Puch Maxi 2 gear
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Puch Maxi 2 gear
Hej med Jer.
Jeg blev spurgt om jeg kunne hjælpe med at skifte gearkabel i en 2 gears Maxi, for ejeren havde forsøgt og endda haft en kammerat til at hjælpe. Jeg fik den i hænde i fredags og startede lørdag morgen - men da havde den lækket en stor portion gearolie, hvilket jeg ikke forstod...
Nå, men jeg kontaktede ejeren for at spørge om han var klar over det, men så indrømmede han også, at kammeraten havde haft koblingsskjoldet lukket op for at afhjælpe mont. af kablerne - men det skulle der da ikke være sket noget ved!!!!!!
Jeg responderede herefter, at det var RIGELIG forklaring og at der så nok var bud efter en ny pakning og lidt gearolie til at supplere med.
Af med koblingsskjoldet og der sad en lille stump pakning tilbage i en hjørne, så jeg forstår godt det ikke var tæt, men jeg rensede pakfladerne og forsøgte med flydende pakning, som lykkedes. Dernæst lykkedes det også med lidt snilde at liste gearkablerne på plads. Men hvad er den korrekte oliemængde og hvordan er den korrekte metode til at justere gearskiftet ?
Jeg blev spurgt om jeg kunne hjælpe med at skifte gearkabel i en 2 gears Maxi, for ejeren havde forsøgt og endda haft en kammerat til at hjælpe. Jeg fik den i hænde i fredags og startede lørdag morgen - men da havde den lækket en stor portion gearolie, hvilket jeg ikke forstod...
Nå, men jeg kontaktede ejeren for at spørge om han var klar over det, men så indrømmede han også, at kammeraten havde haft koblingsskjoldet lukket op for at afhjælpe mont. af kablerne - men det skulle der da ikke være sket noget ved!!!!!!
Jeg responderede herefter, at det var RIGELIG forklaring og at der så nok var bud efter en ny pakning og lidt gearolie til at supplere med.
Af med koblingsskjoldet og der sad en lille stump pakning tilbage i en hjørne, så jeg forstår godt det ikke var tæt, men jeg rensede pakfladerne og forsøgte med flydende pakning, som lykkedes. Dernæst lykkedes det også med lidt snilde at liste gearkablerne på plads. Men hvad er den korrekte oliemængde og hvordan er den korrekte metode til at justere gearskiftet ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
Jeg har aldrig rodet med en Puch Maxi 2 gear.
Men oliemængde står her på Puch venner's side
http://www.puchvenner.dk/pdf1/puch_olie_tabel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
0,6 L - SAE 30
Men oliemængde står her på Puch venner's side
http://www.puchvenner.dk/pdf1/puch_olie_tabel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
0,6 L - SAE 30
Mvh. Christian
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Tak for hurtig info Christian.
Jeg må hælde yderligere 0,2 liter på den så....
Jeg må hælde yderligere 0,2 liter på den så....
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
jeg har selv en 2 gear...taivansen kablerne passer ikke....man sætter grebet i frigear..og justere så ind så den rammer frigear...jeg mener at jeg selv lavede kablerne om så de kunne bruges
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Tak for info. Lars.
Ja, jeg havde på fornemmelsen at det ikke bliver rigtig godt med Thansen kabler. Men jeg har i sinde at prøve mig frem med at stille begge messing-stilleskruer i "midten" og så stramme den fælles holder på blokken og dernæst finde frigearet ved at løsne/stramme de 2 messing-skruer...
Ja, jeg havde på fornemmelsen at det ikke bliver rigtig godt med Thansen kabler. Men jeg har i sinde at prøve mig frem med at stille begge messing-stilleskruer i "midten" og så stramme den fælles holder på blokken og dernæst finde frigearet ved at løsne/stramme de 2 messing-skruer...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
Hej Poul-Erik. Vis det er total umulig med det kabel. Så ligger jeg inde med et Sprit nyt Orginalt kabel du kan købe.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Hej Thomas og tak for tilbudet.
Undskyld jeg først svarer nu, men vi har lige varet i Ålborg et par dage og jeg har lige her i formiddags været ved at efterjustere kablerne og jeg tror faktisk, at det lykkedes. Men ejeren kom også med ny kæde og tandhul, for når man trækker med Maxi'en lyder der "grunk-grunk". Den er forresten også udstyret med den nye model karburator, der heller ikke fungerer OK, for den kan ikke undvære chocker og heller ikke gå i tomgang...
