Gearolie til kreidler 2gear ?

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af Voldsgaard »

Hej der ude :-) jeg er igang med at renovere en kreidler Superstar 71, 2gear

da jeg tog proppen ud til gear olien, kom der hvid olie ud, så går ud fra det er på tide at få det skiftet,

Men kan bar ikke finde noget om hvad for en gearolie jeg skal bruge? kun til 3-5gear men er det, det samme?

Har fundet noget ved thansen som hedder "kreidler" but I dont know!!

Mvh Thomas
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af Lars J »

Tror ikke du går helt galt hvis du bruger SAE10/30 olie som bruges til mange typer gear knallerter fra 70erne. http://www.thansen.dk/product.asp?c=216 ... 1758400168" onclick="window.open(this.href);return false; Kreidler olien er specielt lavet til Kreidler gearkasser, så den er optimal at bruge.
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af Voldsgaard »

okay mange tak for hjælpen,
Mener du denne olie http://www.thansen.dk/product.asp?c=425 ... 1388086077" onclick="window.open(this.href);return false; ??
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af Lars J »

Lige præcis :(y)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af kreidlerhansen »

Kroon mineralsk 80W single grade (10W30 som Lars kalder den), eller tilsvarende! T.Hansen fører den for et ret beskedent beløb. Kreidler-olien fra T.Hansen er blot deres 80W90 IQ-X til dobbelt pris med et nyt klistermærke. Flasken er i hvert fald den samme, og etiketten på bagsiden ligeså... de originale Kreidler-flasker er udgået forlængst.

Vær opmærksom på, det SKAL være en GL4-olie! GL5 får koblingen til at fedte på længere sigt, og efter sigende skulle GL5-olie æde kobber, messing og bronze med tiden. De originale kobligsplader indeholder messing, bøsningerne i motoren er bronze og nogle af pakningerne er kobberskiver... så nej, IKKE enhver olie. ;)

Motoren skal have 2,5dL (2g og 3g) hvor de større motorer skal have 3dL pga et bredere krumtaphus.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af juhl-drengen »

nu vi taler om kreidler ikke?..
kan man godt proppe en 3 gear rmc gearkasse i en kreidler superstar 2g ? :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:nu vi taler om kreidler ikke?..
kan man godt proppe en 3 gear rmc gearkasse i en kreidler superstar 2g ? :)
Jep. Lige efter man har skåret en bøsning ud af blokken, hvilket ikke er umuligt, men det er heller ikke let. Montér en komplet 3g motor, i stedet, og bevar dækslerne på hver side - så kan nær ingen se, man har snydt.

Og nej... 4-5-6 trinsgearkasser passer ikke i 2g/3g krumtaphuse. ;) Bare for at være på den sikre side nævner jeg det. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af juhl-drengen »

lyder alligevel ret fedt :) og kreidler superstar er generelt ikke vanvittigt dyre i projekt tilstand :) overvejer faktisk næsten om man skulle anskaffe en og proppe en 3 trins gearkasse i :) den er jo nok en af de flotteste ældre knallerter når den star standard :D eneste minus er så delenes pris... men tilgengæld er dele så ret nemme at få udenlands så vidt jeg ved :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af Jensmc »

Det er vel ikke så vigtigt i dag, om knallerten har 2 eller 3 gear? Den kører jo ikke hurtigere, selvom der er 3 gear.
Og "Knippelkurt" er nok ligeglad. Bare hans rullefelt viser under max. grænsen.
De eneste, der er interesserede, er nok forsikringsselskaberne. De vil gøre alt, for ikke at skulle af med penge.
Schweinehunde!!!
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Gearolie til kreidler 2gear ?

Indlæg af juhl-drengen »

altså ja fartmæssigt er det jo kun til en betydning hvis jeg tuner ;) men min suzukis 2 gear har tit skuffet mig pga. jeg sys det sjove ryger lidt når man kun skifter gear en gang under kørslen :whew
lidt den der med: vruuum-gearskift-vruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuumm..... et gear mere ville bare gøre det sjovere da jeg sys 3 gear er det bedst optimale til 30-40 km/t :) (både kørselsmæssigt og køreglædes mæssigt)

ps fandt ud af en knallert uden fløjte kl 02 om natten inde i midt byen som runger mellem bygningerne larmer nok til at vække EN DEL mennesker ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"