Puch Maxi indstilling af karburator (rund)

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Holm8963
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 17. feb 2012 18:46
Kontakt:

Puch Maxi indstilling af karburator (rund)

Indlæg af Holm8963 »

Hejsa..
Jeg skal have indstillet min Puch Maxi, da den 4-takter meget ved 2 - 3/4 dele gas. Jeg kører med en rund karburator, ikke original.

Tomgangen: Jeg skal have indstillet tomgang. Der er nogle, som siger, at det er skruen med en fjeder på, mens andre siger, at det er gaskablet man skal justere nede ved karburatorens top. Er der nogle, som kan slå fast, hvilken en det er?

Blandingsforhold: Er det noget jeg skal røre ved, og hvordan?

Nålen: Skal jeg røre ved den?

Jeg er klar over, at den 4 -takter grundet for stor dyse. Plumben er taget på den, og standard dyse er 54-56 på rund karburator. Jeg har derfor bestilt en 58 - 60 samt en 62 hjem. Tænkte bare, at jeg ligeså godt kunne få den indstillet samtidig.
Håber i kan hjælpe :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: Puch Maxi indstilling af karburator (rund)

Indlæg af 12V »

Du kan godt hæve tomgangen ved at justere på kablet, men det er forkert. Så vil den feks stige i omdrejninger når du drejer styret. Justerings skruerne på gaskablet er kun for at justere sløret. Gasdrejerullen skal kunne give sig nogle mm inden den begynder at give gas, 2-3 mm er passende.

Resten har jeg svaret på andre steder på nettet.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"