Diesella Special Standard

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » tirs 14. jul 2009 13:45

Så kom jeg til at købe sådan en :D
Karburatoren blev renset, 2 omgange på pedalerne, så spinnede den, efter 15 år. på et loft...
Men tanken skal renses..

Jeg ved ikke helt om jeg skal male stellet og skærmene, men bevarer tanken som den er. Hvad synes i? Tanken bliver ikke rørt under alle omstændigheder!
Baglygte købes :wink:
Vedhæftede filer
IMG_0903 (Medium).JPG
IMG_0903 (Medium).JPG (111.27 KiB) Vist 4559 gange
IMG_0904 (Medium).JPG
IMG_0904 (Medium).JPG (110.49 KiB) Vist 4559 gange
IMG_0905 (Medium).JPG
IMG_0905 (Medium).JPG (105.48 KiB) Vist 4559 gange
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2861
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » tirs 14. jul 2009 14:35

Hej Toke

Tillykke med den :D :D :P
Du ryster bare de goe gl. maskiner ud af ærmet 8) ,,, ville det ikke være synd at male den om ,,, jeg syntes ikke det gør noget at man kan se at tingene har været brugt,,, og den ser da fin ud selv om den har lidt pletter hist og pist,,,, det eneste jeg kunne nænne at lave ved den var at skille den ad,,, rense og polere og smøre den med noget nyt fedt de steder der skal være det,,, også lade de patina pletter være som de er ,,, :D det ville jeg gøre med den vis det var min :lol: :lol: :lol:

Held og lykke med den :wink:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5580
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Kim B S » tirs 14. jul 2009 16:18

Hej Toke.
Tillykke med købet. :wink: Super fin gammel Diesella. :D Jeg er nok lidt enig med Johnny. :wink: Hvis det var min, ville jeg nok starte med at rengøre og polere, og hvis der så er rust som ikke kan poleres væk, ville jeg slibe det væk og pletmale det nænsomt. :wink: Sort er jo heldigvis en af de nemmeste farver at pletmale med, uden det bliver meget synligt. :wink: :D
Jeg har tidligere haft en sort Volvo Amazon, som fik den behandling. :wink: Og man skulle faktisk meget tæt på for at kunne se at den var pletmalet. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » tirs 14. jul 2009 17:08

Ja, det kan godt være jeg skal nøjes med en grundig rengøring og smøring. Jeg fik nye kabler med til den, som også kommer på.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Jensmc
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2713
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Jensmc » tirs 14. jul 2009 19:12

Jeg vil mene at en gang grundig rens og puds er nok. Og så lige den rigtige baglygte.
Den dag du har højre motordæksel afmonteret, vil du gøre store øjne: Det er nemlig fiber-koblingspladerne, der fungerer som tandhjul. :shock: :wink:
Jeg har lidt pakninger liggende, hvis du skal bruge.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf strynboen » tirs 14. jul 2009 20:06

hej en lækker diesella,,du kan nøjes med at mæle kædeskærm og forgaffel og andre løs dele som skal pilles af,,jeg kan tage billeder af den orginale baglygte ,,så du får den rigtige,,er det en bing kaburator,,,de fleste kørte med delorto,,er der alu fælge :?: :?: det er vist ikke orginalt,,men de kan poleres op så de står som crome
det vil se godt ud,,her er lige et billede af min rust vogn..
og ja det er smart med de fiber plader/tandhjul,,,de tager al støjen
Vedhæftede filer
diesella-250-2.jpg
diesella-250-2.jpg (70.22 KiB) Vist 4471 gange
diesella bag-250.jpg
diesella bag-250.jpg (68.98 KiB) Vist 4303 gange
diesella v-250.jpg
diesella v-250.jpg (68.84 KiB) Vist 4301 gange
Senest rettet af strynboen ons 15. jul 2009 22:58, rettet i alt 2 gange.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6592
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Morten - Webmaster » tirs 14. jul 2009 21:03

jeg kan kun tilslutte mig de andre.. absolut ikke males om
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Yamaha FS1 DX '78 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » tirs 14. jul 2009 21:48

Jensmc skrev:Jeg har lidt pakninger liggende, hvis du skal bruge.
///
jensmc


Hvilke har du, og hvad skal du ha' for dem?

strynboen skrev:hej en lækker diesella,,du kan nøjes med at mæle kædeskærm og forgaffel og andre løs dele som skal pilles af,,jeg kan tage billeder af den orginale baglygte ,,så du får den rigtige,,er det en bing kaburator,,,de fleste kørte med delorto,,er der alu fælge :?: :?: det er vist ikke orginalt,,men de kan poleres op så de står som crome
det vil se godt ud,,her er lige et billede af min rust vogn..
og ja det er smart med de fiber plader/tandhjul,,,de tager al støjen


Hej,

Du må meget gerne tage et billede af baglygten :) Jeps, den køre med Bing kaburator, og fælgene er alm. forkromede jernfælge, som faktisk ikke er særligt rustne...
Mht. støjen, så larmer den en del fra koblingen, lidt lige som der er en udrykkerleje, der larmer??? Når koblingen er "aktiveret" er der ingen larm.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Jensmc
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2713
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Jensmc » tirs 14. jul 2009 21:56

Kigger en af dagene. Husk mig på det, hvis der går for lang tid.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » ons 15. jul 2009 15:50

Den er dæleme fin Toke. Og du har helt ret - den tank må ikke røres :!: :!: :!: Jeg har faktisk aldrig set den "nye tankbemaling i virkeligheden". De fleste har bare "røde kinder" men denne her kom i 63 eller 64.

Special standard2.jpg
Special standard2.jpg (158.13 KiB) Vist 4370 gange


Motorlyden må du nok leve med, du skal ihvertfald være en heldig mand for at finde nye fiberkoblingsplader :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » ons 15. jul 2009 19:55

FS1originalen skrev:Den er dæleme fin Toke. Og du har helt ret - den tank må ikke røres :!: :!: :!: Jeg har faktisk aldrig set den "nye tankbemaling i virkeligheden". De fleste har bare "røde kinder" men denne her kom i 63 eller 64.

Special standard2.jpg


Motorlyden må du nok leve med, du skal ihvertfald være en heldig mand for at finde nye fiberkoblingsplader :oops:

Erik


Hehe ja de er nok ikke så nemme, at finde nye koblinger til, men den fungere også ok, men alt skal jo heller ikke spinne som nyt på sådan en.

Kan jeg ikke få dig til at maile det billede til mig?? Evt. også nogle af den du renoverede engang??
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » ons 15. jul 2009 22:10

Du kan bare højreklikke på billedet og vælge gem billede herfra. Jeg har det desværre ikke i højere opløsning.

Lyden i koblingen kan til forveksling sammenlignes med primærhjulene i yamahaen. På Diesellaen er det bare "stort primærhjul" der også er koblingsplader der bliver slidt. Hvis du begynder at søge efter nye plader skal du være opmærksom på at de ældre kørte med 2 tykke plader og de nyere (som din sikkert er) med 3 lidt tyndere plader... (den havde det nemlig også med at fedte i koblingen) :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » ons 15. jul 2009 22:17

Tak for info Erik.

Vil du sende nogle af den du har haft?
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » ons 15. jul 2009 22:37

Er sendt.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf strynboen » ons 15. jul 2009 23:05

kan se at der er forskel på styr beslaget,,det er støbt alu på min,,der er også lodret stiver på forskærmen ,og min tank stafering er den store røde dråbe,,din er nok lidt nyere end min,,min var oprindeligt med delerto,,men den var ødelagt,,så jeg satte en på fra en rex 2 gear,,den med blæserkøling og alu cylender..
det er fantastisk at dine hjul har cromen endnu,,min er desvære rustet helt op,,men motoren køre fint,,
kan se at din ikke har beslag til cykelpumpe
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » ons 15. jul 2009 23:09

strynboen skrev:kan se at der er forskel på styr beslaget,,det er støbt alu på min,,der er også lodret stiver på forskærmen ,og min tank stafering er den store røde dråbe,,din er nok lidt nyere end min,,min var oprindeligt med delerto,,men den var ødelagt,,så jeg satte en på fra en rex 2 gear,,den med blæserkøling og alu cylender..
det er fantastisk at dine hjul har cromen endnu,,min er desvære rustet helt op,,men motoren køre fint,,

Ja det er lidt fantastisk med hjulene, men helt uden rust er de ikke. Men de absolut acceptable. Navene er også meget fine i kromen.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » lør 3. apr 2010 17:53

Ja, jeg kunne ikke lade være... :oops:

Skærmene var meget rustne, så for at de ikke skulle forsvinde helt + malingen var kogt op alle steder undtagen tanken, besluttede jeg mig for at gøre noget ved det...
Jeg håber i kan bærer over med mig :lol:

Det er støv der er de steder, hvor malingen ikke er blank

Ps. tanken bliver kun poleret.. :)
Vedhæftede filer
IMG_1283 (Small).JPG
IMG_1283 (Small).JPG (62.46 KiB) Vist 4148 gange
IMG_1284 (Small).JPG
IMG_1284 (Small).JPG (61.7 KiB) Vist 4148 gange
IMG_1285 (Small).JPG
IMG_1285 (Small).JPG (62.89 KiB) Vist 4148 gange
IMG_1287 (Small).JPG
IMG_1287 (Small).JPG (37.12 KiB) Vist 4148 gange
IMG_1288 (Small).JPG
IMG_1288 (Small).JPG (50 KiB) Vist 4148 gange
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » lør 3. apr 2010 18:06

Som altid når du går igang: Smukt og gennemført arbejde Toke :P :P :P

Er der en bule i lygtekransen, eller er det bare billedet der snyder :?:
Jeg har vist en ny krans (CEV type95) hvis det har interesse.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 771
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf Toke » lør 3. apr 2010 18:21

Hej,

Tak for det :)

Der er ikke én, men to buler i kransen. Jeg kunne godt bruge en ny, jeg finder lige ud af om den er magen til den du har. Jeg går ud fra den er 95mm. i dia.?
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Diesella Special Standard

Indlægaf FS1originalen » lør 3. apr 2010 19:18

Mit forkromede øjemål siger at den er rigtig :lol: Og den er da også i overskud fra mit Special Standard projekt for 10 år siden...

CEV krans.jpg
CEV krans.jpg (86.71 KiB) Vist 4132 gange


Hvis du vil måle noget i nærheden af 95 mm så er det nok lysåbningen. Selve kransen er vel 110-115mm.
Send mig lige adresse i en PB så skal jeg poste den i næste uge. Vi siger bare at det er en påskegave - måske har du en stump jeg mangler en anden gang :P :P :P

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.


Tilbage til "Skandinavien"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster