Side 9 af 11

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: ons 12. apr 2017 23:27
af 12V
Har filet lidt i udstødningsporten, har løftet den lidt over 1 mm, ca 172 grader står den åben. Det har givet mig det ønskede resultat uden at jeg kan mærke noget tabt sejtræk. Mærkbar mere effekt op til 9500 omdr. Før var det ren overdrejning når jeg kom derop. Et vindpust i den forkerte retning så blev den bremset ned til trækområdet. Nu ligger kraften der hvor jeg har brug for den.
Og cigar potten er monteret igen, dejlig!

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: ons 12. apr 2017 23:55
af kreidlerhansen
Det lyder faktisk som en perfekt opsætning!

172-175 grader er typisk ret godt og langt fra hysterisk. Smertegrænsen ligger omkring 178 grader, blot blowdown forbliver under 28.


60ccm Parmakit, udstødningskanal hæves 1mm og en standardpotte passer... lækkert!

Jeg får (forhåbentlig) en ny type 44mm stempler hjem med fladere top end Meteors. 1mm lavere kuppel vil passe RET godt til et 44mm N/C-topstykke med en squishafstand på 1mm. Og så er ringen kun 1mm bred, samt skørtet er i fuld længde! :D

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: tirs 25. apr 2017 15:47
af 12V
Jeg tog Kreidleren på vores Small Pistons mini køretur, vi havde et langt stykke med kraftig medvind, der fik vi lige drejet maskinerne heeelt ud. Det var sjovt, desværre var mit GoPro total forkert justeret, så filmen viser bare vejen og intet andet :(

Speedometeret var oppe og krydse 100 for første gang ;)

To-Do, skifte de billige plastik koblingsplader ud som jeg har monteret. De glider lidt ved indkobling når man skifter gear under kraftig acceleration. Har købt alu udgaverne med rigtig fiber på, er spændt på hvordan de kører. Har hørt de laver lidt mere lyd?

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: tirs 25. apr 2017 16:20
af kreidlerhansen
Jeg gjorde det stik modsatte og monterede seks kunststof-belægninger, fordi jeg synes de andre støjede; hvad værre er, de æder sig relativt hurtigt ind i koblingskurven, og min kobling begyndte at blive træls at dosere, fordi en af pladerne hang lidt i en af de slebne riller.
Om det så er kurven, i mit kit med ligeskårne tænder, er blødere end en original, ved jeg ikke.

Jeg oplever ingen problemer med bid i kunststofpladerne, men den sjette gør sikkert en forskel, og fjederen desuden ny.

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: ons 29. nov 2017 19:46
af mriisj
Jeg brugte adskillige timer i dag på at læse denne tråd igennem og sikken en rejse både for mig men ikke mindst for 12V, jeg er noget overrasket over at møde så kompetente og entusiastiske personer her, tak.

Jeg fandt både nye steder at handle samt nok den største knallert begivenhed jeg har set til dato :o

Jeg kunne godt tænke mig et billede af den omvendte koblings arm som i snakkede om hvis dette er muligt og jeg har kigget på Black Cobra hjemmeside, er der nogen af jer der har erfaringer med deres kit ?? eller skal jeg spørge om dette på en ny tråd?

Michael Riis

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: ons 29. nov 2017 20:30
af kreidlerhansen
Der er ikke så mange ben i det:
E0BE4E4F-D9FE-46FA-ACD9-65AB9C60B2B7.jpeg
E0BE4E4F-D9FE-46FA-ACD9-65AB9C60B2B7.jpeg (24.86 KiB) Vist 12213 gange
Armen placeres omvendt på udrykkerakslen, og så går koblingen en tand lettere + niplen er til at holde smurt.

Fjederen skal omkranse udrykkerakslen. Det forklarer næsten sig selv, når man sidder med kittet.

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: ons 29. nov 2017 22:31
af mriisj
Hej jesper

Ja dette billede så jeg også hos BlackMamba men det var nu hele billedet af systemet jeg ønskede at se.

Riis

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: ons 29. nov 2017 23:05
af 12V
Jeg glemte desværre at skyde et billede. Men armen er bare vendt 180 grader, så den peger ud mod sideskjoldet. Der er fint plads og betjeningen bliver bare bedre synes jeg.

Min Kreidler står dog i skammekrogen mens den er ved at tømme gearolien. Den er utæt igen, har ikke tjekket hvor, men det startede pludseligt. Så jeg frygter at blokken er revnet igen omkring svejsningerne. Eller måske bare ved gearskiftet. Er lidt træt af den, men det nytter jo ikke noget, den skal fikses.

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: ons 29. nov 2017 23:33
af kreidlerhansen
Jeg kan ikke komme til min for at tage et foto. Lidt kreativ søgning på hollandsk gav dette resultat:
CDA91CA5-4299-4162-AFED-62BE468AFD40.jpeg
CDA91CA5-4299-4162-AFED-62BE468AFD40.jpeg (37.25 KiB) Vist 12206 gange
Lidt lav opløsning, bevares.

