Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af strynboen »

hvis han lever længe nok..kræft er noget lort..så lad være med at sniffe og drikke bensin..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af 12V »

juhl-drengen skrev:mht til olie blanding i benzin så er der jo også en grund til de mere prof scooter kørere kør med 0,5 % olie også selvom det slider mere :shock:
Det er der jo ingen der gør? Hvor har du den info fra?

2-3% fuldsyntetisk er det man normalt ser til div. scooter ræs og sprint.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:mht til olie blanding i benzin så er der jo også en grund til de mere prof scooter kørere kør med 0,5 % olie også selvom det slider mere :shock: har selv lidt en diskussion med en hernede som har en mellemtunet scooter topfart 120 diskussionen omhandler at han mener der skal 4% fuldsyntetisk racing olie i har også prøvet at forklare ham liter prisen ville falde en LILLE smule og at der ville komme mere effekt ud af det men han er overdrevet bange for at motoren sætter sig (dog en unødig bekymring i min verden)

og nej tror heller ikke det giver mere med v-power men nu aldrig tænkt over lugten af deres benzin hmm.. ved bare at bo på værelse med en prof. rc køre og en næsten konstant duft af benzin DEJLIGT <3 :thunge
Jeg synes overordnet set også om lugten af opløsningsmidler, men effekten på kroppen er ikke at spøge med.


Lad os så vende teorien på hovedet, og antage at olien forbrændes fuldstændig i forbrændingskammeret, efter den har smurt lejer og cylindervæg/stempel som ønsket:

BTU-værdien (energien, om du vil) er væsentligt højere i olien, end den er i benzin!

Ergo, jo mere olie i benzinen, som motoren samtidig er i stand til at forbrænde fuldstændigt, desto højere potentiel ydelse!


I praksis er det ligegyldigt, eller forskellen er ubetydelig, om man kører 0,5-8%, da det kun drejer sig om at ramme det rette blandingsforhold via dysen i karburatoren. Og det kan kun lade sig gøre, hvis oliemængden altid er ens!

Jeg er ikke så hysterisk med det; 2dL olie i tanken og der skal altid hældes 9-9,5L i tanken, når den er på reserve + den altid kører lidt til den fede side, fordi jeg er en kyllig, hehe.
Dog kører jeg nu kun delsyntetisk for at begrænse koksdannelsen. Luksusproblemet består i, jeg ikke GIDER rense udstødning! :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af juhl-drengen »

ja men hvis du kørte med 2% delsyntetisk ville det i længden både være nemmere og billige end f.eks 4% mineralsk eller en tykkere blanding mineralsk ;)

men ja benzin er ret farligt på sådan ca. alle punkter men HVA FAEN man er kun ung en gang :teeth2

eller som en bekendt sagde man skal ikke slutte livet pæn og hel men komme flyvende ind skråt sidelæns gennembrugt og råbe kæft en fed tur :lol:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Morten - Webmaster »

juhl-drengen skrev:ja men hvis du kørte med 2% delsyntetisk ville det i længden både være nemmere og billige end f.eks 4% mineralsk eller en tykkere blanding mineralsk ;)

men ja benzin er ret farligt på sådan ca. alle punkter men HVA FAEN man er kun ung en gang :teeth2

eller som en bekendt sagde man skal ikke slutte livet pæn og hel men komme flyvende ind skråt sidelæns gennembrugt og råbe kæft en fed tur :lol:
Du bliver forhåbentligt klogere en dag :? Det bilder vi andre os ind at vi er blevet efter at vi selv eller dem vi kender har fået eksem, allergi, hudkræft og hvad man ellers får af den slags når man en dag opdager at man ikke er udødelig.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af juhl-drengen »

ved sgu godt jeg ik er udødelig men hvorfor ik have det sjovt så længe man kan det med at alt og alle skal pakkes ind i vat er simpelthen bare for overdrevet og kedeligt :whew jeg kunne jo ligeså også pege på dem der kør 90-100 med jeres yamaha'er er i en tak bedre ? nej i er faktisk værre for det er ikke kun jeres eget men også andres liv i sætter på spil :(n)

bare fordi man er blevet ældre og har fået den erfaring behøver man ikke spille gammel klog og det betyder heller ikke i er udødelige har hørt rigeligt på jers alder der har sagt det ik går galt for dem fordi de er så erfarne og så går det netop galt!

