Med fare for at lyde krævende...Michael skrev:Hej jeg har selv drejet nyt stempel til min RS og det kører nu på tredie år uden problemer. Det er lavet i AISI 304 rustfrit. Der har ikke været nogle galvaniske problemer med det
GI' MIG!!! Og så den sædvanlige smøre om, at pris finder vi ud af blablabla... eller rettere, bare giv mig en pris...!
Det er træls at købe stumper i blinde. Mit stempel lader til at være hårdforchromet, men jeg tror, det har været under mål fra starten af. Enten det, eller de forskellige O-ringe har været noget skrammel, som har tilladt stemplet at kæntre unødigt. Der er slidmærker overalt, og som nævnt før et helt blankpoleret område, hvor stemplet har 'opholdt sig' i længst tid på O-ringene...
Alu-stempel?
Så langt som min logik rækker, kan jeg ikke forestille mig, det er fordelagtigt som sådan. Jeg tænker på hårdhed/legering og hvor glat overfladen skal være af hensyn til tætning. Jeg påstår ikke, det er umuligt, men jeg tvivler på det kan svare sig, rent økonomisk.
Relativt billig alu-prop i en stålbøsning, måske? Altså, hvis der skal være et økonomisk incitament.