Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Hej forum.
Jeg har en Puch Maxi K fra 84 (Firkantet karburator) som jeg ikke kan få til at gå ordenlig i motor og bliver nød til at søge hjælp
Jeg har prøvet med dyse 44, 48, 50, 54, 62. Men ingen af dem med et "Wauw" resultat. Den skulle gerne stå rigtig i tændingen og cylinder er ny lovlig med plump. Standard udstødning.
Den starter fint nok, 3 hug med choker. Men den kan ikke komme op i omdrejninger, "op og ringe". Det er heller ikke rigtig noget træk kræft. Den dyse jeg synes er bedst er 54. Men den kan maks kører 10 km/t og stopper ved en lille smule modstand.
blandingskruen har ingen effekt eller meget lille effekt. Den køre både med skruen helt ud af karburator og skruet helt i bund Der er vel ikke meningen?
Hvad er jeres bud på fejlen?
På forhånd tak,
Jeg har en Puch Maxi K fra 84 (Firkantet karburator) som jeg ikke kan få til at gå ordenlig i motor og bliver nød til at søge hjælp
Jeg har prøvet med dyse 44, 48, 50, 54, 62. Men ingen af dem med et "Wauw" resultat. Den skulle gerne stå rigtig i tændingen og cylinder er ny lovlig med plump. Standard udstødning.
Den starter fint nok, 3 hug med choker. Men den kan ikke komme op i omdrejninger, "op og ringe". Det er heller ikke rigtig noget træk kræft. Den dyse jeg synes er bedst er 54. Men den kan maks kører 10 km/t og stopper ved en lille smule modstand.
blandingskruen har ingen effekt eller meget lille effekt. Den køre både med skruen helt ud af karburator og skruet helt i bund Der er vel ikke meningen?
Hvad er jeres bud på fejlen?
På forhånd tak,
Senest rettet af Krelleh søn 4. mar 2012 15:06, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Christian
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
det er ikke en "rigtig" blandskruge du har men en luftskruge dvs en skuge til justering af luft/gasrespons det lyder som det kan værer stoppet luffilter eller falsk luft et sted
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Hvis det er en Uorg noname "lovlig cylinder" så prøv med en anden. Nogen af dem er helt i skoven med skylleporte og indsugning, de kan overhovedet ikke trække.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Den har fået flydende pakning mellem cylinder og studs, slutter tæt mellem studs og karburator. Er der andre steder den kan trække falsk luft?janlund77 skrev:det er ikke en "rigtig" blandskruge du har men en luftskruge dvs en skuge til justering af luft/gasrespons det lyder som det kan værer stoppet luffilter eller falsk luft et sted
Det er en såkaldt "N/C" cylinder som jeg har monteret. Den skulle hvis være af af nogenlunde kvalitetKai skrev:Hvis det er en Uorg noname "lovlig cylinder" så prøv med en anden. Nogen af dem er helt i skoven med skylleporte og indsugning, de kan overhovedet ikke trække.
Mvh. Christian
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
evt mellem cyl og motor
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Det ser tør ud hele vejen rundt om? Ikke våd nogle steder mellem cylinder og motor.janlund77 skrev:evt mellem cyl og motor
Mvh. Christian
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
De ngamle Maxi med rund karburator skal jesteres til 1 mm før top og 0,35 - 0,45 i platinafstand.
Ved ikke, om det er det samme på de nyere.
Om det evt. kan være den nye cylinder, der er skyld i dit problem, tror jeg ikke. Jeg har dog før hørt, at de uoriginale cylindre ikke dur.
God fornøjelse.
Ved ikke, om det er det samme på de nyere.
Om det evt. kan være den nye cylinder, der er skyld i dit problem, tror jeg ikke. Jeg har dog før hørt, at de uoriginale cylindre ikke dur.
God fornøjelse.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Jeg har justeret ligesom du skriver, 1 mm før top og 0,35 mellem platiner. Men jeg kan da prøvet at skifte cylinder imorgen. Har en anden på hylden, ved ikke hvordan man ser det er original? Men den er ihvertfald god gammel kvalitet.Jensmc skrev:De ngamle Maxi med rund karburator skal jesteres til 1 mm før top og 0,35 - 0,45 i platinafstand.
Ved ikke, om det er det samme på de nyere.
Om det evt. kan være den nye cylinder, der er skyld i dit problem, tror jeg ikke. Jeg har dog før hørt, at de uoriginale cylindre ikke dur.
God fornøjelse.
Mvh. Christian
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
I bunden på en original. På den støbte gaffel for snøfterkablet, er puch-mærket støbt i.
