Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Holm8963
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 17. feb 2012 18:46
Kontakt:

Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Holm8963 »

Godaften
Er der nogle, som har erfaringer med olie til Puch Maxi?
Jeg har næsten lige anskaffet mig en, og skal derfor have noget olie til den. Den er helt lovlig/standard, bortset fra at plumben er taget. Skal jeg bruge fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til den? Jeg har tænkt mig, at køre med 2%.
Jeg har kigget på følgende:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=651 ... 1758400164" onclick="window.open(this.href);return false; Castrol TTS fuldsyntetisk 2-taktsolie

http://www.thansen.dk/product.asp?c=651 ... 1388086058" onclick="window.open(this.href);return false; IQ-X semisynt. 2-takts olie

Hvis i har andre brugbare fra Thansen ( http://www.thansen.dk/products.asp?c=65 ... 1388086052" onclick="window.open(this.href);return false; ) må i gerne skrive jeres anbefaling.

Tak for jeres tid.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af FS1originalen »

Hej Holm... Velkommen til, og tillykke med din "nye" knallert :P

Der findes mange forskellige olier, og RIGTIG mange forskellige meninger om hvad der er bedst... Det er et emne der har været oppe og vende mange gange her på forum, så det du får her er bare min mening:

Til en lovlig knallert får du ikke noget ud af at investere i en dyr racerolie - den er lavet til meget højere forbrændingstemperaturer end maxien kommer op på¨ved 30 km/t... Den vil sansynligvis smøre din motor som den skal, men i værste fald ender den uforbrændt som "snask" i udstødningen.

Du kan sagtens anvende en delsyntetisk olie der er mærket KNALLERT og ikke en fuldsyntetisk der typisk er mærket scooter!!! T. Hansen har sådan en, og det har Brugsen forresten også...
Når det så er sagt, så bruger jeg faktisk selv Castrols RS (der er afløser for TTS) for tiden, og Yamaha FS1.dk sælger også en ELF olie som jeg kun har hørt positivt om - både til lovligt og tun...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af strynboen »

jeg vil også anbefale en del syntetisk..den er halv pris af fuld syntetisk..og rigelig god..jeg bruger t hansens til min dt 125...men det er ligemeget hvor du køber..bare ikke køb den aller billigeste..men en mellem vare..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af 12V »

Jeg er begyndt at bruge den billige mineralske på min maxi og andre gamle lovlige knallerter. Den forbrænder bedre, før brugte jeg den gode fra Castrol, meget af det endte i udstødningen ;-)
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Chris a »

Jeg giver KUN mine de bedste olie og benzin, mine får alle, også selvom lovlige, Liqui moly racing 2T og shell Vpower. Det gir noget mere. har en 100% lovlig og 95% original maxi (7500km fra ny) den går 50-60stykker på en god dag. Kan kun anbefale at man bruger det bedste af det bedste. (slid osv.)
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af strynboen »

den bedste olie..er ikke den dyreste du kan finde....du skal finde den "rigtige" olie..alså en som opfylder de krav motoren fabrikanten opstiller..og til gamle knallerter er kravene meget lemplige...du får ikke mindre slitage med de dyre olier..de er fremstillet til nogle temprature og tollerancer som ikke findes i disse "gamle" motore

tænk på hvad olie man kunne købe i 1972..og køb noget som er i den katagori...dvs ikke fuld syntetisk
puch har også hårdforcromet alu cylender..netop for at kunne bruge billig olie
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
janlund77
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: fre 21. okt 2011 15:17
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af janlund77 »

hej elf olien i fuldsyn. er 112% ok da vi i min cross klub har prøvet mange typer da vi har 50,65,75,85ccm motor og der er elf rigtig go da man kan gå ned i 1% hvis det er en dag man skal yde max ydelse selv om det er mini mal selv med 1% og man adskiler cyl kan man se det blå olie på stemplet
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Chris a »

min køre også kun med mineralsk. 100%, liqui moly bruges til næsten alt gammelt motorløb i tyskland. Den er kanon god efter min mening
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

strynboen skrev:den bedste olie..er ikke den dyreste du kan finde....du skal finde den "rigtige" olie..alså en som opfylder de krav motoren fabrikanten opstiller..og til gamle knallerter er kravene meget lemplige...du får ikke mindre slitage med de dyre olier..de er fremstillet til nogle temprature og tollerancer som ikke findes i disse "gamle" motore

tænk på hvad olie man kunne købe i 1972..og køb noget som er i den katagori...dvs ikke fuld syntetisk
puch har også hårdforcromet alu cylender..netop for at kunne bruge billig olie
Jeg kunne ikke have sagt det bedre. :dust

En god delsyntetisk har den ene fordel, at kokstallet er lavere. Dvs. at der, efter endt forbrænding, vil være en mindre koksdannelse end med en billig møg-olie, så man ikke behøver rense potten så tit.

Har man intet problem med at rense udstødning jævnligt, kan 4% brugt gearkasseolie i benzinen såmænd bruges til Maxiernes alu-cylindre. Det dør de ikke af, omend hverken Greenpeace eller naboerne vil synes om at blive kvalt i røgen.

At give en lovlig, dansk knallert andet end en rimelig, delsyntetisk olie svarer til at smide penge direkte i kloakken. Det kan bedst klassificeres som 'overforbrug', og rent logisk er det tåbeligt... men ro i sindet kan selvfølgelig veje tungere end virkeligheden. Det er der intet galt i.


Jeg har kørt en del kilometer med T.Hansens mineralske olie med op mod 14.000rpm på Kreidleren. Andet end lidt mindre soddannelse, har jeg ikke oplevet nogen forskel, da jeg skiftede til en fuldsyntetisk olie, forsøgsvis.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Chris a »

har kørt 2.500 (7500 total km) på min maxi med 2% liqui racing, og 99 oktan shell v-power samt et NGK6B HS, den går på en god da 55. og den er fuldstændig lovlig, (aldrig været pillet i motoren). har aldrig haft renset min udstødning da en kun ryger en smule når den er kold.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af strynboen »

er det målt med gps :what2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

strynboen skrev:er det målt med gps :what2

Jeg undskylder indlæggets omfang på forhånd, men når jeg først er i gang med en 'myte', kan jeg sgu'tte stoppe igen! :hihi


Jeg har oplevet noget tilsvarende med en anden Maxi, som trods plomb og blot én tand mere foran rendte omkring de 50km/t. Ret træls, da jeg som uvidende 16årig havde pløjet guderne må vide, hvor mange skæve og store huller i min Kreidler-cylinder for at opnå samme hastighed... på en god dag!
Til orientering viste speedometeret på min Kreidler 55-58km/t, så dengang hed det sig selvfælgelig, at hans Puch gik 60km/t! ;)

Jeg vil dog garantere for, at det ikke har en bjælde at gøre med hverken brændstof eller olie. Det er et rent og skært tilfælde, idet nævnte Maxi fra min fortid kørte på 92 oktan med olie til bådmotorer... eller motorolie fra ejerens forældres bil, afhængigt af hvad der lige var penge til den dag.

Noget helt andet er, at sådan en motor IKKE ER LOVLIG! Konstruktive ændringer eller ej, den må kun køre 30km/t, og tredje gang hans maskine blev skilt ad på politigården, snuppede de hele motoren. Hvorfor? Den kørte for stærkt. Så kan man være nok så utilfreds, men det er altså ejerens ansvar, at den kun kører 30km/t.


Og nu til det teoretiske pladder for at udbene 'myten':

99 Oktan bliver ikke udnyttet i en lavkomprimeret knallertmotor, som kører med lave omdrejninger. Man kan øge fortændingen og opnå lidt mere bundtræk, men det koster omdrejninger på toppen. Enhver fornemmelse af, at motoren kører bedre på det væsentligt dyrere brændstof er 100% indbildning.
Hvis olien brændes helt af, er mængden tilpas og dysen til den magre side. Motoren bliver alligevel aldrig varm nok til, at stemplet kan sætte sig + Puch'ens styrke trods alt ligger i en ren alu-cylinder, stort finneareal og hårdforchromet belægning.

Ergo taler dette hverken for olien eller VPower. Nåja, ejeren har da sluppet for at rense udstødning, men selv med motorolie i benzinen vil den langt fra være stoppet til i udstødningen efter sølle 7.500km.

Netop benzinen læste jeg en test om, hvor man tog udgangspunkt i en Subaru Impreza WRX STi fra 2011. 305BHP fra en turboladet boxer-motor på 2.457cc, svarende til 124HK/L er respektabelt. VPower gav i snit en effektforøgelse på 2% ift. 95 Oktan og KUN p.g.a. ECU'en har et fornuftigt forhold til bankesensoren = øger tændingsavancen, indtil motoren banker/siger fra via sensoren.

2% på en lovlig Puch med omtrent 0,7-1,0HK? 1,02HK, højst... I øvrigt urealistisk idet den kører med statisk tændingstidspunkt, men altså... man kan ikke mærke så ringe en effektforskel, og den giver med garanti ikke en hastighedsforøgelse på på ~60-80%! 60km/t kræver, i hvert fald 1,5HK, hvis ikke nærmere de 2HK. Yderligere 20km/t (op til 80) kræver 5-6HK og 90-95km/t opnåes først ved 7,5-8HK!


:offtopic I know... derfor indledte jeg hele smøren med en undskyldning! :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Chris a »

Hej KreidlerHansen.

Har prøvet som du sagde med at smide noget 95 okt og noget SAE30 (motoroile) 4%, har kørt ca 15 liter væk af det (for at være sikker på at alt var kørt ind på den opsætning), og den køre som helvede, har dyset den ind med anden dyse (original bing, thansens og andre er lort), Og jeg kan mærke at det samme træk kommer til at lede længe efter, det samme gælder topfarten, den begrænser sig selv ved 40-45 der kan den overhovedt ikke mere, og den tager langt færre omdrejninger.

- Teori er teori, og praksis er praksis! Går tilbage til min gamle opsætning, Liqui moly 2t mineralsk og Shell Vpower, så den rigtig kan komme op og ringe ud.

Mvh.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

Chris a skrev:Hej KreidlerHansen.

Har prøvet som du sagde med at smide noget 95 okt og noget SAE30 (motoroile) 4%, har kørt ca 15 liter væk af det (for at være sikker på at alt var kørt ind på den opsætning), og den køre som helvede, har dyset den ind med anden dyse (original bing, thansens og andre er lort), Og jeg kan mærke at det samme træk kommer til at lede længe efter, det samme gælder topfarten, den begrænser sig selv ved 40-45 der kan den overhovedt ikke mere, og den tager langt færre omdrejninger.

- Teori er teori, og praksis er praksis! Går tilbage til min gamle opsætning, Liqui moly 2t mineralsk og Shell Vpower, så den rigtig kan komme op og ringe ud.

Mvh.
Jamen, jeg skal ikke bestemme, hvad du kører med. :) Jeg har blot nævnt et eksempel på en maskine, der kørte lige så godt som din, trods den ikke blev fodret med de dyreste dråber på jorden. ;)

Skal vi endelig gå ned i de helt små detaljer, kan alene viscositeten på brændstoffet ændres ved den anden olie samt den øgede mængde, og så stemmer dysen ikke lige så perfekt, længere. Motoren suger stadig samme mængde luft gennem systemet, men der er mindre benzin til rådighed i forbrændingskammeret, da den er erstattet af olie.

Så havner vi ved, om dysen passer helt perfekt til resten af motoren, inkl. tændingstidspunkt og udstødningen. Men den er der også pillet ved, hvilket jeg ikke umiddelbart ser nogen mening med. Det ændrer ved den forudsætning, at brændstoffet gør hele forskellen... Knallerten er jo standard og original med kun 7.500km på klokken?

Mit postulat går i øvrigt mest på, at motoren ikke tager skade, og dernæst at træerne ikke gror ind i himmelen, så man skal ikke forvente at køre stærkere, fordi man plotter Vpower i tanken.


Men... Førend jeg selv oplever det, tror jeg ganske enkelt ikke på, at du eller nogen anden vinder/taber 5-15km/t ved at skifte mellem Vpower/95 oktan. BTU-værdien i de to typer er ens, men udnyttelsesgraden er forskellig som følge af modstandsdygtigheden ift. både tændingsbanken og detonation. Ingen af delene forekommer i en lavkomprimeret, astmatisk knallert-motor designet i '60erne til datidens knap så forfinede brændstof og olie.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af juhl-drengen »

hey holm
som nogen af dem siger så er en dyr fuldsyntetisk spild af penge på en lovlig eller let tunet knallert af ældre type, og at en dyr olie er bedre er noget værre p** at sige castrol olie f.eks ville jeg bruge hvis jeg havde en hårdt eller mellem tunet scooter.
mens hvis vi bare gør det simpelt og kun tar olie uden at gå i mærker
ville jeg bruge en semisyntetisk til en lovlig eller let tunet knallert her er grundende:
1. 1L delsyntetisk olie koster en smule mere end en mineralsk men du behøver kun bruge det halve så derfor er det i sidste ende billigere.


2. delsyntetisk forbrænder en del bedre i motoren så der ikke sætter sig så meget skidt i udstødningen og dårligt forbrændt olie som kan gøre knallerten ikke kør optimalt og da det forbrænder bedre sænker det også forureningen de dårlige ting nævnt er det en mineralsk olie nemmere gør end en semi syntetisk.

men en fuldsyntetisk vil ikke fungere optimalt på en lovlig/let tunet motor da det aldrig ville kunne blive forbrændt ordentligt og det vil kun være endnu værre med en fuldsyntetisk racing olie.

men går vi i mærker synes jeg statoil's og thansen's semi syntetiske olier er rigeligt godt til en lovlig/halvlovlig motor :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Noget andet er at det v-power benzin stinker af helvede til, så meget at hele garagen skal luftes ud hver gang man har været derovre og rode. :(n)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Chris a »

Morten du har helt ret, det stinker som helvede!

- Kreidlerhansen selvf bestemmer du ikke over min blandning, men var nød til at prøve det, Og JA! jo mere olie i benzinen jo mere modstand kommer der i lejer osv, og jo mindre benzin får den jo. Dog ville jeg stadig mene at V-poweren hjælper på optræk og fart da den brænder meget meget bedre, er gået tilbage til min gamle opsætning 2% mineralsk 2t olie, og V-poweren, Har haft det kørt prøvet det samme på en knallert med støbejerns cylinder, her var der ingen forskel udover den røg lidt mere og trak lidt dårligere.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg prøvede V-power forrige år på min FS1 mc og den kørte ikke en tøddel bedre selv om jeg prøvede at optimere tænding derefter. Jeg er ikke super ekspert, men tror simpelthen heller ikke på at vi kan mærke noget som helst på så små motorer :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af juhl-drengen »

mht til olie blanding i benzin så er der jo også en grund til de mere prof scooter kørere kør med 0,5 % olie også selvom det slider mere :shock: har selv lidt en diskussion med en hernede som har en mellemtunet scooter topfart 120 diskussionen omhandler at han mener der skal 4% fuldsyntetisk racing olie i har også prøvet at forklare ham liter prisen ville falde en LILLE smule og at der ville komme mere effekt ud af det men han er overdrevet bange for at motoren sætter sig (dog en unødig bekymring i min verden)

og nej tror heller ikke det giver mere med v-power men nu aldrig tænkt over lugten af deres benzin hmm.. ved bare at bo på værelse med en prof. rc køre og en næsten konstant duft af benzin DEJLIGT <3 :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Morten - Webmaster »

juhl-drengen skrev:og nej tror heller ikke det giver mere med v-power men nu aldrig tænkt over lugten af deres benzin hmm.. ved bare at bo på værelse med en prof. rc køre og en næsten konstant duft af benzin DEJLIGT <3 :thunge
Ja, det er dejligt for helbreddet... tror du bliver klogere en dag med alderen :whew :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"