Side 1 af 1

Min Blandings SCO

: ons 26. okt 2011 08:33
af Michael
Ja så kommer der nogle billeder af min SCO 3 gear. Den er samlet af alle mulige årgange. Jeg kan godt lide at samle noget sammen og så se hvad der kommer ud af det. Den er lavet som den kunne have set ud i 60érne. Med snoede kabler, Pinup på tanken, "fodformet" gummi på bremse og koblingsklinge og ikke mindst røde glimmer håndtag. Det er et padalstel som jeg har lavet en fodhvilerkonsol til, da den er monteret med en Kickstartermotor. Den er på ca 60 ccm. Udstødningen er fra en Zündapp. Den ligner meget den original, men giver lidt mere luft og så kan den købes endnu ( Ca 300 kr)
SCO1 001 (Large).jpg
SCO1 002 (Large).jpg
SCO1 003 (Large).jpg
SCO1 004 (Large).jpg
SCO1 005 (Large).jpg
SCO1 006 (Large).jpg
SCO1 007 (Large).jpg

Re: Min Blandings SCO

: ons 26. okt 2011 09:07
af Stub
Hej Michael

Det er en fin knallert og den køre jo super godt så det er kun en charme at den er samlet af flere modeller :(y)

Re: Min Blandings SCO

: tors 27. okt 2011 02:16
af Stub
Jeg fandt lige et par billeder af den uden for og den er da så flot lavet at den godt kan tåle dagens lys ,, :(y)

Re: Min Blandings SCO

: tors 27. okt 2011 12:14
af Michael
Stub skrev:Jeg fandt lige et par billeder af den uden for og den er da så flot lavet at den godt kan tåle dagens lys ,, :(y)
Jamen der er jo solskin på billederne :hihi Er det ikke snart sommer igen. :teeth2

Re: Min Blandings SCO

: tirs 4. feb 2014 20:13
af Thomas cc
Hej Michael
Den ser da fin ud jeg skal til at bygge motor til min scoracer ,så vil bare høre du skriver din har 60ccm hvordan har du lavet det

Mvh Thomas

Re: Min Blandings SCO

: ons 5. feb 2014 06:49
af Michael
Den er boret op til 42mm med et Suzuki k50 stempel og så har jeg drejet en bøsning til plejlstangen i bronce så den passer til Suzuki krydspinden.

Re: Min Blandings SCO

: ons 5. feb 2014 06:53
af Michael
Vær opmærksom på at når den er boret så kraftigt. Så er der ikke meget plads mellem støtteboltene og pakningen. Jeg bruger Mopar pakningslim på begge flader før jeg monterer pakningen. Man kunne jo også lave en pakning i kobber. Væ også opmærksom på at dit topstykke også skal bearbejdes for at det kan være der og for at dit kompresionsforhold ikke bliver for højt. Dit stempel skal passe til topstykket for at den kan køle ordentligt. En SCO er jo ikke kølet for meget i forvejen.

Re: Min Blandings SCO

: ons 5. feb 2014 07:53
af Michael
Husk at bore det lille hul i toppen af broncebøsningen således at krydspinden bliver smurt.

Re: Min Blandings SCO

: ons 5. feb 2014 16:54
af Thomas cc
Ok tak
Og kan se du køre med elektronisk tændning på din hvad er der for et
Ps har du set på om man kan ændre slaglængden og lægge noget under cyl mod blokken ?
Mvh Thomas

Re: Min Blandings SCO

: ons 5. feb 2014 18:27
af Michael
Hvis du skal ændre slaglængden skal du have ny krumtap. Det er der en her i klanen der har gjort. med meget mere. Det er budknallert.
Den går rigtig godt. MEN DET ER DA IKKE NØDVENDIGT på en SCO.
Elektronisk tænding kan du købe ved Mopedspeed (Se under Puch) den fungerer rigtig godt.

Re: Min Blandings SCO

: ons 5. feb 2014 19:35
af Thomas cc
Ok tror bare jeg bore den op så må det med slaglængden komme sener

Re: Min Blandings SCO

: tirs 15. jul 2014 20:21
af Michael
Sidste nyt fra SCO.
Nu har den for anden gang brændt toppakningen.
Så pakninger kan åbenbart ikke holde til den store boring. Der er meget lidt afstand ud til topboltene.
Hvad gør man så???? Man kører da bare uden toppakning. :whew
Jeg har drejet topstykket ud så jeg har fået en tynd resés rundt langs kanten(25 mm). Der hvor pakningen lå. Således at man trykker på et relativt lille areal når man spænder det sammen. Everton kørte med samme princip. Efter ca 100 km må jeg sige det virker godt.(hmmm kan den så bores op til 44 mm :teeth2 ) Jeg vil lige poientere at jeg ikke har ændret kompresionsforholdet og bevaret min hjemmelavede Sqishring. En SCO skal levere varmen til Topstykket.