Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af the eagle »

kan du bruge det her http://www.guloggratis.dk/knallerter/kr ... 36-batteri" onclick="window.open(this.href);return false; :whew
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af Kris6861 »

the eagle skrev:kan du bruge det her http://www.guloggratis.dk/knallerter/kr ... 36-batteri" onclick="window.open(this.href);return false; :whew
4

Jo tak, jeg har lige købt den :D
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af kreidlerhansen »

Nu er du forhåbentlig klar over, at man ikke skal have de store forventninger til et i hvert fald 30 år gammelt batteri?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af strynboen »

det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af kreidlerhansen »

strynboen skrev:det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
Og forfatteren har netop fundet en udmærket erstatning, som er at finde i et link på side 1.

Nogle modeller havde ULO-boks monteret, men de tidligste Elektronik-modeller havde batteri, blinkrelæ og ensretter som separate enheder fordelt i højre sidekasse.

Akkumulatoren var dog identisk, ULO eller ej, og altså bestående af 5x1,2V C-celler med en samlet kapacitet på 0,6-1,2Ah, afhængigt af udstyr. Udseende er derfor flintrende ligegyldigt, da man ikke sådan bare lige kommer til at stå og se på det, og den originale elastik passer fortrinligt, uanset indpakning.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af strynboen »

nååå ja ULO...lige som baglygterne
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af Kris6861 »

Så fandt jeg endelig ud af hvordan sådan et originalt Kreidler batteri skal oplades! :D
Jeg spurgte Moped-speed.dk, de sagde den skulle oplades ved lav styrke på 6v. Det er sku dejligt at jeg ved det nu, hehe :(y)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af Kai »

Lad vær at smække en vilkårlig 6V bil/mc lader på det, de er ikke beregnet til Ni.mh eller Ni.Ca celler.
Og "lav styrke" er et temmelig vidt begreb, og for "meget" og "for længe" er bestemt ikke sundt for batteriet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af strynboen »

lad evt kun en time af gangen..og tjek temperaturen på batteriet..hvis du bruger en"stor bil lader"..selv om den har lav ladeindstilling.på 6 volt.er det ofte for meget for disse små batterier..det er mili amp de skal lades med..en bil lader lader i hele amp...som kai skriver....
man kan dog snyde ved at lade i kort tid...men kun under konstant overvågening...glemmer man batteriet...smelter eller explodere det...

nok bedst ikke at forsøge det...vi skal ikke give farlige råd på forum :(n) ...køb en lader som er beregnet til miliamp ladening..og lukkede batterier
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af kreidlerhansen »

kreidlerhansen skrev:Du kan sikkert tilkøbe en lader, der matcher, hos samme forhandler.
Jeg refererer qua Strynboens sidste indlæg til mit eget på side 1.

Forhandleren har netop en lader, som matcher batteripakken, der blev fundet tidligere. Den originale ladespole har alt andet end power, og den burde derfor ikke volde problemer ift. den moderne batteritype.

Det er dog ingen undskyldning for ikke at holde øje...


I mine øjne er det uden omsvøb hul i kraniet at hægte et 20-30 år gammelt batteri på, og blot håbe det bedste. Uanset, om den originale spole er ynkelig eller ej, er der fare-faktorer nok på spil, til man skal tænke sig om.

Nok er jeg til tider karl-smart-i-en-fart, men strøm og syre kan man pr. definition ikke stole en skid på! Og da slet ikke efter xx antal års stilstand... Den springer nok ikke i luften og går i kredsløb, men et lækkende batteri kan forrette rigelig skade, hvis man ikke tager sine forholdsregler.


Det handler ikke om de 100 gange, det går godt, men om den ene gang, det går skidt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af Kris6861 »

kreidlerhansen skrev:
kreidlerhansen skrev:Du kan sikkert tilkøbe en lader, der matcher, hos samme forhandler.
Jeg refererer qua Strynboens sidste indlæg til mit eget på side 1.

Forhandleren har netop en lader, som matcher batteripakken, der blev fundet tidligere. Den originale ladespole har alt andet end power, og den burde derfor ikke volde problemer ift. den moderne batteritype.

Det er dog ingen undskyldning for ikke at holde øje...


I mine øjne er det uden omsvøb hul i kraniet at hægte et 20-30 år gammelt batteri på, og blot håbe det bedste. Uanset, om den originale spole er ynkelig eller ej, er der fare-faktorer nok på spil, til man skal tænke sig om.

Nok er jeg til tider karl-smart-i-en-fart, men strøm og syre kan man pr. definition ikke stole en skid på! Og da slet ikke efter xx antal års stilstand... Den springer nok ikke i luften og går i kredsløb, men et lækkende batteri kan forrette rigelig skade, hvis man ikke tager sine forholdsregler.


Det handler ikke om de 100 gange, det går godt, men om den ene gang, det går skidt.
Har nogle ekstra tør elementer til at ligge. Min anden batteriboks var i stykker så skulle bruge en ny.
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af Kris6861 »

quote="kreidlerhansen"]
strynboen skrev:det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
Og forfatteren har netop fundet en udmærket erstatning, som er at finde i et link på side 1.

Nogle modeller havde ULO-boks monteret, men de tidligste Elektronik-modeller havde batteri, blinkrelæ og ensretter som separate enheder fordelt i højre sidekasse.

Akkumulatoren var dog identisk, ULO eller ej, og altså bestående af 5x1,2V C-celler med en samlet kapacitet på 0,6-1,2Ah, afhængigt af udstyr. Udseende er derfor flintrende ligegyldigt, da man ikke sådan bare lige kommer til at stå og se på det, og den originale elastik passer fortrinligt, uanset indpakning.[/quote]

Kom lige til at tænke på noget. Skal der ikke sidde en sikring ved det originale batteri?[
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af Kris6861 »

kreidlerhansen skrev:
strynboen skrev:det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
Og forfatteren har netop fundet en udmærket erstatning, som er at finde i et link på side 1.

Nogle modeller havde ULO-boks monteret, men de tidligste Elektronik-modeller havde batteri, blinkrelæ og ensretter som separate enheder fordelt i højre sidekasse.

Akkumulatoren var dog identisk, ULO eller ej, og altså bestående af 5x1,2V C-celler med en samlet kapacitet på 0,6-1,2Ah, afhængigt af udstyr. Udseende er derfor flintrende ligegyldigt, da man ikke sådan bare lige kommer til at stå og se på det, og den originale elastik passer fortrinligt, uanset indpakning.
Kom lige til at tænke på noget. Skal der ikke side en sikring ved det originale batteri?
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Kreidler RMC dele til lidt billigere penge.

Indlæg af Kris6861 »

Kris6861 skrev:
kreidlerhansen skrev:
strynboen skrev:det kan vel genoplades med nye tørelementer...men hvorfor...sidder de inden i elu boksen..så er det jo ligemeget hvordan de ser ud..og kan erstattes med billigere og bedre elementer
Og forfatteren har netop fundet en udmærket erstatning, som er at finde i et link på side 1.

Nogle modeller havde ULO-boks monteret, men de tidligste Elektronik-modeller havde batteri, blinkrelæ og ensretter som separate enheder fordelt i højre sidekasse.

Akkumulatoren var dog identisk, ULO eller ej, og altså bestående af 5x1,2V C-celler med en samlet kapacitet på 0,6-1,2Ah, afhængigt af udstyr. Udseende er derfor flintrende ligegyldigt, da man ikke sådan bare lige kommer til at stå og se på det, og den originale elastik passer fortrinligt, uanset indpakning.
Kom lige til at tænke på noget. Skal der ikke side en sikring ved det originale batteri?
Følg venligst mit andet indlæg: viewtopic.php?f=38&t=13059" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"