Hvad skal man byde på auktion ?

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Fatzo
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 7. okt 2016 21:44
Kontakt:

Hvad skal man byde på auktion ?

Indlæg af Fatzo »

Hej alle jer entusiaster. Jeg er intresseret i nogle riktigt fine renoverede knallerter som jeg fundet på en Specialbilauktion i Randers(Campenauktioner). De er lige i øjet til at udstille i et butiksvindue og giver de riktige nostalgi minder om en svunden tid. Jeg kan ikke selv deltage på auktionsdagen men man kan lægge forhåndsbud på nettet ind til dagen før auktionen og på den måde opnå et hammerslag. Men hvad er et realistiskt bud ? Auktions betingelserne er der procenter til auktionshallen så de er klart intresserede i at få prisen "op" . Kan det tænkes at hvis man lægger et højt bud for at være sikker på at vinde auktionen, at auktionen selv byder op til min høje pris for at tjene penge ?Eksempel hvis jeg lægger et bud på 15.000 og der bliver budt op til 10.000 på den "fysiske auktion" så kan de vel se at jeg har lagt et højt bud og derfor selv byde det videre op ? Det kan være mig der er kritisk... er der nogen her inde der har erfaring med dette ?

Mvh Fatzo
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Hvad skal man byde på auktion ?

Indlæg af knallert »

jeg tror tit at de selv byder op..og ofte hjemkøber..hvis prisen ikke går efter planen.
..aktioner skal man være prof for at få noget ud af..især fordi der er et ekstra led i fødekæden..når en ting sælges den vej...ingen gør noget gratis..og der er kun dig til at betale omkostningerne..
jeg skriver uden at have erfaring på feltet,,,noget man tit ser på diverse sider.
..men stol kun på dig selv..men søg på knallert priser..de pågældene mærker..og husk at udenlandske knallerter er lavere prissat end orginalt solgte af danske forhandler med eget tum nr..og dansk årgang bogstav..hamret i stellet..det er trods alt den ægte vare
strynboen på test profil
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad skal man byde på auktion ?

Indlæg af kreidlerhansen »

Afgiv det bud, som du ville betale i rede penge ved en privat handel, afvent resultatet og bid negle imens. Slut.

Enhver anden strategi ender med at koste for mange penge og ærgrelser. Især hvis man går ind i en budrunde med konspirationsteorier i baghovedet, for så har man nogle griske mennesker at give skylden for, men er blevet flået. :P

Hvis du er villig til at betale 10.000kr, så er det dit bud. Auktionshusets procenter kan i så fald svare til den mérpris en dygtig sælger kan prutte sig til, når køber bare gerne vil have dén vare.
For at være lidt på forkant ift. andre købere, så vælg et "skævt" beløb; f.eks. 10.769,99kr. De fleste uerfarne tænker i runde tal (10.000; 10.500; 10.100; 10.750), og de sidste 19,99kr kan derfor let gøre forskellen. Det er fantastisk at vinde en auktion med én krone ved at byde 12.346kr i stedet for 12.345kr... Alt afhængigt af husets budregler, selvfølgelig.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Fatzo
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 7. okt 2016 21:44
Kontakt:

Re: Hvad skal man byde på auktion ?

Indlæg af Fatzo »

Tak for svar, det var kloge ord. jeg byder ordentligt til og venter og ser. og kommer nok til at bide negle !....

Det er nogle flotte knallerter...
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad skal man byde på auktion ?

Indlæg af kreidlerhansen »

Hold os opdateret! :D
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Fatzo
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 7. okt 2016 21:44
Kontakt:

Re: Hvad skal man byde på auktion ?

Indlæg af Fatzo »

Hej igen.

Jeg tror jeg er heldig ! Jeg følger Auktionen tæt, og er fuldstendig i chok ! over at en uoriginal Puch Maxi fra 1987 får meget mere opmærksomhed end en SCO fra tresserne der står som ny....

Jeg kan kun glæde mig over dette, egoistisk set.

Hvad er der galt med knallertfolket der ude !

Mærkeligt...

Mvh Mathias
Senest rettet af Fatzo lør 15. okt 2016 10:00, rettet i alt 1 gang.
pmj
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 5. feb 2011 10:30
Kontakt:

Re: Hvad skal man byde på auktion ?

Indlæg af pmj »

udbud og efterspørsel så simpel mvh pmj
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Hvad skal man byde på auktion ?

Indlæg af Twinsport »

Fik du den Mathias? Og er der billeder?

/Steen
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"