SCO Super 3gear. Anden motor model og Universal forgaffel ?

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Balder
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 20. apr 2016 02:04
Kontakt:

SCO Super 3gear. Anden motor model og Universal forgaffel ?

Indlæg af Balder »

Hej, jeg har fået mig en gammel rusten SCO Super, og jeg kunne godt bruge noget hjælp. Først of fremmest er det muligt at en anden type motor kan bruges på mit stel ? jeg tænker VZ50 eller andre i den retning.
Det er er forgaflen er ikke for god, og jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen universale forgrafler kunne bruges ? Jeg skal have en del nye dele, og personligt siger det mig ikke ret meget at delene er SCO eller standarde vare.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: SCO Super 3gear. Anden motor model og Universal forgaffel ?

Indlæg af Kim B S »

Hej Balder.
Velkommen på forum. :wink:
Det med at bruge en anden motor må stærkt frarådes. :roll: Motor og stel SKAL være typegodkendt sammen, ellers kan det blive dyrt at møde Politiet, de kan rent faktisk tage motoren+bøde, selv om knallerten ikke køre stærkere end den må. :(
Forgaflen ved jeg ikke så meget om, men knallertens verdi vil ganske givet være størst hvis man kan bruge en original, måske renovere den eksisterende, hvis det er muligt. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Balder
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 20. apr 2016 02:04
Kontakt:

Re: SCO Super 3gear. Anden motor model og Universal forgaffel ?

Indlæg af Balder »

Hej Kim.

Tak for svaret, det er lidt trælse nyheder men sådan er det. Jeg så en der solgte en SCo med en puch flagskibs motor nemlig, så jeg troede ikke det havde meget at sige på så gammel en knallert, motoren ligner meget VZ50 eller Ssachs. Den jeg ejer er med pedaler, og det vil jeg helst undvære hvis det var muligt.
Motoren skal vist også have en ordenlig omgang renovering, den kan køre men den arbejder så hårdt for så lidt lyder det til, og den er spraymalet sølv og det ser bare grimt ud. Der sidder en original forgaffel på, som altid kunne blive renoveret og sat på til salg hvis det skulle være. Jeg købte den med udsigt på at lave noget der ville ligne en bobber style mc, ikke noget vildt men pæn og stil ren.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: SCO Super 3gear. Anden motor model og Universal forgaffel ?

Indlæg af knallert »

sco motoren kan ombygges til kick..da de sene modeller havde det..så ud og lede efter en motor af de nyeste..dog plejer retur fjederen at være knækket..på alle dem jeg har set

og ja...alt ombygning er desvære forbudt..og vil tiltrække politiet..

køb en kina chopper og BOB den alt det du orker..de er ikke så dårlige..når man først får ordnet ledningerne..og det er lettere bare at bruge energien på små ændringer...da stel og hjul forgaffel jo er ca som du vil..så er det kun de små detaljer..

.så ødelægger du da i det mindste ikke vores kultur arv..af dansk fremstillede fine få overlevede maskiner.(.som for resten er en formue værd som orginale)..og intet som ombyggede misfostre.. :hihi :hihi sætter lige et par gule mænd ind..så du ikke tror jeg mener det for alvorligt...
strynboen på test profil
Balder
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 20. apr 2016 02:04
Kontakt:

Re: SCO Super 3gear. Anden motor model og Universal forgaffel ?

Indlæg af Balder »

knallert skrev:køb en kina chopper og BOB den alt det du orker..de er ikke så dårlige..når man først får ordnet ledningerne..og det er lettere bare at bruge energien på små ændringer...da stel og hjul forgaffel jo er ca som du vil..så er det kun de små detaljer..

.så ødelægger du da i det mindste ikke vores kultur arv..af dansk fremstillede fine få overlevede maskiner.(.som for resten er en formue værd som orginale)..og intet som ombyggede misfostre.. :hihi :hihi sætter lige et par gule mænd ind..så du ikke tror jeg mener det for alvorligt...

Jeg har ingen planer om at gøre noget ved stellet eller lave permanente ændringer. Det er skam en meget flot knallert i sig selv :) Det er ren kosmetik du ;) Jeg må se om jeg ikke kan opdrive en kickstart motor, tak for det :)
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"