Kreidler rmc problemer.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Jeg har været en tur inde på Mopedspeed som jo har stort udvalg. De sælger en del cylindrei fine
røde kasser hvorpå der står Kreidler.

Jeg har klikket på en 10 hk til 1995 kr For neden står der produceret af ktt for NC Motorparts

Men den bemærkning ser jeg ikke på samtlige andre sæt. Som også ellers sælges i fine røde kasser af
samme slags. ER DET KINA!!!!

Beskrivelse:
(15-43.91) Repro. af den gamle 10hk cylinder til Kreidleren, meget høj kvalitet med Nikasil, leveres komplet med stempel og pakninger.
Info:
Produceret af KTT for NC motorparts.
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Cylinder 40,0x14 W2 (10hk): Kreidler
Varenr. 16.43.93
Lagerstatus: Mange på lager
Pris: 1.995,00 DKK
Antal:
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

15.73.85 = 2,9HK = går for-mi-DABELT med enhver karburator fra 10-18mm!

Men Batman. Jeg syntes kun jeg finder cylindre med 5-6 hk Der hvor jeg leder.
Har du et link til de 2,9 hk. Men mi rmc er fartvindkølet.

Hilsen Finn
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af Knud »

Det kunne være jeg har en brugt 2.9HK Mahle til at ligge, jeg tjekker lige og vender tilbage
Update: jow: http://www.dba.dk/kreidler-29hk-cylinde ... 003385162/" onclick="window.open(this.href);return false;
Senest rettet af Knud søn 27. okt 2013 20:26, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af kreidlerhansen »

finn-andersen skrev:Cylinder 40,0x14 W2 (10hk): Kreidler
Varenr. 16.43.93
Lagerstatus: Mange på lager
Pris: 1.995,00 DKK
Antal:
Kender den ikke, men indsugningskanalens størrelse taget i betragtning, er jeg ret betænkelig: Noget siger mig, at hullerne i stemplet åbner i indsugningen, når stemplet er i bund! Det duer ikke, men på sin vis er det et beskedent problem, idet KT ikke på noget tidspunkt har produceret et stempel, jeg ville anvende til mere end 6-7.000rpm.

Ydermere ser belægningen i cylinderen mig voldsomt blank ud! Det kan tyde på højt indhold af nikkel, som mig bekendt ikke er vanvittigt slidstærkt.



Jeg har netop taget en KT med lille pindboltafstand i brug; Studsen til forrøret er for lille = forrøret sidder ikke fast! Det er ret vigtigt at vide... Bosal's udstødningscement kan umiddelbart kompensere tilstrækkeligt - der skal dog testes yderligere, før jeg vil stå ved den påstand.

De uoriginale forrør er vinklet forkert: Dvs. forrøret peger så meget mod himlen, at det rager mod fodhvileren. Dermed skal der altså skæres og svejses... eller man må investere i en Homoet 6P med fast forrør!


Mit bedste råd...: Køb en 40mm Athena, 18mm studs og en ægte Dellorto PHBG19AD samt nylonbøsning 4477 dertil. Forrør er altid et sats - nogle passer, andre gør ikke.

Hvis du kan få målt cylinderen ud med micrometer, kan det medfølgende stempel med fordel erstattes af et Barikit-stempel (4/100mm tolerance!), og så skal jeg GLADELIGT trimme cylinderen til at levere noget ydelse... Pris? Returportoen og en 50'er for at dække slid på mine fræsebits o.lign.

Opgaven er enkel nok, men det tager noget tid...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Hej Knud

Jeg har sendt dig en besked på den blå. Jeg vil gerne købe din cylinder med stempel.

Hilsen Finn
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Tak Batmand for dine formidable indput. Er det at forstå at Athena er bedre end Parmakit og Mopedspeeds
røde Kreidler set.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af kreidlerhansen »

finn-andersen skrev:Tak Batmand for dine formidable indput. Er det at forstå at Athena er bedre end Parmakit og Mopedspeeds
røde Kreidler set.
Athena er bare den, der er mindst ringe indrettet... forstå mig ret: Meget få af replica-cylindrene er specielt godt lavet, og der findes seks udgaver af Parmakit, hvor kun to er gode; Begge er på 44mm, som så til gengæld ikke passer til nogle af topstykkerne på markedet!!! *grrr*

Athena benytter mig bekendt samme støbeform som de har gjort hele tiden. Den kan køre, men ydelsen er ikke prangende, trods omdrejningerne er relativt høje. Med lidt arbejde kan de komme godt afsted.

