Hvis koblingen glider i din SCO

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 894
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39

Hvis koblingen glider i din SCO

Indlægaf Michael » tors 27. okt 2011 12:29

Det kan være fordi kablet på dit koblingsarm stikker for langt ud gennem niplen, så det rammer tændingsdækslet.
Hvis alt "det ydre" er iorden og den stadig glider og man ikke lige har nogle nye plader eller fjedere og man ikke ønsker ændre på koblingen. Så har jeg god erfaring med at tage koblingspladerne ud. Affedte dem med noget fortynder/acetone. Ikke dyppe dem men grundig aftørring. Herefter har jeg slebet den let med sandparpir korn 400. Kun lige indtil de bliver matte i overfladen. Samlet koblingen igen og genopfyldt med To-takts cros gear olie fra Belray. Herefter har koblingen virket perfekt igen. Nu har min virket i to år (2000 km), men den er begyndt at trænge igen. Det synes jeg da er ok på nogle koblingsplader der ikke virkede før. Min SCO trækker måske også lidt mere end da den var ny :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.

Tilbage til "Skandinavien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster