Puch Maxi 2 gear

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Puch Maxi 2 gear

Indlægaf Poul-Erik A. » fre 21. dec 2012 21:55

Sidste nyt er, at 80 mm bakkerne er ankommet fra Holland og monteret. Tak for hjælpen til bl.a. Thomas.

Ejeren fik dog et nyt problem, for han ville frostsikre benzinen ved at tilsætte karburatorvædske - men det viser sig, at det forårsager motorstop (2 gange endda), men han fik dog selv mistanke til det, for efter grundig rens af tank og karburator gik det strygende, men efter tilsætning af spritten, er det gået galt begge gange. Kan sådan en vædske evt. blive for gammel eller hvad kan det skyldes ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1807
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Puch Maxi 2 gear

Indlægaf Kai » fre 21. dec 2012 22:03

Karburatorsprit (isopropanol) kan optage en del vand, og kan i visse tilfælde få totaktsolien til at skille fra benzinen så lægger der sig oliedråber i bunden af svømmerhuset, og så går den i stå da den ikke kan trække det gennem dysen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Puch Maxi 2 gear

Indlægaf Poul-Erik A. » fre 21. dec 2012 22:07

Hej Kai og tak for svaret.

Jeg glemte at nævne, at det vistnok er 6 år gammel, så det må han hellere kassere...

P.S. Jeg HAR snakket med cykelhandleren, men han kan heller ikke skaffe spidser - men han kunne derimod advare mod efterligninger. :(y)
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster