Problemer med en kreidler 1,2.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Esbenwibe
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 26. okt 2012 13:44
Kontakt:

Problemer med en kreidler 1,2.

Indlæg af Esbenwibe »

Goddag! ... Jeg har min kreidler 1,2 som, ganske som titlen antyder, har problemer.
Den gnister svagt, men jævnligt. Motoren har det fint, og karburatoren har det ganske udemærket.
Det samme kan forøvrigt siges om det generelle tændingssystem. - det er enda sådan at når man træder kickstarteren lyser forlygten ganske festligt op.
... Dog gider den ikke starte, og i en blanding af afmagt og frustration vender jeg mig til jer, i håb om at nogen har nogle mulige løsninger.
Særligt nævneværdigt er det at benzinen er nogen-og-2-år gammel, og det er først idag at den er begyndt at gniste jævnligt. (Den er gået fra at levere én klar gnist, til at levere adskillige knap så klare).
På forhånd tak for hjælpen!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Problemer med en kreidler 1,2.

Indlæg af Lars J »

Hvis ellers følgende er kontrolleret og justeret korrekt:

Platin kontakt afstand, tænding
Tænderørs elektrode afstand
Forbindelse imellem tændrørshætte, kabel og tændspole
Stelforbindelse ankerplade
Lodninger til spoler, kondensator og platinner

Er mit bedste bud at det kan være en defekt kondensator.
Kondensatoren kan være ved at gå og giver i såfald en svag eller slet ingen gnist.
Hvis det er en T Hansen kondensator der sidder i holder de ikke. Køb istedet en Bosch - det er kvalitet og holder bare.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Problemer med en kreidler 1,2.

Indlæg af Kai »

Skift allerførst benzinen og rens karburatoren godt igennem.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Esbenwibe
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 26. okt 2012 13:44
Kontakt:

Re: Problemer med en kreidler 1,2.

Indlæg af Esbenwibe »

Ok. Tak For forslagene. Jeg har forSøgt dem, og har nu konstant og ret stærk gnist.
... Den gider bare stadig ikke starte. Der er stærk gnist, og der kommer benzin ind i kammeret, - hvor der forøvrigt er fin kompression.
Flere forslag? F.eks. Hvor skal ankerpladen stå?
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Problemer med en kreidler 1,2.

Indlæg af Lars J »

Fint at det hjalp. Jeg vil foreslå at stille ankerpladen så skruerne spændes midt i de 3 aflange huller til at begynde med. Med gnist på skulle den kunne starte hvis ellers den får benzin nok.
Ellers må vi have kreidler Hansen på banen. Han kender mere til Kreidler end nogen af os novicer gør :)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Problemer med en kreidler 1,2.

Indlæg af Michael »

Prøv lige først Kai´s forslag. Nogen gange er bezinen så dårlig så den bare ikke kan antænde. Jeg har også haft en knallert til eftersyn for nylig. Den kunne også fint gniste, men den kunne bare ikke antænde under kompresion.(Gnisten var aligevel for svag) Så kom der en ny tændspole på, så statede den med det samme. :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Problemer med en kreidler 1,2.

Indlæg af Michael »

Jeg glemte da lige at komentere på forslaget med at skifte kondensator. Godt forslag. :(y) Der er ofte skiftet en tændspole hvor det bare var kondensatoren det var galt med. Hvis kondensatoren ikke virker bliver strømmen fra primærspolen ikke kratig nok til at tændspolen kan lave en kraftig gnist. Gnisten springer over platinerne.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Problemer med en kreidler 1,2.

Indlæg af kreidlerhansen »

Tænding 2mm før top er standard, og det svarer omtrent til at dreje ankerpladen 3/4 af vejen 'med uret' i den øverste slidse... giver det overhovedet mening?
:hihi

Men uden frisk brændstof, er det næppe muligt at få liv i den. Typisk er det nok at blande 50% frisk brændstof i det gamle, hvis man er en nærigrøv.
:thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"