Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2104
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlægaf claus olieklud » tirs 2. jul 2013 07:52

hejsa... skyllekanalerne ser mærkelige ud i athena cylinderen - de er for små og usymetriske... ellers mærkeligt idet athena normalt er kendt for gode varer...
hilsen olieklud

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3615
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlægaf kreidlerhansen » tirs 2. jul 2013 09:21

claus olieklud skrev:hejsa... skyllekanalerne ser mærkelige ud i athena cylinderen - de er for små og usymetriske... ellers mærkeligt idet athena normalt er kendt for gode varer...
hilsen olieklud


Du er ikke bare blevet 'snydt' af bundpakningens position? Det blev jeg til at starte med :hihi


Jeg kan godt se de små, glitrende spåner. Det er ikke så galt med ridserne, så den skal nok holde en masse kilometer, men ydelsen kan være påvirket.

Ringene ligner støbejern og belægningen ser ud til at være en art nikasil, så der er næppe nogen slinger i valsen dér.

Jeg ville slibe alle kanter i cylinderens kanaler med vådslibepapir og WD40/lampeolie/petroluem/lignende og måle ringgabet ud.

Skub derefter stemplet (med ringen monteret) langsomt gennem cylinderen, og bemærk om det 'nøkker' på halvvejen. Vask, skyl og tør cylinder og stempel først.


Jeg har kun én gang set noget lignende:

Pga. en for skarpkantet indsugningskanal og et stempel med for stor tolerance ift. cylinderen, blev skørtet bogstaveligt talt høvlet i stykker.


Desværre tror jeg, det er lidt som at besvare spørgsmålet om, hvad der kom først; Hønen eller ægget?
:whew

Derfor: Tag én ting ad gangen og brug udelukkelsesmetoden!

Afrunding/slibning af kanter, udmåling af ringgab og tjek om stemplet/ringene griber fat på vej gennem cylinderen... det er ret enkle opgaver.
Tjek om krydspinden er pæn og glat; Der kan være gnavet en flig af.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlægaf rasmil003 » tirs 2. jul 2013 15:19

Jeg er stoppet med at bruge Rasmil0003 :(y)
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5580
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlægaf Kim B S » tirs 2. jul 2013 16:33

rasmil003 skrev:Jeg er stoppet med at bruge Rasmil0003 :(y)


Hej rasmil003.
Fint, så er alt i skønneste orden. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2104
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlægaf claus olieklud » tirs 2. jul 2013 21:03

ja det er mine øjne den er gal med for nu kan jeg tydeligt se pakningen - mærkeligt nok fordi mit syn er ellers bedst om morgenen... og så er jeg enig i cylinder og stempel nok kan lidt endnu
hvis du bruger den firkantede bing skal du huske at der er en lille o-ring der skaber tætning imellem indsugningsstuds & kaburator - dette har meget at sige i tomgang, men næsten intet ved fuld gas...
hilsen olieklud


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster