Side 3 af 3

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 15:15
af Nikolaj Y
super godt resultat :D jeg syntes godt du kan lade tanken være som den er :D

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 15:41
af FS1originalen
SMUKT Toke :P :P :P

Og nej :!: :!: Tanken er som tanken var da den forlod fabrikken :!: Det er kun en ekstra charme at den er "rigtig og med lidt patina" :P :P
"Glansbilleder" er der masser af så behold mest muligt af den ægte vare :!:

Erik

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 17:03
af nielsfup
Jeg syntes den tank er rigtig flot. Ville det ikke være synd at male den om

Rigtig flot arbejde som sædvanligt. :D

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 21:25
af Toke
Tak skal i have.

For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg... :roll: Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor :lol:

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 21:28
af strynboen
den er bare lækker,,tager du den med til sommer træf,,så tager jeg mit lig med,,og tegner forsikring på den,,det kunne være sjovt at vi køre en tur sammen...
ps har ikke glemt lygten

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 21:35
af FS1originalen
Toke skrev:Tak skal i have.

For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg... :roll: Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor :lol:
Jamen det er vel kun når du tager gassen af :lol: :?: :lol: :?: :lol:

Erik

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 21:54
af Toke
FS1originalen skrev:
Toke skrev:Tak skal i have.

For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg... :roll: Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor :lol:
Jamen det er vel kun når du tager gassen af :lol: :?: :lol: :?: :lol:

Erik
Nix, også når håndtaget er vredet i bund. Den har godt nok en herlig "klang klang" lyd fra udstødningen, det hjalp nok med sodabad i et par mdr. :lol:

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 21:57
af Toke
strynboen skrev:den er bare lækker,,tager du den med til sommer træf,,så tager jeg mit lig med,,og tegner forsikring på den,,det kunne være sjovt at vi køre en tur sammen...
ps har ikke glemt lygten
Tak :)

Lygten render jo ingen steder, så vi når det nok :)

@Erik: Har du erfaringer med et lille hak i stemplet på disse motore? det ville ikke skade med bare lidt mere trækkræft...

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 22:00
af strynboen
det er nok bedre bare at dreje 2,5 mm af stemplet,,det ser pænere ud.men den skal nok have plomben ud,,før den vågner

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 22:03
af Toke
strynboen skrev:det er nok bedre bare at dreje 2,5 mm af stemplet,,det ser pænere ud.men den skal nok have plomben ud,,før den vågner
Jeg plejer nu bare at bruge vinkelsliberen :? :oops:
Jeg er ikke meget for at fjerne plomben, i tilfælde af at jeg ødelægger cylinderen..

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 22:12
af FS1originalen
Jeg har erfaring med at bruge Passola stempler :oops: :oops: :oops:

De er simpelthen guf for diesellaer :!: Samme stempelhøjde, men krydspinden sidder omkring 1 mm lavere. Dvs. du hakker den 1 mm og planer den samtidig 1 mm :P :P :P
Den broncebøsning der svarer til nålelejet i plejlstangen skal lige kortes en anelse af for at stemplet kan monteres.

Og frem for alt, så ødelægger du ikke et Diesella stempel som er ved at være svære at finde.

Erik

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 22:20
af Toke
FS1originalen skrev:Jeg har erfaring med at bruge Passola stempler :oops: :oops: :oops:

De er simpelthen guf for diesellaer :!: Samme stempelhøjde, men krydspinden sidder omkring 1 mm lavere. Dvs. du hakker den 1 mm og planer den samtidig 1 mm :P :P :P
Den broncebøsning der svarer til nålelejet i plejlstangen skal lige kortes en anelse af for at stemplet kan monteres.

Og frem for alt, så ødelægger du ikke et Diesella stempel som er ved at være svære at finde.

Erik
Det var da en super idé Erik. Jeg er heller ikke meget for at "ødelægge" dele til de gamle knallerter..
Jeg kan se T.Hansen har 2 str., de må være udemærkede til den..?

Re: Diesella Special Standard

: tors 20. maj 2010 22:23
af FS1originalen
Ja, hvis de har et der passer så er det sikkert fint :P

Ellers tror jeg nok Benny har et udvalg... Det er iøvrigt det samme til Sting.

Erik

Re: Diesella Special Standard

: fre 21. maj 2010 15:09
af Toke
Hmm, så har jeg målt cylinderen, den måler ca 39,80mm (havde kun spærmål og digitalskydelære ved hånden...). Findes der et Passola stempel, der passer? Det skal vel hedde 39,77 eller noget lign.??
Der står ikke noget om stempelstr. i reservedelskataloget over Passola.

Edit: I den håndbog jeg har over Diesella står der at boringen er 40,00mm. Det kan jeg ikke rigtig få den til at være.... :?

Re: Diesella Special Standard

: fre 21. maj 2010 18:16
af FS1originalen
:?: :?: :?: :?: :?: Diesella cylindere findes ikke mindre end 40,0 :!: :!:

Erik

Re: Diesella Special Standard

: fre 21. maj 2010 19:49
af Toke
FS1originalen skrev::?: :?: :?: :?: :?: Diesella cylindere findes ikke mindre end 40,0 :!: :!:

Erik
Jamen så er der jo ikke noget at komme efter. Dvs. at et stempel til en Passola på 39.97mm vil være perkekt.? :)

Re: Diesella Special Standard

: fre 21. maj 2010 20:09
af FS1originalen
Toke skrev:
FS1originalen skrev::?: :?: :?: :?: :?: Diesella cylindere findes ikke mindre end 40,0 :!: :!:

Erik
Jamen så er der jo ikke noget at komme efter. Dvs. at et stempel til en Passola på 39.97mm vil være perkekt.? :)
Ja det har bare at passe :lol: :lol: :lol:

Erik