Desuden er der en tolerance nummer på pakfladen mellem cyl og top. Men det er der vel også på de uoriginale.
Desuden er der en tolerance nummer på pakfladen mellem cyl og top. Men det er der vel også på de uoriginale.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Det er så den eneste kølerib som er knækket af, den til "snøfterkabler" (hvad er det?) Det eneste som står på pakflade er et indkravret "4" tal. Men ham jeg købte af sammen med original topstykke sagde det altid havde kørt sammen ...Jensmc skrev:I bunden på en original. På den støbte gaffel for snøfterkablet, er puch-mærket støbt i.
Desuden er der en tolerance nummer på pakfladen mellem cyl og top. Men det er der vel også på de uoriginale.
Mvh. Christian
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Mener også, at der er et 5-tal på fladen til indsugningsstudsen.
Flere ledetråde har jeg nok ikke.
Flere ledetråde har jeg nok ikke.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
de 4 kantede kaburatore skal helst have et citron syre bad..der er nogen kaburatore som er meget svære at få renset...den monza jeg havde i 80"erne..havde samme symtomer...først da jeg af syrede den og stak en tynd tråd gennen samtidige kanaler..også de u synlige..og fik sat den luftbegrænser i filteret..kørte den rimeligt. men selv med store dyser hjalp det ikke rigtigt.....den monza jeg har nu..har altid kørt fint..og de maxier jeg har haft med samme type kaburator..har også været ok...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
På denne er et "8" talJensmc skrev:Mener også, at der er et 5-tal på fladen til indsugningsstudsen.
Flere ledetråde har jeg nok ikke.
Jeg har faktisk renset karburator i kogt vand med citronsyre og opvaskemiddelstrynboen skrev:de 4 kantede kaburatore skal helst have et citron syre bad..der er nogen kaburatore som er meget svære at få renset...den monza jeg havde i 80"erne..havde samme symtomer...først da jeg af syrede den og stak en tynd tråd gennen samtidige kanaler..også de u synlige..og fik sat den luftbegrænser i filteret..kørte den rimeligt. men selv med store dyser hjalp det ikke rigtigt.....den monza jeg har nu..har altid kørt fint..og de maxier jeg har haft med samme type kaburator..har også været ok...
Mvh. Christian
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
har du begranseren i det rør som går ind i stellet..den skrues ind i det flex rør..som sidder på luftfilteret..og stikker ind i stellet..den har et 8#12 mm ovalt hul
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Nej, det har jeg dog ikke. Men kan det have så stor betydning at den ikke kan tage flere omdrejninger?strynboen skrev:har du begranseren i det rør som går ind i stellet..den skrues ind i det flex rør..som sidder på luftfilteret..og stikker ind i stellet..den har et 8#12 mm ovalt hul
Og hvad med luftskruen, er det ikke normalt den har større effekt? F.eks. går ud når det er skruet helt i bund eller helt ud?
Mvh. Christian
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Ja !Krelleh skrev:Nej, det har jeg dog ikke. Men kan det have så stor betydning at den ikke kan tage flere omdrejninger?strynboen skrev:har du begranseren i det rør som går ind i stellet..den skrues ind i det flex rør..som sidder på luftfilteret..og stikker ind i stellet..den har et 8#12 mm ovalt hul
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Så er det nok en original, når der er et tal på denne flange.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Jeg skifter cylinder i morgen og får monteret flexrør med begrænsning i morgen. Så vender jeg tilbage med resultatet.
- Tak for hjælpen indtil videre
- Tak for hjælpen indtil videre
Mvh. Christian
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
Kan motoren godt kører selvom røret ikke har noget stel af gå ind i?.. altså hvis filtret sidder ud i luften, eller skaber stellet modstand på nogen måde?Morten - Webmaster skrev:Ja !Krelleh skrev:Nej, det har jeg dog ikke. Men kan det have så stor betydning at den ikke kan tage flere omdrejninger?strynboen skrev:har du begranseren i det rør som går ind i stellet..den skrues ind i det flex rør..som sidder på luftfilteret..og stikker ind i stellet..den har et 8#12 mm ovalt hul
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Puch Maxi K - Karburator problem - blandingskrue
[/quote]Kan motoren godt kører selvom røret ikke har noget stel af gå ind i?.. altså hvis filtret sidder ud i luften, eller skaber stellet modstand på nogen måde? [/quote]
Jeg ved at der sidder et stykke skum inde i stellet, ned til motor, som er den eneste vej den kan trække luft igennem?
Jeg ved at der sidder et stykke skum inde i stellet, ned til motor, som er den eneste vej den kan trække luft igennem?
Mvh. Christian