Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Indlæg af Voldsgaard »

Hjælp!!!!

Jeg har denne superstar, som jeg har skiftet olie, og motorpakninger i! fået malet knallert og den er blevet fin! den startede godt første hug, men har rodet med lyset, for at finde ud af hvilken ledning der tænd/ sluk og lys, men nu er det lige som om en gang imellen efter 5 hug at den tænder kør i 30 sek går ud og er ikke villig til at tænde igen kun en gang imellen man kan høre den slår en gang men det er også det, den gnister , der kommer benzin ud men ikke altid som om Oversvømmern knappen ikke virker godt/hurtig nok?!? er der nogen der har oplevet ligende? eller har en ide ?

Og skal på knallert tur Torsdag så er ved at være lidt stresset!!



Mvh Thomas :-)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Indlæg af Michael »

HejDet må være en løs forbindelse i din tændingskontakt. Den danner jo stel på din tændingsledning når du slukker.
Det kunne også være godt at vide hvor du bor ( I Din Brugerprofil) -så kunne det jo være at der var en i nærheden der kunne hjælpe.
Det er efter min mening vigtigt at få det med i profilen :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Indlæg af kreidlerhansen »

Læg en dæmper på stress-niveauet :hihi

Det ville hjælpe gevaldigt, hvis du tog den lidt mere med ro og formulerede spørgsmålet mere præcist, evt. inkl. hvad du har gjort og ikke gjort for at afhjælpe problemet. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Indlæg af Voldsgaard »

tager det lige lidt med ro! :-) bor lidt ude for bramming forresten,

Den gnister og der kommer benzin, fuld luft, der sker kun noget engang imellen!

Den har kørt rigtig fint og slet ikke været noget er så igang med at lave lys, og så lige puslig gik den ud efter 30 sek, og det bliver mindre og mindre jeg kan holde den tændt? tænker om det er noget el der er sveden af ved jeg evt. har kortsluttet noget ??
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

Hjælp til kreidler super star, Start problem

Indlæg af Voldsgaard »

Hej nu prøver jeg lige igen i dag, jeg har en kreidler 2gear for 70 af,

Jeg har skiftet olie/ pakninger og blevet rigtig fin, skulle så igang med at lave lys, og så begyndte den at få store start problemer og nu vil den slet ikke starte!! :(

Der stikker 4 ledninger op fra motor, Jeg har gættet mig til 1 Lilla start 2 Gul stop 3 Grøn Lys 4 Sort lader,
Før skulle lilla være til stel før den gad at gniste, og nu er det lige meget om det er lille, gul, grøn der er til stel så gnister den stadig,

Store problem, startede den efter jeg havde lavet lys, kørte vel i 1 min, og gik ud, og sådan har jeg kunne få gang i den et par gange hvor det var mindre og mindre tid den gad at være tændt i og nu slet ikke,! den gnister, der kommer benzin, og luft, og motoren er tæt, kan jeg ha brændt noget af ? er virklig på røven og står og skal på knallert tur i morgen, håber virkligt i kan hjælpe. PS ja har afmonteret de ledninger der blev brugt

Mvh Thomas
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... den er gal med farverne på ledningerne... gul er lys - sort er stop/omdrejningstæller - grøn og lilla er også strømspoler, den ene til ladning og den anden er sikkert ubrugt eller måske til baglyset som på en gammel puch ( begynder først at give strøm når lysspolen belastes )
ihvertfald er sort stop... dvs hvis du afbryder den ved samlemuffen lige over motoren, skal der være tænding på hele tiden ( læs : stopknappen virker ikke, ej heller omdrejningstæller )
hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Indlæg af kreidlerhansen »

Sort = dødemand/sluk
Gul = hovedlysspole (lys for + omdrejningstæller)
Lilla = Ladespole eller bremselys og horn
Grøn = Baglys

Så ja, du er helt i skoven. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Indlæg af Voldsgaard »

okay mange tak for hjælpen :-) kan der ske noget hvis man sætter fx den sorte til stel ? eller andre?

Evt brænde noget af og hvad ?



Mvh Thomas
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler Superstar bøvl med at starte!!

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvis du smider den sorte fra tændingen direkte til stel, er der ingen gnist - det er sådan set hele formålet med den ledning!!!

De andre er til spolerne, og hvis du kortslutter dem til stel, kan de koge over.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"