Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svinghju

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svinghju

Indlæg af Kris6861 »

Hej. Jeg har bl.a. skrevet før om dette problem, men nu laver jeg lige en opfrisker.

Problemet: Det er med min omdrejningstæller, horn og forlys. Når jeg ikke har lys på altså ikke har drejet nøglen 2 gange mens motoren kører, virker den helt perferkt, den kører op og ned som den skal. Men så når der kommer lys (forlys, baglys, speedometerlys osv) så lige meget hvor meget gas jeg giver kan den ikke komme over 3000rpm. Forlyset er også lidt lavt i styrken, og man kan se når jeg trykker på hornet så forsvinder alt lys foran og omdrejningstælleren går helt død.

Jeg har nu skiftet lysspole til den gule ledning som går op til horn, omdregningstæller og forlys, men der sker intet. Problemet er det samme, men skal sådan en spole justeres, og hvordan gør man det? Har tjekket stort set alle ledninger og de sidder som de skal ifølge el-diagrammet på Kreidlerreg. Jeg har haft svinghjulet af, jeg har prøvet at tage en skruetrækker på magneterne og de holder den da fast så lidt magnet er der i dem, men er det nok? Kan man måle dette på en måde?

Ved sku ikke helt hvad jeg skal gøre og håber i kan hjælpe. Hvis i siger i skal bruge nogle billeder af feks svinghjul og tallene på svinghjulet, så skriver i bare og jeg oplader dem. Mvh Kris :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svin

Indlæg af strynboen »

test at spoleerne når helt tæt ud til svinghjulet..de skal næsten røre..er du helt 110% at svinghjulet er det rigtige..og din lysspole er de rigtige ohm
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svin

Indlæg af Kris6861 »

Hej. Spolerne er noget tætte på svinghjulet. Lysspolen er fra Tsvansen til Kreidler 3-gear. Svinghjulet er en bosch ved ikke om det er den rigtige men det tror jeg, skal jeg tage nogle billeder af svinghjulet og skrive tallene på den?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svin

Indlæg af strynboen »

ja så kan kreidler hansen give et presist svar..men vi må have de rigtige data for at svare rigtigt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svin

Indlæg af Kris6861 »

Hej. Jeg går ud og tager nogle billeder af svinghjulet og skriver data på den i morgen. Orker ikke nu når det nu er så mørkt og det er godt henne på aftenen. Så må jeg håbe at han ser det, hehe :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svin

Indlæg af kreidlerhansen »

Kom nu for pokker med de fotos, som du blev bedt om sidst... :sad

Bosch-lysanlæg blablabla skrammel blablabla slappe magneter blablabla forskellige spoler blablabla mange udgaver blablabla skodpærer blablabla Ampere blablabla afstand mellem spoler og magneter blablabla overmagnetiseret svinghjul overopheder spoler blablabla få viklet spolerne om blablabla... :lol:

Jeg syntes godt nok også, at den overskrift virkede bekendt!

:whew :hihi :teeth2


Svinghjul og spoler... fotos TAK! Så skal vi nok få den ged barberet og kringlet! Eller du må forsøge at leve med en Kokusan-tænding, som du alligevel allerhelst vil have. Stol trygt på dét!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svin

Indlæg af Kris6861 »

Hej igen. Se venligst dette forum viewtopic.php?f=38&t=14197" onclick="window.open(this.href);return false; Jeg kunne ikke helt finde ud af hvordan jeg ellers skulle oplade billeder :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc, lys og omdrejningstæller+horn problem!Svin

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har lagt et svar...

Du skal af med penge eller nøjes med noget, som kun virker halvt.

K
O
K
U
S
A
N
!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"