claus olieklud skrev:hejsa... skyllekanalerne ser mærkelige ud i athena cylinderen - de er for små og usymetriske... ellers mærkeligt idet athena normalt er kendt for gode varer...
hilsen olieklud
Du er ikke bare blevet 'snydt' af bundpakningens position? Det blev jeg til at starte med
Jeg kan godt se de små, glitrende spåner. Det er ikke så galt med ridserne, så den skal nok holde en masse kilometer, men ydelsen kan være påvirket.
Ringene ligner støbejern og belægningen ser ud til at være en art nikasil, så der er næppe nogen slinger i valsen dér.
Jeg ville slibe alle kanter i cylinderens kanaler med vådslibepapir og WD40/lampeolie/petroluem/lignende og måle ringgabet ud.
Skub derefter stemplet (med ringen monteret) langsomt gennem cylinderen, og bemærk om det 'nøkker' på halvvejen. Vask, skyl og tør cylinder og stempel først.
Jeg har kun én gang set noget lignende:
Pga. en for skarpkantet indsugningskanal og et stempel med for stor tolerance ift. cylinderen, blev skørtet bogstaveligt talt høvlet i stykker.
Desværre tror jeg, det er lidt som at besvare spørgsmålet om, hvad der kom først; Hønen eller ægget?
Derfor: Tag én ting ad gangen og brug udelukkelsesmetoden!
Afrunding/slibning af kanter, udmåling af ringgab og tjek om stemplet/ringene griber fat på vej gennem cylinderen... det er ret enkle opgaver.
Tjek om krydspinden er pæn og glat; Der kan være gnavet en flig af.