Diesella Special Standard

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2163
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Nikolaj Y » tors 20. maj 2010 15:15

super godt resultat :D jeg syntes godt du kan lade tanken være som den er :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'

Renault Alpine A310 - 78'

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3905
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » tors 20. maj 2010 15:41

SMUKT Toke :P :P :P

Og nej :!: :!: Tanken er som tanken var da den forlod fabrikken :!: Det er kun en ekstra charme at den er "rigtig og med lidt patina" :P :P
"Glansbilleder" er der masser af så behold mest muligt af den ægte vare :!:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf nielsfup » tors 20. maj 2010 17:03

Jeg syntes den tank er rigtig flot. Ville det ikke være synd at male den om

Rigtig flot arbejde som sædvanligt. :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » tors 20. maj 2010 21:25

Tak skal i have.

For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg... :roll: Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor :lol:
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf strynboen » tors 20. maj 2010 21:28

den er bare lækker,,tager du den med til sommer træf,,så tager jeg mit lig med,,og tegner forsikring på den,,det kunne være sjovt at vi køre en tur sammen...
ps har ikke glemt lygten
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3905
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » tors 20. maj 2010 21:35

Toke skrev:Tak skal i have.

For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg... :roll: Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor :lol:


Jamen det er vel kun når du tager gassen af :lol: :?: :lol: :?: :lol:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » tors 20. maj 2010 21:54

FS1originalen skrev:
Toke skrev:Tak skal i have.

For pokker hvor den kobling "synger", især når man har kørt 5-10km i streg... :roll: Men det er jo åbenbart en af charmerne ved denne motor :lol:


Jamen det er vel kun når du tager gassen af :lol: :?: :lol: :?: :lol:

Erik


Nix, også når håndtaget er vredet i bund. Den har godt nok en herlig "klang klang" lyd fra udstødningen, det hjalp nok med sodabad i et par mdr. :lol:
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » tors 20. maj 2010 21:57

strynboen skrev:den er bare lækker,,tager du den med til sommer træf,,så tager jeg mit lig med,,og tegner forsikring på den,,det kunne være sjovt at vi køre en tur sammen...
ps har ikke glemt lygten


Tak :)

Lygten render jo ingen steder, så vi når det nok :)

@Erik: Har du erfaringer med et lille hak i stemplet på disse motore? det ville ikke skade med bare lidt mere trækkræft...
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf strynboen » tors 20. maj 2010 22:00

det er nok bedre bare at dreje 2,5 mm af stemplet,,det ser pænere ud.men den skal nok have plomben ud,,før den vågner
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » tors 20. maj 2010 22:03

strynboen skrev:det er nok bedre bare at dreje 2,5 mm af stemplet,,det ser pænere ud.men den skal nok have plomben ud,,før den vågner


Jeg plejer nu bare at bruge vinkelsliberen :? :oops:
Jeg er ikke meget for at fjerne plomben, i tilfælde af at jeg ødelægger cylinderen..
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3905
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » tors 20. maj 2010 22:12

Jeg har erfaring med at bruge Passola stempler :oops: :oops: :oops:

De er simpelthen guf for diesellaer :!: Samme stempelhøjde, men krydspinden sidder omkring 1 mm lavere. Dvs. du hakker den 1 mm og planer den samtidig 1 mm :P :P :P
Den broncebøsning der svarer til nålelejet i plejlstangen skal lige kortes en anelse af for at stemplet kan monteres.

Og frem for alt, så ødelægger du ikke et Diesella stempel som er ved at være svære at finde.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » tors 20. maj 2010 22:20

FS1originalen skrev:Jeg har erfaring med at bruge Passola stempler :oops: :oops: :oops:

De er simpelthen guf for diesellaer :!: Samme stempelhøjde, men krydspinden sidder omkring 1 mm lavere. Dvs. du hakker den 1 mm og planer den samtidig 1 mm :P :P :P
Den broncebøsning der svarer til nålelejet i plejlstangen skal lige kortes en anelse af for at stemplet kan monteres.

Og frem for alt, så ødelægger du ikke et Diesella stempel som er ved at være svære at finde.

Erik


Det var da en super idé Erik. Jeg er heller ikke meget for at "ødelægge" dele til de gamle knallerter..
Jeg kan se T.Hansen har 2 str., de må være udemærkede til den..?
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3905
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » tors 20. maj 2010 22:23

Ja, hvis de har et der passer så er det sikkert fint :P

Ellers tror jeg nok Benny har et udvalg... Det er iøvrigt det samme til Sting.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » fre 21. maj 2010 15:09

Hmm, så har jeg målt cylinderen, den måler ca 39,80mm (havde kun spærmål og digitalskydelære ved hånden...). Findes der et Passola stempel, der passer? Det skal vel hedde 39,77 eller noget lign.??
Der står ikke noget om stempelstr. i reservedelskataloget over Passola.

Edit: I den håndbog jeg har over Diesella står der at boringen er 40,00mm. Det kan jeg ikke rigtig få den til at være.... :?
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3905
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » fre 21. maj 2010 18:16

:?: :?: :?: :?: :?: Diesella cylindere findes ikke mindre end 40,0 :!: :!:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » fre 21. maj 2010 19:49

FS1originalen skrev::?: :?: :?: :?: :?: Diesella cylindere findes ikke mindre end 40,0 :!: :!:

Erik


Jamen så er der jo ikke noget at komme efter. Dvs. at et stempel til en Passola på 39.97mm vil være perkekt.? :)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3905
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » fre 21. maj 2010 20:09

Toke skrev:
FS1originalen skrev::?: :?: :?: :?: :?: Diesella cylindere findes ikke mindre end 40,0 :!: :!:

Erik


Jamen så er der jo ikke noget at komme efter. Dvs. at et stempel til en Passola på 39.97mm vil være perkekt.? :)


Ja det har bare at passe :lol: :lol: :lol:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.


Tilbage til "Skandinavien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst