Puch Maxi

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Bigbang
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 09:20

Puch Maxi

Indlægaf Bigbang » tors 13. dec 2012 09:24

Hej min puch maxi kan ikke lide kulde - det det fryser gør den ud efter kort tids kørsel. Har været alt igennem med tæthed og luftfilter - lader ejg den stå indenfor natten ver starter den som en mis - men efter kort tids kørsel i frostvejr dør den. kører med 0,5 dcl. kaburatorvæske til 5 ltr. benzin. Er der ngoen der kan hjælpe mig. Den kører med en rund karburator - og den er fuld lovlig.

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Puch Maxi

Indlægaf Tottenham » tors 13. dec 2012 09:28

Har du tjekket benzintilførsel, specielt tank og tankhane :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Bigbang
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 09:20

Re: Puch Maxi

Indlægaf Bigbang » tors 13. dec 2012 13:06

Hej Ja der er helt ny hane og slange - filter tjekket - karburator er tjekket - alt er i orden. Tænker på om det ville hjælpe med en lidt større dysse måske

Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42

Re: Puch Maxi

Indlægaf trs » tors 13. dec 2012 13:17

kan godt lide den er postet i denne tråd :roll:
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/

Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06

Re: Puch Maxi

Indlægaf Tottenham » tors 13. dec 2012 21:42

Tror det er vinteren og kulden der skaber problemet, et eller andet sted
Måske tænding / fugt osv :what2
Som vi gamle sir ; gnist og benzin så kører de sgu :thunge
MÅSKE
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Puch Maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » tors 13. dec 2012 22:20

Jeg ville nok tømme tanken for benzin - selvom der er tilsat karburatorsprit - og prøve med noget frisk, idet der er mistanke til kondensvand. Selv ved få varmegrader kan det skabe problemer....
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Bigbang
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 09:20

Re: Puch Maxi

Indlægaf Bigbang » fre 14. dec 2012 13:39

Okay jeg må hjem og tømme tanken igen - samt skifte dysen til en 54 - så må jeg kryse finger for det virker. Lidt træls at det er en sommermodel jeg har

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Puch Maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » fre 14. dec 2012 16:03

Bigbang skrev:Okay jeg må hjem og tømme tanken igen - samt skifte dysen til en 54 - så må jeg kryse finger for det virker. Lidt træls at det er en sommermodel jeg har


"...igen..." Jeg havde ikke forstået, at du HAR skiftet benzinen, så hvis der ER frisk benzin på, er det nok ikke problemet...
Senest rettet af Poul-Erik A. fre 14. dec 2012 16:13, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Puch Maxi

Indlægaf FS1originalen » fre 14. dec 2012 16:10

Prøv da lige at give den dobbelt så meget karburatorsprit en enkelt gang. så kan du hurtigt konstatere om det er is i karburatoren eller ikke...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Bigbang
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 09:20

Re: Puch Maxi

Indlægaf Bigbang » man 17. dec 2012 10:52

Alt virker perfekt - bortset fra når det regner og er meget fugtigt - har nu kunnet konstatere at det er et vådt tænrør der er problemet - så forsøges der med en skærmklap på forhjul for at undgå vand direkte ind i topstykke hvor tændrør sidder - Det er op af bakke det her... I gmale dage kunne man få en varmskjold som sad udenpå topstykket og beskyttede tændrøret......er der nogen der kender dette problem

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: Puch Maxi

Indlægaf malte39 » man 17. dec 2012 10:59

min maxi gør præsis det samme,


det er fordi kodensatoren og eller tændrørs hætten bliver våd / fugtigt i det vejr her! :D

jeg plejer at tage mit tændings skjold af og tørre tændingen med en hårtørre ;) det fungere fint..

du kan evt. forsøge at lukke hullet der går ned til tændingen ( der hvor tændrørs kablet osv. kommer ud, jeg har selv tapet det til..

og så sæt en forskærm på vis du ikke har det, vandet løber ned af stellet og direkte ned i hullet på motoren og oversvømmer tændingen totalt vis man køre uden ( snakker fra erfaring :oops: )

mvh. malte :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Puch Maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » man 17. dec 2012 15:26

Jeg fornæmmer nu, at problemet er "flyttet" fra frostvejr til tøvejr.... :?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2104
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Puch Maxi

Indlægaf claus olieklud » tirs 18. dec 2012 06:42

hejsa... der sidder originalt en gummiprop hvor ledningerne er ført igennem ned til tændingen - når den sidder der er det helt tæt, den aflaster også ledningerne og forhindre ledningens isolering i at slide imod motoren med kortslutning til følge...
man kan ikke bruge tape... gummiproppen er faktisk også sådan en sikkerheds ting, idet den forhindre benzin i at løbe i tændingssystemet, i forbindelse med kaburatoren floater...
hilsen olieklud

Bigbang
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 09:20

Re: Puch Maxi

Indlægaf Bigbang » tirs 18. dec 2012 10:05

Opdagede til mig store skræk igår at ham der havde skiftet toppakning og cylinderinge samt diverse - ikke havde monteret ledningsnet det korrekt. Det var kun ledning der var ført gennem gummiprop som sad løs - ledning til tændrør var blot trukket igennem uden om gummiprop. Nu virker den perfekt - og sønnikke kan køre i skole igen uden problemer. Jeg siger tak for hjælpen herinde - Når nu man som far ikke rigtig kan huske fra den gang man selv fumlede med knallerter tilbage i 70érne . Det var jo også andre tider dengang ha ha. Go jul

malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58

Re: Puch Maxi

Indlægaf malte39 » tirs 18. dec 2012 13:53

gummi prop ? :O det vidste jeg sku ikke :oops:


såèn tror jeg at jeg skal ha fat i ! min tænding bliver stadig lidt våd nogle gange uandset hvad jeg gør :/
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster