det lyder spændene..den er med frekvens omformer..3 faset..gad vide hvor højt volt den køre motoren på..er det ikke muligt at fjerne ellere kortslutte så den køre rent uden kontrol systemet...det er nok ikke muligt at teste motoren alene..kun med megger og induktor..men mon ikke det er styrings problemer..mit bud er den pedal kontrol ting..men den må da kunne snydes til at tro du drejer på pedalerne
jeg har en induktor..hvis du vil tjekke faserne indbyrdes..og i forhold til hinanden..den kan også megge..der er en lille summer som giver højspænding..jeg kan sende den med posten i en pakke..hvis du ikke har adgang til en
SCO Electric "New generation"
Re: SCO Electric "New generation"
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: SCO Electric "New generation"
Tja, jeg har prøvet forskellige ting, såsom at køre en alm. magnet forbi censoren - men det virker dødt. Motorens viklinger har kun ca. 0,5 ohm fordelt over 2 faser og stjernepunktet er ikke tilgængelig. Tak for tilbudet Lars, jeg afventer lige...
P.S. Jeg har lige lavet en forespørgsel til Dansk Supermarked om evt. reservedele og forventer et brugbart svar snarest.
P.S. Jeg har lige lavet en forespørgsel til Dansk Supermarked om evt. reservedele og forventer et brugbart svar snarest.
Senest rettet af Poul-Erik A. man 13. jun 2011 20:02, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: SCO Electric "New generation"
hej nej de omvendte statore er altid pakket så stjerne punktet er skjult..vi laver mange ventilatore med samme prinsip..de er dog 3 faset..men tror alle el sccotere køre med disse motore nu..så måske kan du finde nogle diagrammer over motorstyringer og prinsipper...på nettet..de har ikke det pedal kontrol system..da de ikke har pedaler
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: SCO Electric "New generation"
Øh, jeg har bidraget til en misforståelse i "måling over 2 faser" - men der mente jeg at hver fase måler det halve af 0,5 ohm - og det er dermed en 3 faset navmotor.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: SCO Electric "New generation"
nååå har heller aldrig set en 2 fase motor..men de finder jo på så meget nu til dags....he he
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: SCO Electric "New generation"
Efter at have fået hjælp fra "Elcykling.dk/forum" om fejlsøgning er fejlen fundet i controlleren, for den skulle kun yde 5 volt til censoren - men der er 24 volt og efter at controlleren er brækket op, er en SMD komponent synlig brændt af og har måske taget censoren "med i faldet".
Hermed er denne el cykel opgivet - da der ikke kan skaffes dele - men jeg takker for hjælpen herindefra.
Hermed er denne el cykel opgivet - da der ikke kan skaffes dele - men jeg takker for hjælpen herindefra.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)