Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af kreidlerhansen »

Michael skrev:Hej jeg har selv drejet nyt stempel til min RS og det kører nu på tredie år uden problemer. Det er lavet i AISI 304 rustfrit. Der har ikke været nogle galvaniske problemer med det
Med fare for at lyde krævende...

GI' MIG!!! :thunge Og så den sædvanlige smøre om, at pris finder vi ud af blablabla... eller rettere, bare giv mig en pris...!

Det er træls at købe stumper i blinde. Mit stempel lader til at være hårdforchromet, men jeg tror, det har været under mål fra starten af. Enten det, eller de forskellige O-ringe har været noget skrammel, som har tilladt stemplet at kæntre unødigt. Der er slidmærker overalt, og som nævnt før et helt blankpoleret område, hvor stemplet har 'opholdt sig' i længst tid på O-ringene...
:whew


Alu-stempel?
Så langt som min logik rækker, kan jeg ikke forestille mig, det er fordelagtigt som sådan. Jeg tænker på hårdhed/legering og hvor glat overfladen skal være af hensyn til tætning. Jeg påstår ikke, det er umuligt, men jeg tvivler på det kan svare sig, rent økonomisk.

Relativt billig alu-prop i en stålbøsning, måske? Altså, hvis der skal være et økonomisk incitament.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af kreidlerhansen »

strynboen skrev:man skal huske at det er stemplet som skal tætnes mod...caliber vægen skal bare være ren og fin i sporet..resten er bare styr
Er du sød at uddybe på en eller anden led?

Mener du, at væggen i kaliberen bør fremstå slettet i modsætning til væggen i mine kalibre, som begge er ru i væggen?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af Michael »

Hej
Du skrev:

GI' MIG!!! :thunge Og så den sædvanlige smøre om, at pris finder vi ud af blablabla... eller rettere, bare giv mig en pris...!

Jeg Skriver:
GI MIG!!! :thunge de helt præcise mål du gerne vil have det i. Pris ca et par hundrede.
PS
Er der ikke noget med at du renoverer 5 gears Kreidlermotorer?
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af kreidlerhansen »

Michael >> Jow, hvis det drejer sig om 4/5g motorer med direkte skifte. Jeg nærer en vis modvilje ift. både 3g (møgkonstruktion) og indirekte (halvhjertet Storm P-fjolleri).

Lægger også frisk materiale på krumtaphuset, hvor kæden slæber imod. Dog er resultatet mere funktionelt end kønt for at være ærlig. Men det ses ikke, når motoren er monteret. :)

Et par hundrede?! GI' MIG!!! :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af kreidlerhansen »

Hov! Mislæste dit svar... :oops:

Får lige gravet min skydelære frem, så jeg kan måle efter. Uoriginale stumper kan man jo ikke stole en skid på. :(
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af strynboen »

send hellere caliberen op til michael..så han han tilpasse den..100%...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af kreidlerhansen »

strynboen skrev:send hellere caliberen op til michael..så han han tilpasse den..100%...
Det tror jeg også er nødvendigt.

Så vidt jeg kan komme til at måle kaliberen, er sporet 33,94mm og stemplet 33,88mm (+/- 0,01mm for begge).
Jeg kan desværre ikke få skydelæren så dybt i hullet, som jeg gerne vil, men jeg kan selvfølgelig skære af det. Kæberne er ikke for kønne, alligevel, og jeg har fundet en afløser.

6/100mm lyder for mig ikke som alverden, men på den anden side er det en meget lille boring.
:whew

Dette er min første oplevelse med hydrauliske bremser... Er ikke imponeret!
:hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af Michael »

Send det gamle stempel og kaliber og oringe. Så får den samme kur som min egen. :(y)
Ikke fordi jeg er farvet i min mening, men en kreidler skive bremser meget bedre end Yamahas.... men det gjorde tromlen jo også hvis den a utomatiske selvsentrering virkede. :whew
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Bremsekaliber, Kreidler vs. Yamaha

Indlæg af kreidlerhansen »

Michael skrev:Send det gamle stempel og kaliber og oringe. Så får den samme kur som min egen. :(y)
Ikke fordi jeg er farvet i min mening, men en kreidler skive bremser meget bedre end Yamahas.... men det gjorde tromlen jo også hvis den a utomatiske selvsentrering virkede. :whew
Centreringsmekanismen fungerer skam udmærket på alle nav, men de 160mm (Leleu-nav) har en elendigt indrettet bremsering, som er MEGET følsom overfor stilstand + fugt. Alu'en irrer og rejser sig, så bremseringen bliver oval eller/og slipper i tromlen!
Ydermere er 90% af alle uoriginale bremsebakker for brede, så de griber fat overalt. Det glemte jeg i al min iver, så forbremsen hopper en sjat.

Campagnolo-navene er vanvittige at bremse med... Et renset og velsmurt system smider føreren af, hvis dækket ikke skrider ud... Bogstaveligt talt en kolbøtte-bremse!

CZ'en kører 160x40mm duplex foran og det matcher fint de ~140kg, så Kreidlerens er overdimensioneret... meget!


Adresse i en privat besked, tak ;) Så bliver sagerne sendt onsdag formiddag. Foretrækker du GLS eller Post DK?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"