Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kris6861 »

Hej. Da jeg købte min Kreidler fulgte der denne blinklygte holder med magen til denne her: http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 231d3780d3" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg kan bare ikke få den til at passe på nogen måde foran på mit lygte hus.
Jeg har spekuleret på om det kan passe at denne blinklys holder passer til Kreidler modeller med firkantet forlygte?, da jeg jo har rundt lygtehus på min.

Håber i kan hjælpe mig :)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kai »

Nu er jeg ikke lige nogen ørn til Tysk.. men mon ikke "Rechteckscheinwerfer" betyder rektangulær/4kantet forlygte.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kris6861 »

Du har fuldstændig ret. Det er det, det betyder.
Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad for en slags holder der skal sidde foran til blinklygterne. Er det den sammen holder som sidder bagpå ligesom den her:
http://www.ebay.de/itm/Blinker-Stange-f ... 3ccd17c782" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg ved de fåes nye hos Kreidleroriginal.com :thunge
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev:Nu er jeg ikke lige nogen ørn til Tysk.. men mon ikke "Rechteckscheinwerfer" betyder rektangulær/4kantet forlygte.
Nemli'...

Det er ikke tilfældigvis sådan, at holderne til din forlygte har huller til blinklysholdere, vel?
I så fald er det lige så originalt at montere et blinklysene på et par stumper gevindstang/pindbolte eller tilsvarende i ~8mm.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kris6861 »

Jo, der er 2 huller i lygtehuset for neden til blinklysene. Det ser ud som om der har siddet en rund holder på den før engang :whew
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af kreidlerhansen »

Kris6861 skrev:Du har fuldstændig ret. Det er det, det betyder.
Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad for en slags holder der skal sidde foran til blinklygterne. Er det den sammen holder som sidder bagpå ligesom den her:
http://www.ebay.de/itm/Blinker-Stange-f ... 3ccd17c782" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg ved de fåes nye hos Kreidleroriginal.com :thunge
Så køb dog den dér fra Kreidler Dealer, trods jeg ikke stoler på den skovl over en dørtærskel. Chromen på disse holdere er alligevel noget billigt skrammel, som dratter af efter kort tid, så de ende sikkert med at bliver lakeret... og nej, klarlak gør ikke en skid forskel, når chrombelægningen er elendig.
En korrekt påført og gennemhærdet sølvmetallic er nøjagtig lige så nydelig, og så er den i øvrigt mere holdbar.


Kris6861 skrev:Jo, der er 2 huller i lygtehuset for neden til blinklysene. Det ser ud som om der har siddet en rund holder på den før engang :whew
På lygteHOLDERNE, for pokker... du ved, dem dér som de 8mm bolte til forlygten holder hele gildet fast i... de sidder på forgaflen... og holder forlygten... deraf betegnelsen 'holderne til forlygten' eller 'forlygteholderne'...

:thunge :teeth2 :wink:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kris6861 »

hmmm.

Der er 4 huller i alt. 2 til lygtehuset og 2 huller længere oppe. Jeg ved ikke helt hvad disse er til. Men du kan lige få et billede af holderne i min allerførste besked. Men jeg synes nu ikke helt at det kan passe at blinklysene skal sidde så højt oppe i forhold til forlygten.
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kris6861 »

Nå den melder hele tiden om fejl. Men det er nogle lygteholdere magen til denne her http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 35bc8c592e" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af kreidlerhansen »

Og der er det netop muligt at montere blinklysene på et par stænger. :)

I den højde er de rigeligt synlige, og desuden støder man ikke på dem i samme omfang, som når de sidder længere fremme. Det er den primære årsag til, jeg kører uden blinklys - de rager ud, så man render ind i dem, når man går forbi maskinen. De er i vejen! :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kris6861 »

Ved godt hvad du mener. De fylder lidt, men alligevel synes jeg de skal være der for at bevare det originale look på knallerten. Jeg tror jeg finder ud af at købe nogle brugte enten på ebay eller dba eller gog, også male dem sorte :wink:
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kris6861 »

Hej igen.Kan det ikke passe at blinklys holderen til bag på en rmc er lige som denne her på billede 3? http://www.dba.dk/kreidler-diverse-dele ... -87286776/#" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg tør ikke svare entydigt - den ser da rigtig nok ud.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc blinklygte holder hjælp.

Indlæg af Kris6861 »

Er det ikke muligt at montere bag blinklys uden bagagebære, med denne slags baglygte monteret http://www.thansen.dk/product.asp?c=820 ... 2039747703" onclick="window.open(this.href);return false; ??
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"