Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... skyllekanalerne ser mærkelige ud i athena cylinderen - de er for små og usymetriske... ellers mærkeligt idet athena normalt er kendt for gode varer...
hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlæg af kreidlerhansen »

claus olieklud skrev:hejsa... skyllekanalerne ser mærkelige ud i athena cylinderen - de er for små og usymetriske... ellers mærkeligt idet athena normalt er kendt for gode varer...
hilsen olieklud
Du er ikke bare blevet 'snydt' af bundpakningens position? Det blev jeg til at starte med :hihi


Jeg kan godt se de små, glitrende spåner. Det er ikke så galt med ridserne, så den skal nok holde en masse kilometer, men ydelsen kan være påvirket.

Ringene ligner støbejern og belægningen ser ud til at være en art nikasil, så der er næppe nogen slinger i valsen dér.

Jeg ville slibe alle kanter i cylinderens kanaler med vådslibepapir og WD40/lampeolie/petroluem/lignende og måle ringgabet ud.

Skub derefter stemplet (med ringen monteret) langsomt gennem cylinderen, og bemærk om det 'nøkker' på halvvejen. Vask, skyl og tør cylinder og stempel først.


Jeg har kun én gang set noget lignende:

Pga. en for skarpkantet indsugningskanal og et stempel med for stor tolerance ift. cylinderen, blev skørtet bogstaveligt talt høvlet i stykker.


Desværre tror jeg, det er lidt som at besvare spørgsmålet om, hvad der kom først; Hønen eller ægget?
:whew

Derfor: Tag én ting ad gangen og brug udelukkelsesmetoden!

Afrunding/slibning af kanter, udmåling af ringgab og tjek om stemplet/ringene griber fat på vej gennem cylinderen... det er ret enkle opgaver.
Tjek om krydspinden er pæn og glat; Der kan være gnavet en flig af.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09
Kontakt:

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlæg af rasmil003 »

Jeg er stoppet med at bruge Rasmil0003 :(y)
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlæg af Kim B S »

rasmil003 skrev:Jeg er stoppet med at bruge Rasmil0003 :(y)
Hej rasmil003.
Fint, så er alt i skønneste orden. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Puch-problemer igen, igen, igen, igen...

Indlæg af claus olieklud »

ja det er mine øjne den er gal med for nu kan jeg tydeligt se pakningen - mærkeligt nok fordi mit syn er ellers bedst om morgenen... og så er jeg enig i cylinder og stempel nok kan lidt endnu
hvis du bruger den firkantede bing skal du huske at der er en lille o-ring der skaber tætning imellem indsugningsstuds & kaburator - dette har meget at sige i tomgang, men næsten intet ved fuld gas...
hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"