Motorrenoveringsguide Kreidler RMC 3-gear.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50

Motorrenoveringsguide Kreidler RMC 3-gear.

Indlægaf Kris6861 » man 22. jul 2013 21:35

Hej alle sammen :)

Er der nogen der ligger inde med sådan en komplet motorrenoveringsguide til en Kreidler RMC 3-gear, ligesom den Niels Fup har lavet til Yamaha.
Tænkte det kunne være interessant at kigge i :)

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2423
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Motorrenoveringsguide Kreidler RMC 3-gear.

Indlægaf 12V » man 22. jul 2013 23:50

Hvis den findes, så kan Kreidlerhansen sikkert linke til den.

Jeg bruger værkstedshåndbogen sammen med eksplosionstegninger.

Begge dele kan du finde her: http://www.kreidleroriginal.com/en/index.php

Der er mange, så du skal nok lige finde den rette :P
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50

Re: Motorrenoveringsguide Kreidler RMC 3-gear.

Indlægaf Kris6861 » tirs 23. jul 2013 00:42

Ja, tænkte lige det samme. Han ved sku stort set alt indenfor Kreidler, det må han have. :)

Men tak for linket, tager jeg selvfølgelig en kigger på ;)

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3615
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Motorrenoveringsguide Kreidler RMC 3-gear.

Indlægaf kreidlerhansen » tirs 23. jul 2013 01:09

Kris6861 skrev:Ja, tænkte lige det samme. Han ved sku stort set alt indenfor Kreidler, det må han have. :)

Men tak for linket, tager jeg selvfølgelig en kigger på ;)


Tak for tilliden, men jeg må vist skuffe dig vedr. link...

Hovedlejer, BO17: 1-5/100mm slør (0,01-0,05mm)
Alle andre aksler ifm. lejer: 0,2-0,4mm
Udrykkerpinden ved koblingskalotten: 0,1-0,2mm

Middelværdien er altid den sikreste.
Den laveste værdi for hovedlejerne KRÆVER OPVARMNING uden belastning i 2min!
Alle max værdier er absolutte; Mere slør medfører raslen eller/og upræcis funktion.

Koblingen er ofte overset, hvilket er synd. Snævre tolerancer gør en KÆMPE forskel, både her og nu samt i det lange løb. Mindst 2/3 af de glidende og trælse Kreidlerkoblinger skyldes manglende opmærksomhed. Når den først er justeret rigtigt op, er klingen let at trække, og der er bid for alle pengene.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29

Re: Motorrenoveringsguide Kreidler RMC 3-gear.

Indlægaf kreidler » tirs 23. jul 2013 09:58

Kunne være super hvis en kunne lave sådan en vejledning til kreidler også

Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50

Re: Motorrenoveringsguide Kreidler RMC 3-gear.

Indlægaf Kris6861 » tirs 23. jul 2013 21:03

kreidler skrev:Kunne være super hvis en kunne lave sådan en vejledning til kreidler også


Ja, det kunne altså være fedt :)


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster