Side 2 af 5

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: tors 26. mar 2009 11:11
af Toke
Nice :P Det skal nok blive godt.

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: tors 26. mar 2009 16:16
af Poul-Erik A.
Morten - Webmaster skrev:Ser godt ud, kommer du til at mangle dele til den ?
Tak og ja, bl.a. 2 stk. skærmstivere og et sæt egere på ca. 23 cm. længde, for at komme til bageste tandhjul, som sidder urokkelig fast. Omløberen er er dog løsnet, så jeg formoder, at også tandhjulet er skruet på samme fine retgevind. Evt. en bagagebærer også.

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: tors 26. mar 2009 16:34
af Toke
Ang. skærmstivere, ser de sådan her ud? For så har jeg nogle helt nye i rå alu.

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: tors 26. mar 2009 16:45
af Poul-Erik A.
Hej Toke.

Ja - de er delvis rigtige, men hullerne til skærmen er ikke i siden - men i bag, men det kan vel rettes og ang. længden skal jeg lige måle snarest :idea:

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: tors 26. mar 2009 16:47
af Toke
Ok, du vender bare tilbage, hvis det er noget du kan bruge. :)

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: tors 26. mar 2009 17:09
af Toke
Jeg har også nogle der ser sådan her ud, det er overskud fra Skylonen.

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: lør 28. mar 2009 07:56
af Poul-Erik A.
Jo, de viste 32 cm i "totallængde" passer meget fint Toke, så jeg er køber til de 2 stk. du bedst kan undvære. Hvad er prisen ?

Jeg blev en erfaring rigere med metallisering, for jeg burde nok have mont. krank-siderne, for at undgå at de fine gevind blev behandlet, for de var besværlig at rense - selv med en spids roterende stålbørste :?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: lør 28. mar 2009 18:18
af Toke
Er det de første eller det sidste billede du mener? Sådan et par stykker kan vel koste en 50'er samlet, kan de ikke??

Skal de sendes, eller kommer du forbi efter dem? Har du ikke været ude ved mig en gang før?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: søn 29. mar 2009 10:08
af Poul-Erik A.
Jo - det nederste billede ligner mest - men jeg mener bare, at dem du bedst kan undvære vil jeg gerne købe til 50,- som er billigt.

Jo, det var dig, der gjorde mig opmærksom på Forum i sept. 2007, hvor jeg hentede en skrå udstødning og den er med i afprøvningen af drejeventilsmotoren, der er "alu-loddet" - og det kører bare. :D

Jeg sidder med skumle tanker om at lufte den lyseblå SS, men tror det er for koldt i dag, men hvordan med næste weekend ?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: søn 29. mar 2009 11:54
af Toke
Der er frit valg :) Men jeg tror den på det sidste billede, er dem som du skal bruge.

Jeg har lige været ude og tjekke dem. Du skal regne med lidt opretning, men bestemt ikke noget, der er umuligt, de ligger ikke i en knude :lol:

Næste weekend er ok, bare ikke søndag, der holder vi barnedåb.

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: fre 3. apr 2009 11:58
af Poul-Erik A.
Hej igen Toke.

Jeg sidder og tænker på om jeg evt. må hente stiverne i dag efter 16:00 eller skal vi holde ved lørdag eftermiddag ?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: fre 3. apr 2009 12:06
af Toke
Helst lørdag eftermiddag.

Har du min adr.?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: fre 3. apr 2009 12:11
af Poul-Erik A.
OK, det var bare p.g.a. det lune klima nu...

Ja - jeg husker adressen fra sidst og jeg kan evt. sende træffenr. som PB , hvis du bliver forhindret ?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: fre 3. apr 2009 12:18
af Toke
Det er også godt vejr imorgen :) Har du planer om, at tage turen på knallert?

Du må godt lige sende dit nr.

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: fre 3. apr 2009 12:33
af Poul-Erik A.
Så slap middagspausen op ..... :wink:

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: søn 5. apr 2009 18:34
af Poul-Erik A.
Hej igen Toke og tak for sidst.

Det var en dejlig tur på den gamle SS og jeg er glad for at den blev grundig afprøvet (inden træf), for når den blev driftsvarm, blev den nærmest sløv og jeg syntes også den blev mere dæmpet i lyden... :?
Jeg fik mistanke til en delvis tilstpoppet udstødningsrør - og ganske rigtig - der var næsten ikke hul igennem, selvom fløjten var fjernet. :shock:
Jeg hældte lidt benzin i røret og satte ind til og det brændte lystigt i længere tid og jeg kunne ryste flere klumper ud af den, hvorefter jeg supplerede med ukrudtsbrænderen indtil indmaden blev rødglødende. Da den så var afkølet, bankede jeg den med et stykke træ og så kom der masser af brændte flager ud og så var den ren.
Efter mont. kørte den normal igen. :wink:

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: søn 5. apr 2009 19:19
af Toke
Selv tak :)

Jeg synes nu den kørte godt :) Jeg undres stadig over den helt fantastiske gearskifte, det går jo så godt, at man er i tvivl om man har skiftet gear!! :P

Er skærmstiverene de rigtige?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: søn 5. apr 2009 20:45
af Poul-Erik A.
Ja, skærmstiverne passer tilsyneladende fint og den forreste, der skal sidde på forskærmen vil også tvinge skærmen til at sidde mere normal end før, så det bliver sikkert godt.
Lidt tankevækkende at køre efter 2 stk. løse stivere og så bjerge 2 stk. skærme også :wink:

Problemet med trækkraften opstod også først ved med driftsvarm motor - måske ved at "slammet" derved udvider sig og spærrer for udstødningen ?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: tors 16. apr 2009 17:33
af Poul-Erik A.
Så kom jeg lidt videre efter at baghjulet har voldt en del problemer. Mange egere var knækkede, så jeg har skaffet nye med længden 230 mm, men det store problem var at løsne det store tandhjul, for jeg blev godt & grundig narret ved at omløberen var med retgevind, så derfor troede jeg tandhjuls-gevindet også måtte være med retgevind - men nej....
Fabrikanten havde formået at lave det inderste gevind en anelse større i diameter og dermed muliggjort links/ret indenfor ca. 2 cm. :?
Jeg fik endda fælgsamlingen til at sprænge, så jeg måtte have gang i smeltediglen for at lodde på alufælgen og fik det også lappet igen.
Men til gængæld var udskiftningen af egerne en fornøjelse, selvom jeg fik startet forkert :?

Re: BFC Stafette 108 fra 1954.

: tors 16. apr 2009 17:39
af Toke
Det begynder at hjælpe på den :)
Kunne du bruge nogle af delene du købte af mig?
Ang. gevindet på bagnavet, så tror jeg det er magen til det på Skylonen. Kontramøtrikken er med "alm." højre gevind og tandhjulet er med linksgevind. Jeg blev også snydt, da jeg skilte min ad 8)