et citat med egne ord fra knallert teori bogen: du kommer til et let overskueligt kryds hvad gør du: kører ind i krydset men er meget forsigtig da det fordi det er overskueligt kan gi en falsk tryghed.. ved det ikke har meget med emnet at gøre men det har det jo så alligevel hvis man læser mellem lignerne.

i har ikke været særligt meget bedre selv som unge i har sikker gjort dummere ting end jeg har gjort men eneste måde i kan få jeres erfaring på er at lave fejlene.. de ting man lære af er ikke dem hvor det ikke går galt men dem hvor det er lige ved!

men undskyld min tone ved godt det er off-topic og en uordentlig tone. men det tænder mig en smule af med den gammel kloghed i ofte udviser overfor de yngre brugere som om de nærmest ikke er værdige til at stige ind i jers rige af gamle knallerter og som om de burde holde sig til deres scootere og at ingen af de unge som i åbenbart kun mener hører til på en scooter kan finde ud af at tænke eller noget som helst konstruktivt.


og om jeg er ked af måden jeg skriver på ligenu ? svar: NEJ næsten hverdag skal jeg høre på en gammel nar der ikke er et hak bedre end jer og som har samme tone mht til alt der har noget at gøre med nogen under 20, hvis alle var som i ville samfundet aldrig være kommet videre
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Kai »

Morten - Webmaster skrev:
juhl-drengen skrev:ja men hvis du kørte med 2% delsyntetisk ville det i længden både være nemmere og billige end f.eks 4% mineralsk eller en tykkere blanding mineralsk ;)

men ja benzin er ret farligt på sådan ca. alle punkter men HVA FAEN man er kun ung en gang :teeth2

eller som en bekendt sagde man skal ikke slutte livet pæn og hel men komme flyvende ind skråt sidelæns gennembrugt og råbe kæft en fed tur :lol:
Du bliver forhåbentligt klogere en dag :? Det bilder vi andre os ind at vi er blevet efter at vi selv eller dem vi kender har fået eksem, allergi, hudkræft og hvad man ellers får af den slags når man en dag opdager at man ikke er udødelig.
Helt enig Morten.

Man kan være nok så hård, indtil det rammer en selv.
Jeg er heldigvis selv (endnu) forskånet for overfølsomhed/allergi, men har også lært at passe på når det drejer sig om olie/benzinprodukter/kemikalier osv.

En veninde/bekendt er i dag overfølsom for diverse opløsningsmidler efter bare 3mnds sommertjans med at indstøbe elektronik i epoxy (uden handsker eller maske på)

En anden bekendt er blevet overfølsom for benzin/olie efter nogen år som mekaniker, som altid i beskidt tøj og "tørre oliefingre af i bukserne"...det sved pludslig på lår/ben og kløede en del. I dag kan han ikke røre ved olie eller benzin uden nitrilhandsker på. Får han olie på fingre/hænder er de ildrøde og opsvulmet inden der er gået 1 time.

Og til Juhldrengen: Prøv at forestille dig et liv hvor du ikke kan røre ved, eller være i nærheden af rigtig mange ting, uden handsker på, og så leve sådan de sidste 30år af dit liv, og kom så igen og skriv på forum om det var en fed tur.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Kai »

juhl-drengen skrev:ved sgu godt jeg ik er udødelig...
*SNIP en masse ævl*

Man skulle ellers tro du betragter dig selv som udødelig sådan som du fører dig frem.

