Puch Maxi P - Rund Kaburator.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
Kontakt:

Puch Maxi P - Rund Kaburator.

Indlæg af apandersphilip »

Hej alle eksperter,

Jeg har købt mig en Puch Maxi, som jeg fik at vide kunne køre og kørte som en drøm... det gjorden den ikke.

Idag skiftede jeg pakninger på kaburatoren(den runde) det gik fint indtil jeg skulle skrue toppen på igen, der ville
en af de skruer(makeret med rødt på billedet) ikke få fat i gevindet(fejlen har hele tiden været der ikke min fejl) så jeg ville høre om det kunne være et problem?

Om den evt. får falsk luft ind og dermed ikke starter som den burde?

Den har ret svært ved at starte.

rundbing.JPG
rundbing.JPG (95.95 KiB) Vist 6365 gange
Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Rund Kaburator.

Indlæg af strynboen »

du kan købe en lidt længre skrue det er 5 mm gevind..helt normal standart ting..men det burde køre med bare en skrue...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Rund Kaburator.

Indlæg af strynboen »

den behøver ikke pakning i toppen..den er ret ligegyldig..den er der for at det ikke regner ind i kaburatoren...det er i bunden det vigtige sker

det er er en flyder som trykker på en nåleventil..som åbner og lukker bensin ind når nivoet falder..og går op og lukker med spidsen mod hullet når nivoet er højt nok..bensinen suges så op gennen hoved dysen og op i stigrøret...hvor nålen i gasspjælder.regulere hvor meget bensinder slipper ind i motoren..gasspjældet følger nålen og sørger for at luft og bensin blanding er i et rigtigt forhold..de følges jo af..man kan så finjustere ved at flytte nålen inde i spjældet..men i dit tilfælde skal den bare være standart indstilling...den runde bing er meget nem og u følsom...den køre bare med grund indstilling..

men hvorfor køber du defekte maskiner..når du ikke er erfaren mekanikker...knallerter er jo kompliserede maskiner..og 25 år gamle maskiner skal jo justeres og renses
og nogle gange repareres inden de køre problemløst..når de så er gennem gået kan de fint fungere med lidt nem veligeholdelse
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Rund Kaburator.

Indlæg af apandersphilip »

De gamle knallerter har charme, gider ikke de nye scootere.

Købte jo en velo solex 1700 som kørte godt i følge sælgeren, har snakket med ham og han kommer og kigger på den:-)

Denne Puch Maxi P, fik jeg at vide kørte som en drøm og alt var lige blevet fixet med nye lejere og pakninger, så jeg gik selvfølgelig ud fra at den kørte men desværre....


Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Rund Kaburator.

Indlæg af kreidlerhansen »

Lektion nummer ét ved køb af ældre, brugte køretøjer:

De er på en eller anden måde defekte, og det er snarere reglen end undtagelsen, at sælger enten er uvidende eller fuld af løgn.

Hvis spjældet er i orden, klarer den sig fint uden pakning og kun en skrue i toppen. Er spjældet slidt, kommer den aldrig til at køre bare nogenlunde, medmindre karburatoren er tæt. Optimalt set bør begge dele være i orden, naturligvis, men skal den bare humpr afsted, er én af de nævnte mangler ok.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Rund Kaburator.

Indlæg af strynboen »

det er altid vigtigt at have erfarene folk med ud og købe..hvis jeg skal have et fjernsyn...eks..det har jeg ikke forstand på..og gider heller ikke at få det...så spørger jeg en af vennerne..om han vil tjekke det ud for mig...så får jeg ikke et som skal have en eller anden dims for overhover at fungere med de nye normer..da alle nye har dimsen indbygget..men jeg havde jo bare købt det til den gamle standart..sælgere er desvære bare ude på at sælge.somregel..moral er en sjælden fugl..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
Kontakt:

Re: Puch Maxi P - Rund Kaburator.

Indlæg af apandersphilip »

Det må jeg huske til næste gang, at have en garvet gut med, men igår og idag er startkoblingsakslen skiftet, kaburatoren er renset og fået sat nye pakninger i, luftfilteret er skiftet (det gamle var til den firkantede kaburator.....)

Og udstødningen er renset:-)

Han har helt sikkert været meget uvidende omkring knallerter, stort set alle skruer og udstødningen sad løst......


Men nu giver den fuld gas og kører dejligt og jeg er blevet meget klogere på hvordan en kaburator og en moter virker og hvordan det hele er sat sammen så det er en ren winwin! :(y)


Men mange tak for jeres hjælp, dette er et dejlig sted når man mangler hjælp! :dust

:bravo
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"