Ny karburator til en Puch Maxi K-Model HJÆLP!

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
slykke
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 6. okt 2012 15:36
Kontakt:

Ny karburator til en Puch Maxi K-Model HJÆLP!

Indlæg af slykke »

Jeg er ny på denne side - og grunden til at jeg skriver er fordi, at jeg gerne vil have hjælp fra nogle som ved hvad de snakker om - for jeg har ikke selv forstand på knallerter, så er det sagt.

Mit problem er:

Jeg fik en Puch Maxi K for et år siden og jeg skildte ikke noget ad dengang, for det hele kørte som det skulle. Men så fordi at den var begyndt at lyde lidt mærkeligt og opføre sig lidt mærkeligt her på det sidste, så tænkte jeg, så skilder vi sgu karburatoren ad og renser den.. hvor svært kan det være? Vi fik det hele samlet, og startet den og fik benzin rundt i systemet - og det lød bare godt. Så da jeg skulle ud og køre på den for at tjekke, så accelerede den ikke ordenligt. Jeg fandt så ud af da jeg kom hjem nu her, at gevindet ned i karburatoren hvor benzinmøtrikken sættes i var ødelagt og det fossede ud med benzin.

jeg skal så ud og have købt en ny karburator. Karburatoren som sidder på Puchen nu, er en rund Bing karburator med tipper. men jeg vil gerne have en med choker på. Findes der kun 1 slags Bing karburator til Puch Maxi K eller der forskellige størrelser (Kan se der er nogle som hedder 15mm osv.)? Og er der noget jeg skal være sikker på før jeg køber den - eller skal jeg bare købe en Rund Bing karburator med Choker?

Har været inde på MopedSpeed.dk og kigge på en den her http://www.mopedspeed.dk/produkter/karb ... HA70qOHsyc" onclick="window.open(this.href);return false;

Men der er også en der hedder Ø15... hvad er det som bestemmer diameteren? hvor er det målt over?

Som sagt, jeg aner ikke noget om knallerter, så jeg vil meget gerne have jeres hjælp :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ny karburator til en Puch Maxi K-Model HJÆLP!

Indlæg af strynboen »

tror du kan reparere gevindet i den gamle...det kan evt skæres lidt større..eller gevind skruen..banjo bolt..er det vel..kan evt drejes lidt af...så den kan nå længre ned i det ødelagte gevind...den runde bing er den bedste kabu der fåes...så forsøg alt for at redde den..eller find en brugt..der er altid både tipper og choker spjæld i runde bing..du har nok bare smidt delene ud..da de er lidt vanskeligt at montere..med vippesystemet oven på kabuen

den du linker til er en kopi..ikke en bing..men ligner den orginale,,ved ikke om kvaliteten er ok
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
slykke
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 6. okt 2012 15:36
Kontakt:

Re: Ny karburator til en Puch Maxi K-Model HJÆLP!

Indlæg af slykke »

Tak for dit svar! :) Jeg gider ikke de halve løsninger og gider ikke makke for meget i det. Jeg skal bruge knallerten hurtigst muligt (til og fra arbejde ) og den skal kun køre 1 år mere højest - så man får kørekort :) Så jeg har ikke noget imod at købe den kopi der - virke skal den sgu nok. Men jeg skal bare vide hvilken jeg skal købe - Om det er den 12mm eller 15mm og hvor diameteren er målt henne så jeg kan finde ud af det. Den 12mm karburator ligner den jeg har mest.

Kan du hjælpe, så må du hellere end gerne svare :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ny karburator til en Puch Maxi K-Model HJÆLP!

Indlæg af strynboen »

jeg tror en 12 mm er den mest rigtige..en 15 er mest til let tuning..det er diameteren i hullet i kaburatoren.
.det er ikke gasspjældets diameter..det er altid større

men lad os lige vente på 12v svare han er godt inde i maxi motore...hvor tunet skal du køre?
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Ny karburator til en Puch Maxi K-Model HJÆLP!

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvis kopien af den 12mm Bing er i samme kvalitet som den 17mm udgave (Kreidler og Puch), er den brugbar. Desuden passer originale Bing-stumper lige over, så man kan på den måde få sig et fint karburatorhus i allerværste fald.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
slykke
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 6. okt 2012 15:36
Kontakt:

Re: Ny karburator til en Puch Maxi K-Model HJÆLP!

Indlæg af slykke »

Strynboen:
Jeg skal ikke have den tunet - som den kører/kørte kunne den vel køre en 35 stykker - det er nok.

Kriedlerhansen:
Hvordan skal jeg kunne finde ud af om, den er af samme kvalitet som en 17mm Kriedler eller Puch? :) Det er jo ikke det jeg lige har liggende.
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Ny karburator til en Puch Maxi K-Model HJÆLP!

Indlæg af Krelleh »

Jeg mener faktisk jeg har en helt ny liggende, rund 12 mm. (Kopi)

Jeg kigger lige efter senere :wink:
Mvh. Christian
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"