Puch Maxi P - Starter perfekt men går ud med det samme igen?

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Starter perfekt men går ud med det samme i

Indlæg af apandersphilip »

Okay, det lyder som en rigtig god ide.. kan være at jeg skal have fat i ham med motoren igen så..

Hvad med sådan noget som udstødning, skærme, sæder osv.. sådan nogle stel dele.. det kan man vel godt købe uoriginalt hvis man ikke vil have rust på f.eks. udstødningen.
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Starter perfekt men går ud med det samme i

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvis man som uerfaren køber kopi-reservedele til en meget lav pris, hvor forhandleren ligefrem hæfter en advarsel på varen, så skal man ærligt talt have et los i røven!!!

Athena leverer kvalitativt set omtrent 90% af den originale kvalitet, hvor de sidste 10% er finish og præcision.
En udmåling af cylinderen og efterfølgende montering af org. stempel med korrekt tolerance vil give en motor, der kører... ja, næsten evigt og i hvert fald problemfrit!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Starter perfekt men går ud med det samme i

Indlæg af apandersphilip »

Jeg må jo bare have fat i originale cylinder dele, men er de overhovedet til at få i god stand, tænker også kosmetisk?

Hvordan er det man ser om et cylinder, topstykke og stempel er originalt?
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Starter perfekt men går ud med det samme i

Indlæg af strynboen »

der står puch i dem..og er støbt et tråd kors..som et sigtekorn..det er jo en også en våben fabrik..men tror du kan nøjes med at få målt din cylender først..måske kan du nøjes med et nyt stempel..der følger ringe og krydspind med..så er man langt i renoveringen...hårdcrome cylendre kan køre over 50,000 km før de er slidt..ved normal veligehold/kørsels forhold..de kan også hurtig ødelægges.. hvis man bore i dem..eller køre uden olie...topstykke skal bare glasblæses så det ser pænt ud..det er ikke en slid del....kan teoretisk holde i 100 år
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"