Polle-Kreidler!

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Polle-Kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Her er en flok klikbare miniaturer af min Mofa fra 1970!

Knap 3.000km på klokken inden den fik lov at stå i et fugtigt skur. Lakken og i særdeleshed chromen på tanken har set bedre dage, men indvendigt er tanken 100% fri for rust, og alt virker, efter jeg har smidt en ny kondensator i tændingen.
Den ene kontaktflade på platinerne sidder løs, så der skal naturligvis et frisk sæt til, men det er jo i småtingsafdelingen!

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Højt og lavt lys, fedtdæmpet for og bag + fjedre i Denfeld-sadlen! Den er meeega-hyggelig, og første gear trækker den helt op til 20km/t, inden den roligt glider over i 2. gear og finder 30-35km/t.

Skulle nogen ha' et sæt fine Puch Maxi-hjul stående, er jeg en ivrig køber! Disse er NOGET medtaget, og da jeg alligevel skal/bør skifte både dæk, bremser og lejer, så ville det være lækkert at kunne smide et par intakte hjul på i samme ombæring!

:teeth2
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Polle-Kreidler!

Indlæg af FS1originalen »

Den er da fin... En rigtig luksuskonkurrent til Maxien dengang :P

Du kan få fælgene hos Mopedspeed: http://www.mopedspeed.dk/produkter/hjul ... %20Bremser" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Polle-Kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Tak for tippet og rosen for maskinen!

Jeg foretrækker komplette hjul med en anelse patina; Maskinen skal ikke restaureres, men snarere renses så meget i bund som muligt og så fedtes godt ind i olie/fedt.
Jeg kender heller intet til kvaliteten af fælgene fra T.Hansen, så jeg er ikke meget for at springe på dem. Ydermere repræsenterer Mofaen ikke umiddelbart en værdi, som endnu kan forsvare større udskrivninger ift. andet end det rent mekaniske. :) Og der er alligevel mange småting, så det render hurtigt op...
Især når jeg sideløbende leder efter stumper til at bygge TT-racer... Pyh! Alt for mange ting på én gang!

;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Polle-Kreidler!

Indlæg af Reedvalve »

Det er ikke ret tit man ser sådan en :o . Og det er jo egentlig ret mærkelig, da den har noget mere komfort og udstyr iforhold til en maxi fra samme årgang. Det må være fordi, den har været noget dyrer end maxi`en.
Du skriver den har stået i et fugtig skur. Men den ser da ret pæn ud aligevel. En man tør bruge :(y)

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Polle-Kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Reedvalve skrev:Det er ikke ret tit man ser sådan en :o . Og det er jo egentlig ret mærkelig, da den har noget mere komfort og udstyr iforhold til en maxi fra samme årgang. Det må være fordi, den har været noget dyrer end maxi`en.
Du skriver den har stået i et fugtig skur. Men den ser da ret pæn ud aligevel. En man tør bruge :(y)

Kenneth
Nu er jeg jo ikke så pivet med at bruge mine maskiner, uanset hvor pæn lak og chrom de har, hehe. ;) Den slags kan erstattes, men en velpoleret og fabriksny maskine kan ikke erstatte det at køre på den!
Som sagt, det er ikke lakken vi kører på!!! :lol:

Men ud over chromen (generelt) er mofaen ikke mere medtaget, end det meste kan poleres væk! Og ja, der er langt mellem dem herhjemme. Jeg tror egentlg bare, at Puch Maxi dominerede markedet, fordi den trods alt var både billig, stabil og velkendt. Desuden er Maxien let at få op på små 60km/t pga. den større 12mm karburator, og den lange slaglængde giver den jo et formidabelt optræk, når kompressionen hæves!

En virkelig lækker ting er, at jeg har den originale nøgle til styrlåsen! Jeg er ikke specielt betaget af 'originalitet', men lige dét synes jeg er sødt!

Jeg overvejer at sætte alle sejl ind for at tage Mofaen med på årets Kreidlertræf i juni som primært kørerøj i stedet for RS'en! Men der er plads til begge på traileren, SELV OM jeg jo holder hårdnakket på, man bør turde køre på sin maskine til træf, uanset afstand!

På den anden side er jeg jo over 30... :hihi Så må man godt være magelig!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"