SCO'en køre baglæns

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

SCO'en køre baglæns

Indlæg af Toke »

Jeg lige været ude for noget af det mest mystiske længe...
Jeg ville prøve, at starte SCO'en op, det gik fint, nye kabler og det hele. Jeg kørte en tur på et par km. Lige pludselig satte motoren sig, så jeg trak den hjem. Der prøvede jeg at starte den igen, den startede, jeg satte den i gear og slap koblingen, så køre den sgu baglæns i alle gear :shock:
Jeg blev nødt till at sætte mig ned, jeg kunne stå op af bare grin :lol: . Så jeg lod den stå lidt og startede igen lidt senere, nu køre den den rigtige vej... :?
Hvad kan være sket, da den kørte baglæns??
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: SCO'en køre baglæns

Indlæg af hybber »

hehe, er du sikker på at du ikke havde fået et par fyraftensbajere for meget idag min ven.......Selvom det er på knallert er promillen 0,5 :lol: :lol: :lol: :lol:

Nej, det lyder sgu da helt umuligt, jeg kan ikke komme med nogen logisk forklaring på den slags udskejelser....lidt SCO forårskuller måske :D
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: SCO'en køre baglæns

Indlæg af Kai »

Af med svinghjulet og skift noten, den er næsten med sikkerhed revet over da den satte sig. Så passer tændingstidspunktet ikke mere, og det kan sagtens være flyttet sig så tilpas meget at den nu tænder sådan at den går baglæns.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: SCO'en køre baglæns

Indlæg af Jensmc »

Hvis den virkelig har haft en saetter, er det muligt, at svinghjulet har flyttet sig. Det vil fortsaette i omloebsretningen et lille stykke. Og derfor staar taendingen bedre til bagudkoersel. Dette sker som regel kun, hvis svunghjulet er uden not. Det er f.eks. Zweirad-Union motorerne. Og maaske osse SCO?
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: SCO'en køre baglæns

Indlæg af Toke »

Jeg er næsten 100% sikker på, at SCO'en har not i svinghjulet, men jeg vil da lige undersøge hvordan det ser ud, en af dagene. Det er Bosch tænding, der sidder på den
hybber skrev:hehe, er du sikker på at du ikke havde fået et par fyraftensbajere for meget idag min ven.......Selvom det er på knallert er promillen 0,5 :lol: :lol: :lol: :lol:
Ingen øl idag, men jeg troede da jeg var klar til den lukkede :lol:
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: SCO'en køre baglæns

Indlæg af strynboen »

he he du har lige oplevet en sco sygdom,,de er underkølede,,og sætter stempler,,den kan også brænde nålelejet i krydspinden af,,samt koblingen er også lidt svag,,,det er entelig mærkeligt at den hat disse sygdomme,,da de selv påstod at de ventede til de havde fundet alle svagheder ved deres konkurenter,,inden de presenterede den 3 gears motor,,som har ekstra lejer og er forfinet på alle måder,,men holdbarheden er ikke på toppen,,foresten knækker fjederen til kickstarteren hele tiden,,min sviger far kørte sco i mange år og den gamle smed herovre har en transport knallert,,han stadig køre på
så det er ikke bare en fornemmelse jeg har,,men bitre erfaringer,,men til en hygge tur,,skal den vel holde til
min gamle vs puch kunne løbes baglands i gang,men det var svært at holde balancen,,selv efter nogle bajer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: SCO'en køre baglæns

Indlæg af nielsfup »

Ha
Det Kunne min gamle SCO 3g også hvis man stillede tændingen forkert.
Så kunne man løbe den i gang baglæns. Meget morsomt at gøre og derefter spøgre om der ikke var en der ville prøve en tur :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"