Zeta finder man hist og her. De findes med to forskellige port-arrangementer, hvor det ene har bittesmå kanaler og er umulig at drive over 70km/t (uanset boring) og den anden går fantastisk.


Mopedspeed's special-produkter/NC er jeg varsom med, generelt. Jeg tror, det blot er en KT-cylinder i en ny papæske, men belægningen er nærmest blankpoleret, hvor nikasil har et mat, grå-blåt skær.
KT-stemplerne er dyrt alu-skrot. Det gælder uden undtagelse! Som tommelfingerregel mener jeg, at et stempel i god kvalitet ikke kan produceres og sælges med fortjeneste for mindre end 400kr. VHM-stempler til Kreidler koster 600kr, Wössner og RSP koster 1.100kr til sammenligning... og de holder dælme til nogle tæsk + har knivskarpe tolerancer.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Det er deprimerende læsning. Man skal regne med at man køber skrot. Men virksomhedsejernes priser er jo gode.
Og lovprisningerne fejler heller ikke noget. Hvorfor er der så mange plattenslagere der ikke formår at levere
varen. I vores verden. Hvad er der blevet af Kreidlers støbeforme.?? Det skal vel ikke være så svært at gøre
en god kopi.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af kreidlerhansen »

finn-andersen skrev:Det er deprimerende læsning. Man skal regne med at man køber skrot. Men virksomhedsejernes priser er jo gode.
Og lovprisningerne fejler heller ikke noget. Hvorfor er der så mange plattenslagere der ikke formår at levere
varen. I vores verden. Hvad er der blevet af Kreidlers støbeforme.?? Det skal vel ikke være så svært at gøre
en god kopi.
Det er ikke 'svært', men det kræver nørderi, som producenterne ikke ønsker at bruge ressourcer på. Kunne jeg tegne en 3D-model, ville jeg sende den kvit og frit til King Tai.

Derfor kan det svare sig, at renovere en original cylinder. Slutprisen bliver den samme, og resultatet meget nær optimalt.

Indtil videre er det bedste valg KT's store RS-cylindre.

40mm skal måles ud og stemplet skiftes. Bundpakningen skal øges til 0,4-0,7mm fra de oprindelige 0,2mm idet afstanden mellem stempel og topstykke ellers bliver for snæver.
Uden ændringer vil den typisk rende 80km/t
Med en let tilpasning kan denne cylinder komme meget nær Mahle's 6,25HK, og ens største hovedpine bliver altså den nævnte udmåling af boringen samt et par bundpakninger og dumme forrør.

44mm kræver udfræsning i krumtaphuset og ligeledes udmåling + nyt stempel. Alternativt kan man montere en membran-løsning, som er relativt dyr, eller man kan leve med en halv-sløj gasrespons.
Topstykket SKAL forarbejdes, hvis man vil sikre sig mod pludseligt motorhavari. Til gengæld ender ydelsen på et højt niveau, når disse ændringer er lavet korrekt: Bedre bundtræk end nogen original cylinder, særdeles god spidseffekt og modstandsdygtighed overfor vindmodstand.

Korrekt tilpasset kan en 60cc Kreidler trække et samlet læs på 100kg forbi 90km/t uden at gøre vrøvl. Mine beskedne 78kg har været over 100km/t jævnligt, i år, trods omdrejningstallet har holdt sig under 11.000rpm.


Problemet med de små cylindre er, at både indsugning og skyllekanaler er helt perfekte kopier af Mahle's... men udstødningskanalen er smal og ligger 2mm for højt. Det kan man bare ikke lave om på! :(
Resultatet er et meget snævert trækområde og nær intet bundtræk!

Man kan kun kompensere for dette ved at maksimere kompressionsforholdet, benytte en tilpas tændingsforskydning (CDI-tænding) og simpelthen bygge en udstødning, der matcher portene.
Det vil være en ubetinget fordel at hæve skyllekanalerne 1mm... eller tilføje et par boosterkanaler, som åbner 1-1,2mm tidligere. Det vil udjævne lidt af den hysteriske karakter, men kun hvis kompressionsforholdet øges til nær max
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Tak Batman. Jeg er ved at skabe kontakt til Knud fra Haslev. Og starte med en 2,9 hk Han har til salg.

