REX

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

REX

Indlæg af Michael »

Nu har jeg fundet ud af at oploade billeder. Jeg kører også REX Impala fra 61
Rex 001 (Medium) (2).jpg
Rex 001 (Medium) (2).jpg (121.44 KiB) Vist 14000 gange
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af M.Ruseng »

den er flot
har du selv renoveret den
Senest rettet af M.Ruseng tirs 15. mar 2011 15:14, rettet i alt 1 gang.
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af strynboen »

gud..det var min første knallert ,,sådan en rex 2 gear..min var rød sort grå..de havde en svaghed i noten i svinghjulet,,var bare en stift ikke en not..men blæser kølet alu sylender..den var moderne..har stadig kaburatoren..den er på min diesella..
men din er fart vindkølet så er nok en nyere model

en sjov historie...min kone og jeg...(20 år før vi blev gift)kørte cross på min..og væltede i et læs brændenæller..og blev viklet ind i et elektrisk hegn...så vi glemmer aldrig en rex 2 gear
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Michael »

strynboen skrev:gud..det var min første knallert ,,sådan en rex 2 gear..min var rød sort grå..de havde en svaghed i noten i svinghjulet,,var bare en stift ikke en not..men blæser kølet alu sylender..den var moderne..har stadig kaburatoren..den er på min diesella..
men din er fart vindkølet så er nok en nyere model
Tak for svarene
Det er en jeg lavede for mange år siden og har siden kørt mange km på den.
Den kører rigtig godt.
Det er rigtigt at de også kunne fåes i sort og rød og med tweensaddel. Nogle få var også 3 gearet, hvilket denne også er. (Det er noget jeg har bygget om)
Det med noten er også noget følsomt noget hvis man ikke passer på.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af strynboen »

de må have været først med hårdcrome alu cylender..mener ikke at de har støbejern foring..men husker det ikke
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Michael »

strynboen skrev:de må have været først med hårdcrome alu cylender..mener ikke at de har støbejern foring..men husker det ikke
Dem jeg har set har støbejernsforring, men jeg tror de 1 gearede har hårdtforkromet cylinder.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Stub »

det er viekeligt et flot stykke arbejde du har lavet der Michael
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Toke »

Super flot eksemplar :(y)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Kim B S »

Hej Michael.
Imponerende flot Rex. :bravo Og i det hele taget en fantastisk flot samling du har. :bravo :dust
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af CrazyCatman »

strynboen skrev:en sjov historie...min kone og jeg...(20 år før vi blev gift)kørte cross på min..og væltede i et læs brændenæller..og blev viklet ind i et elektrisk hegn...så vi glemmer aldrig en rex 2 gear
... og så beholdt du hende?

:whew

Hehe...

Har fakkertalt en REX 504 motor (T-UM 41) fra 1956 liggende jeg fik forærende: Næsten komplet og intakt: Mangler bare et blandingsbatteri, endetarm samt motionsudstyret og så er der slået en lille flig af bundskjoldet ved tandhjulet - ellers er den nu flot (og stadig med begrænsningsbøsning i indsugningen).
Men den ser anderledes ud end den motor dér - især sideskjoldene på dine er mere fiskeformede (a la Zündapp/Casal) end på min. Men det er sgi en flot REX du har stående :)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Michael »

CrazyCatman skrev:
strynboen skrev:en sjov historie...min kone og jeg...(20 år før vi blev gift)kørte cross på min..og væltede i et læs brændenæller..og blev viklet ind i et elektrisk hegn...så vi glemmer aldrig en rex 2 gear
... og så beholdt du hende?

:whew

Hehe...

Har fakkertalt en REX 504 motor (T-UM 41) fra 1956 liggende jeg fik forærende: Næsten komplet og intakt: Mangler bare et blandingsbatteri, endetarm samt motionsudstyret og så er der slået en lille flig af bundskjoldet ved tandhjulet - ellers er den nu flot (og stadig med begrænsningsbøsning i indsugningen).
Men den ser anderledes ud end den motor dér - især sideskjoldene på dine er mere fiskeformede (a la Zündapp/Casal) end på min. Men det er sgi en flot REX du har stående :)
Tak for alt den positive kritik. Rex 504 er til "Damemodellen" DVS den der ligner en NSU Quickly. Mærkeligt nok var der to forskellige motorer med samme med samme cylinder og krumtap og de var begge 2 gearede. Gearkassen var dog meget forskellig og det var kun den der sad på min der kunne bygges om til 3 gear. Type 509
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Michael »

Hjæp min nabos REX 2 gear motor ar stået af i gearkassen. Er der nogen der har nået sådant liggende. Hans er slidt så meget i ingrebet at den hele tiden hopper ud af 1´te gear. Vi har lavet det en gang men med en anden gearkasse, så det er en svaghed.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af strynboen »

jeg ved ikke rigtig om min motor ligger på gaarden hos min far..sidst jeg så den lå den i maskinhuset..omme bagved..hvor der var hul i taget..det er godt nok 20 år siden..men hvis der er olie i gearet kan den måske stadig kunne bruges...det var den 2 gear blæserkølede motor fra rex motoren verkh..i tyskland...men hvor længe kan i vente..jeg taler ikke med ham hvert år..smeden herovre solgte 2 i 69..den anden står vist et sted på et loft,,,jeg skal lige se om jeg kan finde den..det er vist stadig en hel knallert...den stoppede i 1980 da han ikke kunne få dæk mere..det kan man så igen..men da var frode død i mellemtiden :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Michael »

Jeg får ikke rigtig kørt på den mere. Den kører ellers godt. Så det er måske tid til at en anden får glæde af den.
Så den kunne være til salg hvis der er nogen der vil give 10000 kr for den. ( Den bliver ikke solgt billigere )
Der er lige kommet en ny krumtap i den. (Den gamle pris stod på den endnu -149 kr)
Der er ny original Tyskercylinder på (Under 1000 km)
Der er selvfølgelig nye lejre og simmerringe.
Alt er som nyt. Dog er lyset ikke så skarpt-Magneten trænger til en opmagnetisering.
Der medfølger en ekstra motor i super stand.
En veteran som der er rigtig mange kilometer i endnu og som du ikke finder magen til.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af kreidler »

Fine sager
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: REX

Indlæg af Michael »

Tak. Jeg håber også den går til et godt hjem. Jeg har aldrig tidligere set en tre gears udbudt. De Rex Impalaer jeg har set til salghar alle været røde og med to gear. De har også alle manglet de specielle skærmbøjler. Jeg ved ikke hvorfor de så sådan ud-Det må være et mode fænomen i 1960.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"