Jeg ved godt at "om 20 år" er lysår ude i fremtiden for en 16årig knægt og ikke noget du bekymrer dig en tøddel om lige nu.

Men hvis du magter opgaven, så prøv lige at sætte dig ned et øjeblik og overvej igen om det måske alligevel er værd at lytte bare en lille smule til os gamle røvhuller, der nu selv har venner og bekendte der lider af allergi og eksem og diverse andre temmelig trælse lidelser der gør livet 500% mere besværligt og mere smertefuldt end du overhovedet kan forestille dig fordi de ikke tænkte over at det nok ikke var så smart at stikke hænderne i baljen med benzin og skrubbe motordele rene.

Er det virkelig værd at risikere det ? prøv at google lidt på eksem og hyperallergi, og overvej så en gang til om det måske var lidt smart at lytte til en gammel nar.

Der er ingen af os der prøver at binde dig på hænder og fødder og siger "det der må du ikke" det er helt op til dig selv om du vil spille hazard med dit liv, eller vil være ydmyg nok til at tage mod et godt råd, fordi nogen trods alt ved bedre og vil advare dig mod risikoen du løber.
Senest rettet af Kai man 18. jun 2012 19:03, rettet i alt 1 gang.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:ja men hvis du kørte med 2% delsyntetisk ville det i længden både være nemmere og billige end f.eks 4% mineralsk eller en tykkere blanding mineralsk ;)

men ja benzin er ret farligt på sådan ca. alle punkter men HVA FAEN man er kun ung en gang :teeth2

eller som en bekendt sagde man skal ikke slutte livet pæn og hel men komme flyvende ind skråt sidelæns gennembrugt og råbe kæft en fed tur :lol:
Jeg kører netop 2% (+/-) delsyntetisk, og med en god mineralsk olie kan man gøre det samme.

Hvad resten angår... tal pænt eller bliv væk. Intet af det formidlede er hverken nedladende eller bedrevidende, men hårde facts og erfaringer. Tag det fra en med tinnitus fra sit 16. år og jævnlige migræneanfald på femte år som direkte følge af at arbejde i støjende miljøer og en god periode som bassist i et ikke-ligefrem-succesbelastet rockband, selv om lydstyrken var god for et mellemstort stadion, og 'ørepropper var for gamle idioter'...

Ingen af os vil dig andet end dit bedste, og stod det til mig, fik du i dette præcise øjeblik valget mellem at opføre dig pænt eller blive væk som direkte konsekvens af denne totalt unødvendige pis-tone.

Som altid ment i al venlighed.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af strynboen »

her er et billede af ungdommens friske dumhed....jeg var u dødelig...troede jeg...det tog 3 uger på intensiv..og 1 års sygemelding...og jeg er i dag 50% ...kan ca det halve af hvad jeg burde kunne...er på flex job...bla bla...og så vidre....hver sommer ,,når jeg får sol..får jeg allergi på hænderne..pga olie pest..det er blære som springer og svier..og ikke går væk..de første 2 måneder
det gør nas...fordi jeg ikke passede på at vaske olie og bensin af fingrene

det er ikke for at moppe dig...kun for at du undgår ...vores dumheder...vi var nøjaktig som dig..for 20-30 år siden...så hør på os..

jeg er 45 år....men har det som en 70 årig...hvor fedt er det.... :(n) det er totalt nedern...ps nogen 70 årige har det da fedt nok..heldigt for dem..de har nok passet lidt på dem selv
Vedhæftede filer
granada-250.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af juhl-drengen »

jeg siger ikke at det ik er iorden at i prædiker jeres erfaringer og dem skal man self lytte til og overveje men det pisser mig sgu lidt af men den tone i ofte har overfor de unge herinde no offense.

kan self godt se det dumme ved mange ting og man lær jo noget næsten dagligt ved at høre på erfaringer og selv få erfaringer.

MEN husk bare fordi i har erfaringer betyder det ikke altid i lige netop klarer den hundrede procent dem der klarer sig uden uheld, sygdomme og skrammer har jo både held og erfaring

det muligt at en 16 årig. ikke er udødelig men det er en 40 årig heller ikke


men jeg ved godt det med dumheder osv. heri sommerferien dagen før jeg skal på efterskole beslutter jeg mig af ren og skær eventyr lyst at klatre op i en 10 m højt træ som jeg har været oppe i dusinvis af gange og hvergang var jeg blevet bedre til det men da jeg så når ca. 5-6 m op knækker den tykke gren jeg plejer at bruge som støtte for at komme op til den næste og jeg falder ned på jorden med armen først og flår min arm af led jeg får så sat den på igen og ugen efter efter et par skanninger finde jeg så ud af mine muskelbånd, ledbånd og nerve er revet over og den kugle på albue knoglen knækket af. jeg blir så oppereret dagen efter og bruger en to-tre dage på et hospital og så 3 uger med gips og 4 uger med en skinne. og efter det ca. 4 måneder på genoptræning med beskeden til sidst at det blir ikke bedre idag sidder jeg så her og skriver til jer med 2 fingre på højre hånd med føleforstyrrelser et omkring 20-25 cm langt ar på albuen og mangler omkring 20 grader for at kunne strække armen helt og det kommer ALDRIG igen, jeg har også alverden skruer og diverse lort inde i armen som gør at der skal et lille slag i andre knapt ville mærke til at det føles som at få det største spark i mandommen har også fundet ud af at det gør endnu mere ondt at få stød i det område end resten af kroppen har også måtte droppe drengedrømmen som mekaniker i forsvaret hvilket er noget jeg altid inderligt har villet men efter en længere nedslående samtale med en læge der sagde så meget daglig belastning af armen ville slide mig så meget ned at jeg som 40 årig ikke ville kunne arbejde med NOGET fysisk så jeg har istedet været tvunget til at søge på htx i håbet om at kunne redde et arbejde som ingeniør hvilket jeg IKKE gider men er jo sådan set næsten tvunget når jeg ikke vil være slidt så tidligt ned og det er det bedste alternativ og jeg blev også pisset af da min lære så valgte at erklære mig uegnet til gymnasiet og istedet komme med den latterlige ide jeg kunne tage et år mere på efterskole og så ville han love de ville erklære mig egnet griske s*** hvor jeg så blev slået totalt ned og havde det ikke for en medfølende mor havde jeg ikke kommet til samtale på htx og derved fået en plads der sammen med mange gamle og gode venner.... ærligt set jeg er nok en af de mest fornuftige knægte på min alder i finder på en knallert jeg vil IKKE bryde loven jeg vil IKKE køre mere end 30-40 på en knallert jeg tror endnu jeg mangler at lave et brud på færdsels loven osv osv. jeg er rent og skær blevet fandens til på passeligt med alt jeg ved hvor der er en risiko for at komme til skade et eksempel kunne være jeg er den eneste dreng på min efterskole med en knallert der køre under 40 og jeg er den eneste dreng på min efterskole der gør i at holde færdselsloven og ikke lave hasarderet kørsel (brænder, køre på baghjul osv,) ved godt erfaring er godt men ren og sker erfaring beskytter ikke mod alt.. og ved i sys jeg lyder latterlig som i sikkert sys enhver teenager med en ærlig mening som tør lufte den gør..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

Der er nu ingen, der har været nedladende i din retning. Og hvis du endelig får den opfattelse af et indlæg, så fremhæv det og erklær, du tager anstød, samt hvorfor. Helst uden forsvarstale og krigshistorier, så det kan komme på plads i en fart.

Og jeg bliver lige nødt til at prikke i, om det ikke er at bryde loven at køre over 30km/t på en knallert...? ;)


Der er sgu nær ingen herinde, som ikke har begået div. fejltagelser, og selv HVIS du følger vores råd og vejledning, skal du nok gøre dig rigeligt med erfaringer, både positive og negative.

Det her er da blæst totalt ud af proportioner!

Det er sgu da træls, at din lærer har stemplet dig som 'uegnet' til en bestemt ungdomsuddannelse, men det kan både være til gavn og skade - ift. dit ordvalg har det åbenbart gjort ondt at få den melding, og det er sikkert heller ikke sjovt.
Men det vedrører ikke emnet, og mig bekendt er det ikke længe siden, jeg har bedt dig udvise mere tillid til dig selv og følge din mavefornemmelse ift. din Suzuki. Gør det samme ift. alt andet, så bliver tingene en del lettere.
I øvrigt har din lærer åbenbart taget fejl (den slags sker), og du kan derfor være glad for din vellykkede vejledersamtale på HTX... Tillykke med det, forresten!


Der er INGEN, som har kaldt dig uduelig, og det har 'vi' heller ikke for vane, herinde. Men går du over stregen, må du finde dig i at få svar på tiltale, ganske som vi 'gamle' ærligt talt forventer/trænger til, når vi er for flabede.

Men tro mig... 99% af alle indlæg herinde er venligt ment. Det skrevne ord er til fri fortolkning, og vær varsom med ubetinget at vælge den mest negative, for dét er årsagen til alt pladderpisset på scootergalleri.


Hvis JEG får trang til at kalde nogen for 'dum', bruger jeg dét eksakte ord, eller jeg vælger at tie stille. Ingen tam mellemvej, ingen vatindpakning.

Og dum betragter jeg dig ikke som, men for hulen du trænger til at slappe af, Julle...!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af juhl-drengen »

kan godt se jeg overreagerede men fik indtrykket og det gjorde mig irriteret nok til jeg ville blæse min mening ud men ja undskyld..

men mht til min mavefornemmelse har du ret det burde jeg men i har erfaringen derfor er gode råd jo gratis ;) men helt ret har du heller ikke for du må mene suzukierne ;) har en mere stående jeg stadig ikke ved om jeg vil restaurere ;)

men julle det har jeg ikke hørt i en del tid :O nok omkring 2-3 ekskærester siden :lol:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:kan godt se jeg overreagerede men fik indtrykket og det gjorde mig irriteret nok til jeg ville blæse min mening ud men ja undskyld..

men mht til min mavefornemmelse har du ret det burde jeg men i har erfaringen derfor er gode råd jo gratis ;) men helt ret har du heller ikke for du må mene suzukierne ;) har en mere stående jeg stadig ikke ved om jeg vil restaurere ;)

men julle det har jeg ikke hørt i en del tid :O nok omkring 2-3 ekskærester siden :lol:
Du har brokker dig en masse, men du har ikke rigtigt sagt noget. Det har snarere været en sludder for en sladder med en mavesur undertone - intet konkret ud over at 'alle er dumme' (groft set).

Påpeg hvor det går galt, beskriv kort hvad du tolker, og lad modparten redegøre for sit ordvalg - det gælder både herinde og i resten af verden.

Om du har én eller tusind er ligegyldigt - du kan kun skrue i en ad gangen, og nu taler du udenom.

Det er anden gang, jeg kalder dig 'Julle'. Fuldt bevidst, da jeg gættede på, det er et øgenavn, du enten betragter som noget positivt eller som en 'fald-ned-og-tænk-dig-om-stopklods'. Begge muligheder er lige afværgende, og du trængte dælme til at skifte sport ift. det negative snot, du harkede op til sidst.

Tro mig... langt størstedelen af jordens befolkning vil dig intet ondt. Man kommer bare let til at tro det modsatte, fordi røvhullerne råber højest og således fylder mest!
Du har kun fået guldkorn herinde, indtil videre. Tag dem til dig. Slut.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af juhl-drengen »

ja men der hvor det gik galt var nok der i begyndte at tale om alt det dumme der kan ske og at man skal lade være sådan lidt som om jeg ikke vidste hvor farligt det var men bare var endnu et uvidende fjols og så at du begyndte med at jeg skulle droppe den der pis tone eller smutte :?

men ja du har ret man kan kun håndtere et problem ad gangen ligemeget hvor mange man har.

og ja det har du ret i det har du gjort før :shock: men du har ret i at jeg ser det kælenavn som noget positivt..

men vil da prøve at tage jeres guldkorn så meget som jeg endnu engang kan :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg mener stadig, at valget står mellem at opføre sig pænt eller skride. Ingen af os er her for at tale/skrive grimt til hinanden!
Når du nu selv kan se, du overreagerede, forstår du nok også min logik. Din forsvarsposition var overflødig, og især uprovokerede modangreb bliver udfordret herfra!
Vil du trække på andres erfaringer, nytter det ikke at afvise halvdelen af dem, fordi du er uenig eller ligeglad - så ryger respekten.

Du bliver først betragtet som uvidende, når du betegner alle andre som 'dumme og bedrevidende', uanset deres baggrund og den reelle sammenhæng.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af kreidlerhansen »

Undskyldningen er forresten godtaget fra min side, for nu lige at slå fast, jeg HAR læst alt, du har skrevet. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af juhl-drengen »

ja oka :? og tak :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Chris a »

Morten, det tror jeg du har ret i at han bliver :-)
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Fuldsyntetisk eller semisyntetisk 2 takt olie til Puch?

Indlæg af Morten - Webmaster »

kreidlerhansen skrev:Der er nu ingen, der har været nedladende i din retning. Og hvis du endelig får den opfattelse af et indlæg, så fremhæv det og erklær, du tager anstød, samt hvorfor. Helst uden forsvarstale og krigshistorier, så det kan komme på plads i en fart.

Og jeg bliver lige nødt til at prikke i, om det ikke er at bryde loven at køre over 30km/t på en knallert...? ;)


Der er sgu nær ingen herinde, som ikke har begået div. fejltagelser, og selv HVIS du følger vores råd og vejledning, skal du nok gøre dig rigeligt med erfaringer, både positive og negative.

Det her er da blæst totalt ud af proportioner!

Det er sgu da træls, at din lærer har stemplet dig som 'uegnet' til en bestemt ungdomsuddannelse, men det kan både være til gavn og skade - ift. dit ordvalg har det åbenbart gjort ondt at få den melding, og det er sikkert heller ikke sjovt.
Men det vedrører ikke emnet, og mig bekendt er det ikke længe siden, jeg har bedt dig udvise mere tillid til dig selv og følge din mavefornemmelse ift. din Suzuki. Gør det samme ift. alt andet, så bliver tingene en del lettere.
I øvrigt har din lærer åbenbart taget fejl (den slags sker), og du kan derfor være glad for din vellykkede vejledersamtale på HTX... Tillykke med det, forresten!


Der er INGEN, som har kaldt dig uduelig, og det har 'vi' heller ikke for vane, herinde. Men går du over stregen, må du finde dig i at få svar på tiltale, ganske som vi 'gamle' ærligt talt forventer/trænger til, når vi er for flabede.

Men tro mig... 99% af alle indlæg herinde er venligt ment. Det skrevne ord er til fri fortolkning, og vær varsom med ubetinget at vælge den mest negative, for dét er årsagen til alt pladderpisset på scootergalleri.


Hvis JEG får trang til at kalde nogen for 'dum', bruger jeg dét eksakte ord, eller jeg vælger at tie stille. Ingen tam mellemvej, ingen vatindpakning.

Og dum betragter jeg dig ikke som, men for hulen du trænger til at slappe af, Julle...!

Virkelig velovervejet og godt skrevet Jesper.. Hovedet på sømmet.

Super dejligt.

God jul til alle :rocks
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"