Men du har givet lidt at tænke over. Det var tider der i 1969 hvor jeg bare kørte ud til Hansen i Holbæk
og smed noget af den surt tjente lærlingeløn på disken. Men så kørte det sku også i første hug.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af Lars J »

Jeg har kontakt til et alu støberi via mit arbejde.
Har tit tænkt på at det kunne være fedt at støbe sin egen perfekte cylinder og top....
Men de skal jo så maskineres bagefter og nikasil behandles og så løber prisen sikkert baluba :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af kreidlerhansen »

finn-andersen skrev:Tak Batman. Jeg er ved at skabe kontakt til Knud fra Haslev. Og starte med en 2,9 hk Han har til salg.

Men du har givet lidt at tænke over. Det var tider der i 1969 hvor jeg bare kørte ud til Hansen i Holbæk
og smed noget af den surt tjente lærlingeløn på disken. Men så kørte det sku også i første hug.
Tager vi højde for inflationen, tror jeg faktisk, at prisen er nær uændret, når al specialarbejdet og ekstra stumper er på plads. Besværet er til gengæld mangedoblet! Bærer man sig korrekt ad, er ydelsen til gengæld højere... på den anden side burde det være overflødigt, hvis alt man ønsker sig, er at runde 70-80km/t.


Lars >> Det er ikke gratis! Der fås special-støbte membran-cylindre fra 50-90cc til Kreidler (90cc = 44mm slaglængde!), men de er dyre; €545 for cylinder og stempel! Dertil kommer så membran, studs, topstykke og evt. krumtap, så man havner let på 7-9.000kr. En håndbygget udstødning til knap 2.000kr og en 20-28mm karburator + div. småting, så runder regningen 10.000kr på rekordtid... og nok står man så med op mod 25HK, men så er der ikke meget af Kreidler-motoren tilbage.

Jeg står med et ben i hver lejr: Enorme ombygninger er fede nok, og effekten bliver let imponerende... på den anden side er det fjollet på en gademaskine, som i praksis ikke fungerer ret godt på den hurtige side af 100km/t
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Ja det er mange penge.

Mit ønske er faktisk omkring 80.

Faren for at Lavrits kommer bagfra er så minimeret en del. I forvejen er det længe siden jeg har set ham.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af kreidlerhansen »

40mm Athena til dig + et RS-topstykke... så skal den nok klare de 80km/t :) Det er ikke så kringlet at få til at spille nogenlunde.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Tak Knud for den fine cylinder. Jeg glæder mig til lidt experimenter med den.
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af mriisj »

Angående 15-43.91 10HK (9.5HK ) cylinderen fra KT er dette en kopi, jeg har ikke selv haft den i hænderne endnu for at måle om den har de samme dimensioner som den originale, så hvis nogen har købt den vil jeg meget gerne låne den til disse målinger.

Stemplet der medfølger er helt forkert, jeg har gjort KT opmærksom på dette og sendt mål, tegninger og billeder af det originale stempel til kittet så de kan lave en tro kopi af dette for at sættet kan blive en så original kopi som muligt, men intet er sket fra deres side.

Jeg har også tilbudt at de kan låne den originale manifold B15-43.12 til kopiering men heller intet nyt omkring dette.

Hvis der er nogen der har behov for stempel målingerne fremsender jeg gerne disse oplysninger, jeg har også vedhæftet filen.

Jeg har det originale kit fra 1968 i både 13 og 15 køleribber versionen (talt på de øverste ribber) som er lavet fra den samme form hvor de dog har ændret formen til flere ribber i efteråret 1968.

Jeg mangler den originale udstødning til kittet så hvis der er nogen der ligger inde med denne vil jeg gerne købe den eller låne den til kopiering.

Michael Riis
Kreidler RS 1968
Vedhæftede filer
Piston-1.pdf
Stempel til 1968 10HK kit
(787.81 KiB) Downloadet 264 gange
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
finn-andersen
Junior knallert
Indlæg: 25
Tilmeldt: tirs 23. jul 2013 11:04
Kontakt:

Re: Kreidler rmc problemer.

Indlæg af finn-andersen »

Hej Hr Riis.

Det er super godt at du gider komme efter KT. Det virker som om der er en del plat og svindel
blandt diverse producenter. Men priserne de er godt med.

Hilsen Finn.
Billede
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"