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: tors 30. nov 2017 00:31
af mriisj
Hej Jesper
Det var lige nøjagtig det billede jeg søgte, tak for det, det kommer på mit projekt jeg ville gerne se om der var plads for al elektronikken der sidder der fra Kokusan systemet.

Carsten du kunne jo finde et nyt tomt hus og sætte på, du har jo alt indmaden til motoren.

Er de nogen af jer der har erfaring med Black Mamba kits??

Riis

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: tors 30. nov 2017 08:42
af kreidlerhansen
mriisj skrev:Hej Jesper
Det var lige nøjagtig det billede jeg søgte, tak for det, det kommer på mit projekt jeg ville gerne se om der var plads for al elektronikken der sidder der fra Kokusan systemet.

(...)

Er de nogen af jer der har erfaring med Black Mamba kits??

Riis
At finde plads til elektronikken handler mest om at være kreativ med fladjern; en overkommelig opgave, hvis man besidder tålmodighed.

Køb et almindeligt 44mm kit og find ud af, om det bare SKAL være vildere.
BMP-kittet kører godt, men jeg oplever, de fleste fortryder købet i løbet af første sæson.
Overvej, at der er mindre end 4HK til rådighed op til ~8.000rpm, hvorefter 12-15HK kommer væltende som en tsunami. Bykørsel foregår ved 6-9.000rpm med konstante skift mellem 2. og 3. gear, hvis du vil følge trafikken.
Ydermere er det både dyre og sensitive stumper i racing-klassen. Det er derfor let at klemme stemplet eller banke hul i toppen pga misjustering; et frisk stempel koster trods alt 800kr.

44mm KT-cylinder; skær 4,3mm af stempelskørtet (hele vejen rundt), montér med org. topstykke og 0,2-0,5mm toppakning, trim tænding til 1mm før top ved 7-8.000rpm... KØR.
Så render den 90-95km/t med fint optræk og ditto modstandsdygtighed overfor bakker og modvind.

Senere kan man så prøve de vilde sager:
5CEC0B7B-700F-435A-B51A-8D2615A787DB.jpeg
5CEC0B7B-700F-435A-B51A-8D2615A787DB.jpeg (524.23 KiB) Vist 12198 gange

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: tors 30. nov 2017 09:23
af 12V
mriisj skrev: Carsten du kunne jo finde et nyt tomt hus og sætte på, du har jo alt indmaden til motoren.
Det er svært at finde en brugbar blok, i hvert fald til en pris som jeg er villig til at betale :cry:

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: tors 30. nov 2017 17:05
af mriisj
Jesper, tak for info jeg har et KT sæt 44mm liggende med topstykke som jeg jo kan lege med til start men det er jo meget fristende med et af hans 60cc eller 67cc kit.

Carsten jeg var lige ude og kigge i mine beskedne bunker men jeg havde kun et hus til direkte skift i SBW

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: fre 1. dec 2017 22:21
af Peter Kaae
Jeg har et black mamba 10hk tun jeg gerne vil sælge. Det har været monteret, og kørt nogle få korte ture. Ralph Waldmann RS01 udstødning. Din Kreidler kører som en raket og lyder ligesådan

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: lør 2. dec 2017 10:32
af mriisj
Hej Peter

Jeg har startet en ny tråd for ikke at hi-jacke denne tråd, Kreidler from scratch, så du må meget gerne svare der.

Hvad består sættet af og hvorfor vil du sælge det ??

Carsten jeg kender en der har en del tomme huse liggende, skal jeg spørge ham om en eventuel pris ?

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: man 22. jan 2018 08:53
af 12V
mriisj skrev: Carsten jeg kender en der har en del tomme huse liggende, skal jeg spørge ham om en eventuel pris ?
Den har jeg helt overset, du må meget gerne spørge ham om en pris på en brugbar indirekte 5G blok, evt. send i en privat besked :dust :)

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: man 22. jan 2018 16:29
af mriisj
Carsten, OK, er spurgt, afventer svar på motorhus :)

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: tors 25. jan 2018 11:54
af mriisj
Carsten jeg har fået svar på motorhus og han vil have Kr. 1.000 for et, hvis det er noget send mig en PM så sender jeg dig hans tlf nr så kan i selv tage den derfra.

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: tirs 27. mar 2018 22:51
af mriisj
Carsten du skrev tidliger
"Fik lavet min forgaffel i går, jeg tror det lykkedes, den er helt tør endnu. Højtrykssimmering (8 bar) på indersiden og sportsimmering som pynt limet på igen."
Hvad er det for højtrykssimmerringe du har sat i og hvor få jeg fat i 4 stykker til de 2 forgafler jeg er ved at renovere ??
Hvordan fik du skiftet de 2 rør i forgaflen, presset i ??

Re: Kreidler RMC 3G 1978 / RS 5G

: ons 28. mar 2018 04:41
af 12V
De er købt her:
http://www.kreidlerservice.nl/?161,57.0 ... rringen-hd

Jeg har ikke skiftet mine gaffel rør, kun justeret på højden da de stod forskellig højt. Men de er presset i gaffelbroen.