Kreidler RMC horn problem.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af Kris6861 »

Hej. Jeg har nu fået monteret sådan et jævnstrøms horn på min Kreidler. Jeg gjorde dette da jeg synes der ikke var noget effekt i vekselstrømshornet.
Problemet er at der forsvinder så meget spænding fra batteriet af også til hornet. Jeg tror der er for meget tab på - siden, og det var nok også derfor mit vekselstrømshorn var så dårligt.

Her er der nogle målinger jeg tog.

Batteriets spænding: 3,78V.

Horn aktiveres, batterispænding: 1,17V.

Aktiveret, horn spænding: 0,33V.

+ til + måling (+ på batteri og + på horn): 0,79V.

- til - (- på batteri og - på horn) IKKE BELASTET: 3,49V.

Men så når jeg aktiverer hornet kommer - sidens spænding helt ned på 0V. Skal den dette?

Håber der er nogle der kan give mig nogle svar :)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af Kai »

Dit batteri er i hvert fald temmelig dødt hvis der kun er 3.78V på det, og det falder til 1.17V når du aktiveret hornet.

Er det ikke et 6V batteri ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af Kris6861 »

Jo. Men det er lige meget om batteriet er fuldt opladet. Det er stadig det samme. Jeg har også prøvet imens knallerten var igang men der skete ingenting. Volten stiger lidt, men stadig samme store tab og ingen lyd fra hornet af.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af Kai »

Sæt 2 ledninger på hornet og prøv at sætte det direkte til batteriet et øjeblik. Falder spændingen stadig kraftigt, så er hornet enten kortsluttet eller dit batteri er dødt.

Nu kender jeg ikke så meget til Kreidleren, men hvis den som Yamahaen kun giver ~ 0.5A i ladestrøm så kan den ikke trække hornet uden batteriet hjælper til.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af Kris6861 »

Har jeg lige prøvet nu. Spændingen falder til 0,40 volt både på hornet og batteriet. Jeg prøver lige at lade batteriet fuldt op. Også hvis det ikke virker så monterer jeg det gamle vekselstrømshorn igen. Jeg tror ikke batteriet er dødt da blinklysene blinker fint :)
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af Kris6861 »

Så er der knald på hornet igen :)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af Kai »

Hvor var fejlen ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev:Hvor var fejlen ?
Qua det sidste indlæg, tror jeg, fejlen lå i, at ejeren ikke har prøvet at lade batteriet op, tidligere...

Tørceller sutter en vis legemsdel! I hvert fald til den slags...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC horn problem.

Indlæg af Kris6861 »

Jeg fik først købt et nyt batteri og smidt noget batterisyre i, og opladt batteriet fuldt. Altså ikke et tør cellet batteri. Så afmonterede jeg hornet og fik indstillet den helt så den gav en god og klar lyd. Så blev det store batteri monteret i venstre madkasse, hvor jeg forlængede ledninger i højre side. Jeg fik monterede en lille beholder/flaske til overløbet så batterisyren ville komme ned i den, så mine skærme ikke ville blive ødelagt. Ærlig talt så synes jeg de tør cellet batterier er noget skidt.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"