Side 1 af 1

Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 21:08
af bluhme
Hej

Jeg har prøvet at få gang i en kreidler 1,2. Har omsider fået en dejlig gnist, hvorefter jeg finder ud af at tændrøret ikke rigtig bliver vådt. Jeg kan dog få den til at hoste lidt.
Fandt så ud af at karburatoren ikke sidder helt tæt(jeg kan dreje på den med hænderne) men jeg kan ikke stramme den mere. Og der er ikke nogen pakning eller bøsning mellem karburatoren og studsen, ved ikke om der skal være det.

Nogen der ved hvad der kan være galt.

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 21:54
af Knud
bluhme skrev:Hej

Jeg har prøvet at få gang i en kreidler 1,2. Har omsider fået en dejlig gnist, hvorefter jeg finder ud af at tændrøret ikke rigtig bliver vådt. Jeg kan dog få den til at hoste lidt.
Fandt så ud af at karburatoren ikke sidder helt tæt(jeg kan dreje på den med hænderne) men jeg kan ikke stramme den mere. Og der er ikke nogen pakning eller bøsning mellem karburatoren og studsen, ved ikke om der skal være det.

Nogen der ved hvad der kan være galt.
Ja der skal være en pakning og man kan også tilføje benzinfast flydende pakning i et tyndt lag på begge sider af pakningen.
Alle samlinger skal være pakket eller planslebet (hvor det giver mening), alle pakdåser skal være hele, der må ikke være antydningen af slør i krumtap lejer- stemplet skal være valgt tolerance bestemt til cylinderen, dysen skal være korrekt (ses bedst ved at det er chokolade lys brun efter en god lang tur og husk at slå tændingen fra i max gang (ikke noget med at liste hjem /tomgang efter turen), korrekt olie blanding, korrekt indstillet tænding, rense karburator!, rene platiner, kondensatoren fejlfri (ingen gnister ved platiner), fejlfri tændkabel/tændspole -

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 22:27
af bluhme
Okay, hvor kan man købe sådan en pakning, for jeg kan ikke rigtig finde noget sted at købe det?

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 22:28
af Knud
fex.: her: http://www.mopedspeed.dk/web-shop/kreid ... =Pakninger" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 22:33
af bluhme
Der er bare ikke nogen til der mellem karburatoren og studsen som jeg skal bruge.

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 22:35
af Knud
bluhme skrev:Der er bare ikke nogen til der mellem karburatoren og studsen som jeg skal bruge.
Er det den originale studs og karburator - en fiber pakning i VVS vandhane klassen har jeg tidligere anvendt :P
ellers prøv at se i min renovering af min Kreidler Flott :thunge (en PG forskruning, el-materiel, udsat for fil o.a.)

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 22:42
af bluhme
Ja det vil jeg tro, men jeg ved det ærligtalt ikke. Men det lyder da som en god ide. Men selv om karburatoren er spændt helt ind(rundt om studsen), kan jeg stadig dreje den, lidt for nemt syntes jeg.

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 22:47
af Knud
bluhme skrev:Ja det vil jeg tro, men jeg ved det ærligtalt ikke. Men det lyder da som en god ide. Men selv om karburatoren er spændt helt ind(rundt om studsen), kan jeg stadig dreje den, lidt for nemt syntes jeg.
Ja det er den spinkle Flott karburators mangel, du kan prøve med noget benzinfast flydende pakning + tyndt paknings papir/teflon bånd og så skal man huske at udvidde karburatorens bespænding, men forsigtigt! - men det er svært - indrømmet - af få det tæt og mekanisk godt fast spændt ,men det er ikke umuligt- jeg gik som du ser overtil en Yamaha FS1 karburator og en specielt tilpasset PG forskruning, tror ikke det er set før :P , men tæt! det er det - den er jo skruet fast og er pakket.
husk blot at gummi pakninger skal være benzin faste (jeg HAR prøvet andet :? )

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 22:56
af bluhme
Jamen tak for hjælpen, det vil jeg prøve.

Re: Hjælp til kreidler 1,2

: man 13. maj 2013 23:46
af kreidlerhansen
Det er den ondelynemig ikke karburatorens fejl, at tidligere ejere knokkelspænder den bette klemme i stykker! Den skal normalt kun have et bette nyk, så sidder den fast NOK.

Men når nu skaden er sket, så kan man altså skære den lille slids op (Dremel eller nedstryger - tænk kreativt). Dermed kan den komme til at klemme tilpas, igen. Det skader i den forbindelse ikke at smøre et ultra-tyndt lag flydende pakning på studsen, inden montering.

Fusk fra teenage-årene...

Konklusionen er dog, at Bing er noget bras!


Dellorto SHA-karburatoren, som bl.a. bruges til Ciao, passer forresten på den originale 10mm svingstuds. Altså når nylon-bøsningen er monteret.
Samme bøsning vil jeg næsten vædde med, der kan høres plads til i den bette 10mm Bing, men problemet ligger stadig ved slidsen.

Min afdøde Flott/2g smed jævnligt karburatoren af, indtil jeg fandt ud af, der fandtes Loctite... fungerer fint, men man bliver så skuffet, når man synes, karburatoren skal af, igen.