HF SCO Super

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

HF SCO Super

Indlæg af Stub »

Det var dog herligt med et SCO forum ,,,!! :(y)

Så vil jeg da starte med at presentere min 43 år gamle HF SCO Super ,, jeg fandt den gennem en anden sco entusiast den stod i en lade i midtjylland og havde stået der så længe at benzinen var ren karamel ,, men jeg tog den med hjem og gav den et par vaske og rensninger samt en let polering og da jeg samlede den startede i 3 hug og spandt så en mis i motoren så jeg fylde luft i ringene og kørte mig en tur og jeg må sige at der kom minder fra mine unge år da min knaller nr 2 var en HF sco magen til

men tanken er at den skal køre som patina dog med et par nye fælge , udstødning , lygte og styr når jeg finder det hend af vejen
Vedhæftede filer
1 sco.jpg
1 sco 2.jpg
1 sco 3.jpg
1 sco 4.jpg
1 sco 5.jpg
1 sco 7.jpg
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Morten - Webmaster »

:(y) Dejlig knallert ! og jeg ved jo hvor meget du har ønsket sådan en, så det gør det jo endnu bedre :(y)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

mange tak Jesper og Morten ,,, jeg må jo nok tilstå at jeg har ledt længe efter den rigtige model og er temlig glad for at det endelig lykkedes :D
Brugeravatar
Grand Prix And
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 30. jul 2011 15:13
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Grand Prix And »

Ja fin ser den ud....som en gang klud dog kan gøre underværker :bravo

Claus
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

Tak Claus

ja du ved jo om nogen at jeg har pusset og vasket i vildskab for at få den til at se lidt brugbar ud igen ,,
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

Hej
Så er der kommet lidt gang i værkstedet her igen ,, jeg havde gennem længere tid ønsket at friske min røde HF sco op den havde en del rust på både hjul , styr og udstødning så jeg skilte den ad i vinter og gav den en kraftig polering og monterede de nye dele jeg havde samlet gennem tiden og her er så lidt billeder af det færdige resultat .
Før
Før
IMG_3818.jpg (99.84 KiB) Vist 21884 gange
Efter
Efter
P1020l086.jpg (122.82 KiB) Vist 21884 gange
Efter1
Efter1
P1020089.jpg (111.08 KiB) Vist 21884 gange
Efter2
Efter2
P1020091.jpg (120.51 KiB) Vist 21884 gange
Efter3
Efter3
P1020093.jpg (133.92 KiB) Vist 21884 gange
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Kim B S »

Hej Stub.
Den er dælme blevet flot, imponerende forbedring af udseendet. :dust :bravo
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

Hej Kim .
1000 tak ,, det har også taget lidt længere tid end jeg regnede med og jeg måtte have lidt hjælp fra FS1 orginalen og mange tak for det ... til at rette baghjulet til jeg havde vist stiret mig blind på det men nu køre den som jeg havde håbet på så nu skal vi ud og køre i det gode vejr .
Mvh Stub .
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af FS1originalen »

Et stort flot dobbelt 6 tal herfra...
Den er blevet rigtig fin Jan! Hjulopretningen var hyggeligt, men en forårsaften i spanien er nu heller ikke dårligt.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

1000 tak Erik ,, jeg håber at du nyder din ferie i sydens sol ,,, nu har du vel gjort plads i kufferten til at tage et knallert projekt med hjem !! .
Jan
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af FS1originalen »

Jeg er bange for at det ikke er et rigtigt knallertområde vi er havnet i.
Har lige været på tur med naboen i dag, det foregik i Lexus...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af strynboen »

det var da pokkers som den blev blank..
..jeg har self også haft en magen til...den havde den sygdom den stoppede når den blev rigtig varm..afrensning af den malede cylender hjalp lidt..men tændspolen var synderen...de kan heldivis stadig fås...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

Hej Lars . Ja den har fået den store pudseklud og lidt nye dele hvor kluden ikke rakte ,, du har ret i at de godt kan rende lidt varme men jeg har ikke rigtig haft nogle problemer med denne her jeg har haft den i flere år og det eneste jeg har skiftet er tænderør og en lidt støre karburator hvilket måske er der for at den ikke render varm men den køre ikke mere end ca 38 kmt ud af lige vej så det er ikke en hurtig løber men det er ok jeg nyder at køre på den .
Jeg så lige at du havde fået dig en rigtig fin MZ tillykke med den den ser fin ud ,, køre den godt ?,,, jeg køre selv MZ etz 150 og er meget glad for den .
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Mark-PC »

Rigtig flot maskine du har fået dig lavet der, den vil hvis gerne ud i solen og vises frem :-)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af strynboen »

ja jeg har altid haft et hemmeligt kærligt forhold til dkw og mz...men har skjult det godt i mange år..som dreng havde jeg en dkw 125 som vi brugte på hav is transport til/fra Strynø..(.dengang man havde rigtige vintre).
..de har et rigtigt godt bundtræk)..de er til gengæld ikke lynhurtige..og byggekvaliteten er faktisk ret høj..langt over Yamaha dt..og andre fra 1970-80 tallet..de har krumtap lejerne smurt fra gearkassen..så kun cylender og stempel er bensin smurt..som giver lang levetid på alle lejer..men geareskift er jo lidt løst..og alt motor udvikling stoppede jo omkring 1970..så der var jo kun en vej...mod slutningen..da de blev forældet efterhånden...men prisen var mindre end en knallert..så salget holdt sig jo fint i en årrække...og som køre på arbejde i regnvejr,,maskine er den u overtruffen..da den kan køre i regn...noget Honda ikke kan tåle..uden at tændingen slukker...nå det var off topic...

sco køre bedre med en større kaburator ..bensin køler jo..og jo mere den får jo mindre varm bliver den..mager blanding er altid skidt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

Hej Mark ,, Mange tak og ja den vil gerne ud i solen det er jo skønt vejr at køre i så jeg har futtet byen rund flere gange .
Mvh Jan
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

Ja Lars de gamle DKV er nu også nogle herlige maskiner der køre et par stykker her i byen af dem den ene har han haft fra ny det er en fyr på 78 år og han plejer at køre sammen med en som har en VICTORIA og det er 2 virkelig velholdte maskine jeg nyder at se dem komme kørene stille og roligt her forbi ,,, Victoriaen har køre hansker i læder på styret og når det er lidt koldt har han et læderforklæde på også det er da old school så det batter ,,
Er din MZ synet eller skal du igang med det ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af strynboen »

mz en er klar til syn..men leder efter en super elastic sidevogn..så jeg kan syne dem sammen..har lige købt pedal gummi og håndtager..og et nyt batteri..burde lave en tråd..men syntes ikke rigtig der er interesse..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Stub »

Nå jeg vil da gerne følge projektet det er da en herlig gammel maskine som de fleste kan huske !
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Re: HF SCO Super

Indlæg af Hurtiglars »

Wow den er så flot! Kan se at du har et gammelt bagtandhjul på. Mit er slidt, ved du om man kun kan bruge originalt? Jeg er ved at gå i krise fordi min kæde var i stykker og en ny ville køre dårligt på slidte tandhjul. Heldigvis ku den gå et led ned.
Super er så viildt fed en kværn... Der må være andre derude der ku bruge et tandhjuls fif.. Plus at man gad måske godt lige prøve med et lidt mindre hjul bagpå. Da der ikke er plads foran.

Fred til knallerter

Og tillykke med den der!
Fri hash og lang gaffel
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"