Side 3 af 3
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 15:15
af Nikolaj Y
super godt resultat
jeg syntes godt du kan lade tanken være som den er
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 15:41
af FS1originalen
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 17:03
af nielsfup
Jeg syntes den tank er rigtig flot. Ville det ikke være synd at male den om
Rigtig flot arbejde som sædvanligt.
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 21:25
af Toke
Tak skal i have.
For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg...
Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 21:28
af strynboen
den er bare lækker,,tager du den med til sommer træf,,så tager jeg mit lig med,,og tegner forsikring på den,,det kunne være sjovt at vi køre en tur sammen...
ps har ikke glemt lygten
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 21:35
af FS1originalen
Toke skrev:Tak skal i have.
For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg...
Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor
Jamen det er vel kun når du tager gassen af
Erik
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 21:54
af Toke
FS1originalen skrev:Toke skrev:Tak skal i have.
For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg...
Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor
Jamen det er vel kun når du tager gassen af
Erik
Nix, også når håndtaget er vredet i bund. Den har godt nok en herlig "klang klang" lyd fra udstødningen, det hjalp nok med sodabad i et par mdr.
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 21:57
af Toke
strynboen skrev:den er bare lækker,,tager du den med til sommer træf,,så tager jeg mit lig med,,og tegner forsikring på den,,det kunne være sjovt at vi køre en tur sammen...
ps har ikke glemt lygten
Tak
Lygten render jo ingen steder, så vi når det nok
@Erik: Har du erfaringer med et lille hak i stemplet på disse motore? det ville ikke skade med bare lidt mere trækkræft...
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 22:00
af strynboen
det er nok bedre bare at dreje 2,5 mm af stemplet,,det ser pænere ud.men den skal nok have plomben ud,,før den vågner
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 22:03
af Toke
strynboen skrev:det er nok bedre bare at dreje 2,5 mm af stemplet,,det ser pænere ud.men den skal nok have plomben ud,,før den vågner
Jeg plejer nu bare at bruge vinkelsliberen
Jeg er ikke meget for at fjerne plomben, i tilfælde af at jeg ødelægger cylinderen..
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 22:12
af FS1originalen
Jeg har erfaring med at bruge Passola stempler
De er simpelthen guf for diesellaer
Samme stempelhøjde, men krydspinden sidder omkring 1 mm lavere. Dvs. du hakker den 1 mm og planer den samtidig 1 mm
Den broncebøsning der svarer til nålelejet i plejlstangen skal lige kortes en anelse af for at stemplet kan monteres.
Og frem for alt, så ødelægger du ikke et Diesella stempel som er ved at være svære at finde.
Erik
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 22:20
af Toke
FS1originalen skrev:Jeg har erfaring med at bruge Passola stempler
De er simpelthen guf for diesellaer
Samme stempelhøjde, men krydspinden sidder omkring 1 mm lavere. Dvs. du hakker den 1 mm og planer den samtidig 1 mm
Den broncebøsning der svarer til nålelejet i plejlstangen skal lige kortes en anelse af for at stemplet kan monteres.
Og frem for alt, så ødelægger du ikke et Diesella stempel som er ved at være svære at finde.
Erik
Det var da en super idé Erik. Jeg er heller ikke meget for at "ødelægge" dele til de gamle knallerter..
Jeg kan se T.Hansen har 2 str., de må være udemærkede til den..?
Re: Diesella Special Standard
: tors 20. maj 2010 22:23
af FS1originalen
Ja, hvis de har et der passer så er det sikkert fint
Ellers tror jeg nok Benny har et udvalg... Det er iøvrigt det samme til Sting.
Erik
Re: Diesella Special Standard
: fre 21. maj 2010 15:09
af Toke
Hmm, så har jeg målt cylinderen, den måler ca 39,80mm (havde kun spærmål og digitalskydelære ved hånden...). Findes der et Passola stempel, der passer? Det skal vel hedde 39,77 eller noget lign.??
Der står ikke noget om stempelstr. i reservedelskataloget over Passola.
Edit: I den håndbog jeg har over Diesella står der at boringen er 40,00mm. Det kan jeg ikke rigtig få den til at være....
Re: Diesella Special Standard
: fre 21. maj 2010 18:16
af FS1originalen
Re: Diesella Special Standard
: fre 21. maj 2010 19:49
af Toke
Jamen så er der jo ikke noget at komme efter. Dvs. at et stempel til en Passola på 39.97mm vil være perkekt.?
Re: Diesella Special Standard
: fre 21. maj 2010 20:09
af FS1originalen
Toke skrev:
Jamen så er der jo ikke noget at komme efter. Dvs. at et stempel til en Passola på 39.97mm vil være perkekt.?
Ja det har bare at passe
Erik