Stor Studs og karburator sco 3 gear

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af Hurtiglars »

Hey gutter. Jeg har gang i et nyt sco projekt. Cylinder er boret op til ca 17mm af tidligere ejer og så kan jeg jo lige så godt prøve at match det med ny karburator og studs. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? Den lille alu studs tror jeg ikke kan bores ret meget større end den er.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen Lars
Fri hash og lang gaffel
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af juhl-drengen »

Her er studsen fra min ktm foxi med bora cylinder (lige til inspiration) den er lavet ved hjælp af et gammelt styr der er skåret i stykker, så er det svejst sammen med en drejet bøsning der matcher dellorto karburatoren og flancen fra den originale studs

Du bør kunne lave noget lignende med din sco, du kan bruge din alu studs som skabelon til at skære/bore noget 3mm plade, finde noget rør med 17mm inderdiameter (eller gøre som mig i mit tilfælde er det 19,5mm) få drejet en bøsning der matcher den klem studs din ønskede karburator har og svejse hele molevitten sammen, der lyder noget mere krævende end det i virkeligheden er :(y)

13221723_10206022481751876_3324025127427224233_n.jpg
13221723_10206022481751876_3324025127427224233_n.jpg (78.26 KiB) Vist 10137 gange
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af Hurtiglars »

Tak for svar. Jeg har ikke lige mulighed for at svejse selv. Men så må jeg finde en gut der kan hjælpe mig. Fræk løsning du har lavet der.. Hvis der er nogen der har noget liggende må de da gerne skrive til mig..
Fri hash og lang gaffel
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af juhl-drengen »

Hvis du laver stumperne og nogle markeringer med en nedstryger kan du gå ned til de fleste smedeværksteder med en bagerkage og spørge hvem der har lyst til kage for at lave et par svejsninger, er sikker på at hvis du spørger Claus sig sauer kan han nok hurtigt bikse en bøsning :)

Og tak skal du have, den er større end noget der fås til den normale cylinder, og der findes ikke studser der er lavet til at kombinere de to, og så er dellortoen større end den originale karburator der i forvejen sidder klemt, så noget mere tricky at lave end en til din sco f.eks ;-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af Hurtiglars »

Det virker til at være en løsning. Men nu fandt jeg sgu faktisk lige en studs i en kasse der passer til cylinder, altså med to huller der passer til skruerne. Og karburator enden er magen til, bare lidt større, altså lidt længere mellem hullerne. 3,1 cm fra indersiden af hvert hul. Er der nogen der ved hvad for en karburator den passer på? Ville være fedt! Den er godt nok ret kort, ved ikke om det gør noget.
Senest rettet af Hurtiglars tirs 14. jun 2016 17:11, rettet i alt 1 gang.
Fri hash og lang gaffel
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af Hurtiglars »

IMG_20160614_160549_01.jpg
IMG_20160614_160549_01.jpg (54.18 KiB) Vist 10124 gange
Fri hash og lang gaffel
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af knallert »

den er til en maxi 2 gear..og bruges som mellem studs..så man kan bruge en svanehals bing.som vz/ ms bruger

men sco har små skylle kanaler og dårlig køling..svag kobling..så tuning er begrænset...og store kaburatore er ikke effektive på den..dern er født lidt begrænset i alt

jeg vil mener at en 12 mm bing..med stilbar spids er optimal til denne knallert..den kan køre ca 50-60 som max..og vil blive meget varm..med tændings svigt som resultat...
strynboen på test profil
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af Hurtiglars »

Mange tak for svaret..

Ja det er jo desværre sandt at de aldrig har skulle kunne køre rigtig hurtigt fra fabrikken. Den anden sco 3 gear jeg har, den kører rigtig godt 50-55 med 12 mm dellorto og original studs. Boret the og hakket. Den bliver ikke varm men kører også med 4% olie. Jeg kan ikke lade være med at være nysgerrig efter at prøve at presse den nye, især når den allerede er skam-boret.

Mht kobling, ja jeg kender ikke andre end sco. Men jeg har slebet lidt på pladerne i den motor jeg kører med nu. Det virkede rigtig godt. Dens problem er slør i krumtapslejet og når den har kørt langt og hurtigt (til biltema Glostrup fra Nørrebro retur) så pisser den jo olie.

Mht tænding. Jeg har vildt meget lyst til at prøve med en elektronisk tændspole til bosch. De er bare lidt dyre.. Er der nogen der har prøvet disse?

Har lige kigget lidt på svanehals studser. Ville en vz/ms studs til boltspænding måske så passe til min cylinder?

Jeg er virkelig glad for at i gider skrive herinde..

Mvh Lars
Fri hash og lang gaffel
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af knallert »

tror de bosch kopi spoler med indbygget cdi..kan bruges på sco..så har du ryddet kassen for platin kondensator..er det moped speed som sælger dem??
vz/ ms orginal kaburatoren er lille..så du får ingen ydelse ud af det..
.jeg ville fremstille en hjemmelavet studs af et cykkelstyr..og file de små flanger..og sølvslaglodde dem på..og plan fræse flangerne til sidst..for tætheden..evt bruge en 14 mm dellorto..som er magen til den 10 eller12..som blev brugt på de sidste sco..de sad på mange italy knallerter som everton/minerelli og garelli.(.og enkelte diesella vistnok)..man kan bruge indmaden/flyder fra den lille..og bare skifte dyse og huset..som kan findes brugt alle steder
strynboen på test profil
Hurtiglars
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: man 4. maj 2015 17:20
Kontakt:

Re: Stor Studs og karburator sco 3 gear

Indlæg af Hurtiglars »

Det ville jeg også gerne. Ville være vildt sjovt at lave det selv. Jeg har bare ikke nok grej endnu. Men så faldt jeg lige over denne her. 17mm studs.

http://www.mopedspeed.dk/produkter/karb ... -ms-vz.htm

Ja Mht tænding så var det den på mopedspeed jeg også havde set og hørt om. Min sco knallert er mit hovedtransportmiddel og jeg vil gerne prøve at få dem så stabile og kvikke som muligt..

Men det kan da godt være at jeg skulle beholde original studsen og skaffe en dellorto 12 eller 15 mm.. Ville jo være det nemmeste.. Hvis ikke vz studsen der passer



Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk
Fri hash og lang gaffel
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"