Kreidler Superstar - gearskift

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 684
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Kreidler Superstar - gearskift

Indlæg af Krelleh » fre 4. jan 2013 12:23

Hej forum

Jeg har fået anskaffet mig sådan en Kreidler Superstar med 2 gear.
Er der nogle som ved hvordan, grundindstilling af det udvendige gearskift fungere? :roll:

På forhånd tak, Christian
Mvh. Christian

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar - gearskift

Indlæg af kreidlerhansen » fre 4. jan 2013 13:08

Der er ingen grundindstilling af kødbensmekanismen som sådan.

Hvis du beskriver problemet og supplerer med et par fotos af herligheden under motoren, bliver det noget lettere at hjælpe.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen"

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 684
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar - gearskift

Indlæg af Krelleh » fre 4. jan 2013 16:59

Tak for feedback :(y)

Der er faktisk ikke noget problem, udover jeg skal have samlet gearskiftet, så kunne det være det skulle justeres lige som på FS1 gearskiftet.
Jeg prøver og montere det og tager et par billeder også :wink:
Mvh. Christian

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar - gearskift

Indlæg af kreidlerhansen » fre 4. jan 2013 17:21

Der sidder en excenterbolt mellem de to ben på returfjederen. Med den kan du justere vandringen på gearpedalen mellem gearskift.
Hvis den har lidt bøvl med at skifte gear, rent, så kan du rode lidt med den.

Vær opmærksom på, at kødbenet ikke må være for langt. Hvis 'pladen med kuglen' på gearpedalen sidder for langt tilbage, støder den på fodhvilerkonsollen, og så kan man ikke geare ned.

I frigear skal armen på gearvælgerakslen (firkanten med kuglen på) sidde 90 grader på tværs kørselsretningen.

Sørg for at skifte bøsninger i krumtaphuset, så gearpedalen ikke kan give sig i andre retninger end den skal. Hvis der er slør, vil du hade gearskiftet.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen"

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 684
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar - gearskift

Indlæg af Krelleh » fre 4. jan 2013 19:56

Gearskiftet er samlet og den kan gå i begge gear, men tror jeg skal prøve at skrue lidt på den excentriske bolt, da jeg synes 1. gear ligger langt nede.
Så kobler den heller ikke helt ud, men det kigger jeg på i morgen.

Jeg har skiftet kødbenet, da det gamle var slidt og min far kunne skaffe et til ingen penge igennem hans arbejde. Så gearskiftet er nu næsten helt slør frit :P
(Det er meget lidt slør i bøsningerne ved blokken, så lidt det ikke kan mærkes under kørsel)

BilledeBilledeBillede
BilledeBilledeBillede

Ved du/i hvilken dyse den køre med standard? I den meget lille bing karburator. Der sidder en 48 i nu
Mvh. Christian

Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"