Hjælp til kreidler 1,2

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
bluhme
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 19. okt 2012 03:16
Kontakt:

Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af bluhme »

Hej

Jeg har prøvet at få gang i en kreidler 1,2. Har omsider fået en dejlig gnist, hvorefter jeg finder ud af at tændrøret ikke rigtig bliver vådt. Jeg kan dog få den til at hoste lidt.
Fandt så ud af at karburatoren ikke sidder helt tæt(jeg kan dreje på den med hænderne) men jeg kan ikke stramme den mere. Og der er ikke nogen pakning eller bøsning mellem karburatoren og studsen, ved ikke om der skal være det.

Nogen der ved hvad der kan være galt.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af Knud »

bluhme skrev:Hej

Jeg har prøvet at få gang i en kreidler 1,2. Har omsider fået en dejlig gnist, hvorefter jeg finder ud af at tændrøret ikke rigtig bliver vådt. Jeg kan dog få den til at hoste lidt.
Fandt så ud af at karburatoren ikke sidder helt tæt(jeg kan dreje på den med hænderne) men jeg kan ikke stramme den mere. Og der er ikke nogen pakning eller bøsning mellem karburatoren og studsen, ved ikke om der skal være det.

Nogen der ved hvad der kan være galt.
Ja der skal være en pakning og man kan også tilføje benzinfast flydende pakning i et tyndt lag på begge sider af pakningen.
Alle samlinger skal være pakket eller planslebet (hvor det giver mening), alle pakdåser skal være hele, der må ikke være antydningen af slør i krumtap lejer- stemplet skal være valgt tolerance bestemt til cylinderen, dysen skal være korrekt (ses bedst ved at det er chokolade lys brun efter en god lang tur og husk at slå tændingen fra i max gang (ikke noget med at liste hjem /tomgang efter turen), korrekt olie blanding, korrekt indstillet tænding, rense karburator!, rene platiner, kondensatoren fejlfri (ingen gnister ved platiner), fejlfri tændkabel/tændspole -
Senest rettet af Knud fre 16. aug 2013 13:18, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
bluhme
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 19. okt 2012 03:16
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af bluhme »

Okay, hvor kan man købe sådan en pakning, for jeg kan ikke rigtig finde noget sted at købe det?
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af Knud »

fex.: her: http://www.mopedspeed.dk/web-shop/kreid ... =Pakninger" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
bluhme
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 19. okt 2012 03:16
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af bluhme »

Der er bare ikke nogen til der mellem karburatoren og studsen som jeg skal bruge.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af Knud »

bluhme skrev:Der er bare ikke nogen til der mellem karburatoren og studsen som jeg skal bruge.
Er det den originale studs og karburator - en fiber pakning i VVS vandhane klassen har jeg tidligere anvendt :P
ellers prøv at se i min renovering af min Kreidler Flott :thunge (en PG forskruning, el-materiel, udsat for fil o.a.)
:mrgreen:
bluhme
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 19. okt 2012 03:16
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af bluhme »

Ja det vil jeg tro, men jeg ved det ærligtalt ikke. Men det lyder da som en god ide. Men selv om karburatoren er spændt helt ind(rundt om studsen), kan jeg stadig dreje den, lidt for nemt syntes jeg.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af Knud »

bluhme skrev:Ja det vil jeg tro, men jeg ved det ærligtalt ikke. Men det lyder da som en god ide. Men selv om karburatoren er spændt helt ind(rundt om studsen), kan jeg stadig dreje den, lidt for nemt syntes jeg.
Ja det er den spinkle Flott karburators mangel, du kan prøve med noget benzinfast flydende pakning + tyndt paknings papir/teflon bånd og så skal man huske at udvidde karburatorens bespænding, men forsigtigt! - men det er svært - indrømmet - af få det tæt og mekanisk godt fast spændt ,men det er ikke umuligt- jeg gik som du ser overtil en Yamaha FS1 karburator og en specielt tilpasset PG forskruning, tror ikke det er set før :P , men tæt! det er det - den er jo skruet fast og er pakket.
husk blot at gummi pakninger skal være benzin faste (jeg HAR prøvet andet :? )
:mrgreen:
bluhme
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 19. okt 2012 03:16
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af bluhme »

Jamen tak for hjælpen, det vil jeg prøve.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler 1,2

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er den ondelynemig ikke karburatorens fejl, at tidligere ejere knokkelspænder den bette klemme i stykker! Den skal normalt kun have et bette nyk, så sidder den fast NOK.

Men når nu skaden er sket, så kan man altså skære den lille slids op (Dremel eller nedstryger - tænk kreativt). Dermed kan den komme til at klemme tilpas, igen. Det skader i den forbindelse ikke at smøre et ultra-tyndt lag flydende pakning på studsen, inden montering.

Fusk fra teenage-årene...

Konklusionen er dog, at Bing er noget bras!


Dellorto SHA-karburatoren, som bl.a. bruges til Ciao, passer forresten på den originale 10mm svingstuds. Altså når nylon-bøsningen er monteret.
Samme bøsning vil jeg næsten vædde med, der kan høres plads til i den bette 10mm Bing, men problemet ligger stadig ved slidsen.

Min afdøde Flott/2g smed jævnligt karburatoren af, indtil jeg fandt ud af, der fandtes Loctite... fungerer fint, men man bliver så skuffet, når man synes, karburatoren skal af, igen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"