Kreidler rmc 1978 forlygte parabol

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Kreidler rmc 1978 forlygte parabol

Indlæg af Kris6861 »

Hej forum :)
Jeg skal have fat i en ny parabol til min forlygte på min Kreidler.
Jeg vil gerne vide hvad for en af de 2 lygter her der ville passe bedst/se mest original ud med.
Her er de: http://www.mopedspeed.dk/produkter/el-d ... 2520Lygter#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mopedspeed.dk/produkter/el-d ... 2520Lygter#" onclick="window.open(this.href);return false;
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler rmc 1978 forlygte parabol

Indlæg af Michael »

Den sidste sad på fra 75 og frem.
Den er ok men der må ikke side for meget maling på kanten hvor den skal gå indover. Det er lidt stram pasning.
Den komplette (Den første) har aldrig siddet der.....men igen det kommer an på hvor original din skal være i looket.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler rmc 1978 forlygte parabol

Indlæg af kreidlerhansen »

Alternativt har louis.de en parabol til H4, som passer i både den korte og lange lygte med ganske få ændringer. Det kræver dog en 12V lysspole, som fås til de nyere Tomos knallerter.


Den komplette lygte er i korte træk skrot og i øvrigt væsentligt mindre end den originale. Reflektor + glassets slibning er ikke spcielt god, og kombineret med de gængse 6V pærer i skodkvalitet (Beru undtaget), opnår man stort set ingen fokusering af lyskeglen.

Den viste parabol minder om en replica, men jeg kan ikke udtale mig om dens kvalitet, da jeg har droppet den originale lysbestykning fra A-Z, men den minder i hvert fald om den rigtige til den korte lygte på RMC/1975 og frem. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler rmc 1978 forlygte parabol

Indlæg af Kris6861 »

ok mange tak for hjælpen.
Jeg tror jeg køber den parabol på det sidste link :wink:
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"