved sagen, desværre!
:whew
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: Puch Maxi K

Indlæg af 12V »

Hvis nogen kommer med k-star data skal jeg nok lave et portmap af en org.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"