Undskyld jeg først svarer nu, men vi har lige varet i Ålborg et par dage og jeg har lige her i formiddags været ved at efterjustere kablerne og jeg tror faktisk, at det lykkedes. Men ejeren kom også med ny kæde og tandhul, for når man trækker med Maxi'en lyder der "grunk-grunk". Den er forresten også udstyret med den nye model karburator, der heller ikke fungerer OK, for den kan ikke undvære chocker og heller ikke gå i tomgang...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
en skam der er skiftet kaburator...den køre med den fine svanehals bing...med stilbar strålespids...som altid kan fin justeres..u anset luftfilter..eller mangel på samme
de er nok svære at finde..da puch dele efterhånden er forsvundet
de er nok svære at finde..da puch dele efterhånden er forsvundet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
ja - og ikke nok med det, for ejeren kom også med en stilbar strålespids, men jeg tvivler også på at den kan bruges til denne. Han forklarede samtidig, at med den originale karburator gik den endnu ringere, såe... Han havde også hørt, at et tandhjulssæt altid skal ha' enten et ulige antal tænder eller et lige antal for at fungere sammen.... Men der måtte jeg også fortælle ham, at det er ligegyldig og at Maxi'en kommer til at køre 12/13 af nuværende fart, for Thansen kunne ikke levere en 13 tands foran, så det var han ikke glad for at høre....strynboen skrev:en skam der er skiftet kaburator...den køre med den fine svanehals bing...med stilbar strålespids...som altid kan fin justeres..u anset luftfilter..eller mangel på samme
de er nok svære at finde..da puch dele efterhånden er forsvundet
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
jeg har solgt alle mine puch..men beholdt min maxi 2 gear...syntes den er den mest vellykkede puch overhoved...kombinasionen af en luxus maxi med affjedering
den hårdcrome cylender og den 2 gears motor .....bagagebære og halv langt sæde..
med alt det gode fra ms/vz serierne i stærke motore. den lille fine kaburator med stilbar strålespids.og det ekstra udstyr med spedometer....og gear..gør den lidt sjovere end en gearløs maxi..
den hårdcrome cylender og den 2 gears motor .....bagagebære og halv langt sæde..
med alt det gode fra ms/vz serierne i stærke motore. den lille fine kaburator med stilbar strålespids.og det ekstra udstyr med spedometer....og gear..gør den lidt sjovere end en gearløs maxi..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Tak for tilbudet. Har jeg ret i, at "midterklumpen" er mindre i det u-originale gearkabel end i det originale ? Jeg mistænker det til at forårsage slør i gearskiftet... Hvad er prisen hvis det bliver aktuel ?Thomas A skrev:Hej Poul-Erik. Vis det er total umulig med det kabel. Så ligger jeg inde med et Sprit nyt Orginalt kabel du kan købe.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
måske du kan lodde en lille messing skive på dutten så den fylder mere..evt klemme noget opslissetkobber rør sammen om den og så tin lodde
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Ja, det var da vist en go' ide - det må prøves. Tak for rådet Lars.strynboen skrev:måske du kan lodde en lille messing skive på dutten så den fylder mere..evt klemme noget opslissetkobber rør sammen om den og så tin lodde
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Så er rådet fulgt ved at save 2 stk bremserør i en længde af ca. 3 mm og flække dem på langs, hvorefter de blev klemt på hver sin side af midterklumpen på Thansen gearkablet - og det virker.... Tak for rådet Lars, du er ikke maskinarbejder uden grund
Senest rettet af Poul-Erik A. lør 17. nov 2012 16:45, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Gearskiftet virker stadig fint, men det nye problem er bremsebelægningen på bakkerne foran er løsnet og Thansen kan ikke klare opgaven, så derfor søges et sæt og evt. fortandhjul, som Thansen nu har udsat leveringen på...
Jeg glemte at nævne, at modellen er den italienske med stjernefælge og den firkantede karburator, hvis det gør nogen forskæl ?
Jeg glemte at nævne, at modellen er den italienske med stjernefælge og den firkantede karburator, hvis det gør nogen forskæl ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
Benny har bremsebakker til maxien
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Hej igen Thomas og tak for respons...
....men er det ikke "bare" til en alm. Maxi, siden Thansen ikke kan levere ? Misforstå mig nu ikke, for jeg vil 100 gange hellere handle hos Benny end Thansen...
....men er det ikke "bare" til en alm. Maxi, siden Thansen ikke kan levere ? Misforstå mig nu ikke, for jeg vil 100 gange hellere handle hos Benny end Thansen...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
jo men det er vil også det du skal bruge vis det er til forhjulet. Mig bekendt er det kun baghjulet har en større dia. vis den er med fodbremse
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi 2 gear
Ja, den er med fodbremse og har stjernefælge.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Puch Maxi 2 gear
Så er det også alm. bremsebakker du skal bruge til i for. Jeg har lige været i værkstedet og fandt en 13 tandts tandhjul. Det er meget lidt brugt. jeg tager lige et billede. Så du kam se om det er noget du kan bruge.